Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@21:27:27 GMT

پربارش ترین استان کشور کجاست؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۰۶۶۶

به گزارش تسنیم، در 214 روز ابتدایی سال آبی جاری (اول مهرماه 98 تا چهارم اردیبهشت ماه 99) مجموع بارش‌های کشور به 281.1 میلی‌متر رسید.

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، برخی استان‌های کشور در این مدت از این میزان بیشتر و برخی کمتر از آن، بارش داشته‌اند.

بررسی آمار بارش‌ها در 31 استان کشور در 214 روز ابتدایی سال آبی جاری نشان می‌دهد که رکورددار بارش‌ها، استان گیلان با ثبت 899.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلی‌متر بارش است. پس از گیلان، استان لرستان با ثبت 665.5 میلی‌متر دومین استان پربارش کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد با 625.8 میلی‌متر سومین استان پربارش کشور است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه، حداقل تا پایان این هفته بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود.

سعید قاسمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه ناپایداری که امروز(دوشنبه، ۲۷ فروردین) برخی استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد بارش قابل توجهی برای کرمانشاه نخواهد داشت، گفت: این احتمال وجود دارد که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه شاهد افزایش ابر در بعضی ساعات وزش باد و بارش‌های خفیف و پراکنده در سطح استان و خصوصا مناطق کوهستانی باشیم.

وی ادامه داد: آن طور که بررسی داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد، حداقل تا پایان هفته جاری بارش قابل توجهی برای سطح استان نخواهیم داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از احتمال ورود سامانه ای ناپایدار به جو استان در اواسط هفته آینده یاد کرد و گفت: فعلا برای اظهارنظر درباره این سامانه زود است، اما با توجه به نزدیک شدن پایان فصل بارش‌ها و احتمال افزایش ناهنجاری در سامانه‌های بارشی، احتمال تضعیف آن وجود دارد.

قاسمی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت میانگین بارش‌های سال زراعی جاری(ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون) در استان داشت و گفت: در این مدت ۴۴۱ میلی‌متر بارش در استان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۹ درصد رشد داشته است.

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را نیز ۳۹۱ میلی‌متر اعلام کرد که از سال قبل ۱۶ درصد و از میانگین بلندمدت پنج درصد بیشتر بوده است.

وی افزود: بیشترین بارش سال زراعی جاری را از پاوه به میزان ۹۰۲ میلی‌متر داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه کمترین بارش سال زراعی جاری در سنقر و کلیایی رخ داده، از افزایش ۱۰ درصدی بارش این منطقه نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۰ درصدی نسبت به بلندمدت خبر داد.

قاسمی درباره سامانه بارشی که اخیرا جو استان را تحت تاثیر قرار داد نیز عنوان کرد: میانگین بارش این سامانه برای استان ۳۷ میلی‌متر و برای شهر کرمانشاه ۴۸ میلی‌متر بود و بیشترین بارش حاصل از آن نیز از ثلاث باباجانی و به میزان حدود ۷۰ میلی‌متر به ثبت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟
  • بارش چشمگیری برای کرمانشاه پیش‌بینی نمی‌شود
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • سیلاب در راه نواحی جنوب شرق کشور | احتمال ۵۰ میلی متر بارش | کدام استان ها بارش بهاره دارند؟ | ببینید
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • تخت های بیمارستانی گیلان باید بیشتر از میانگین کشور باشد
  • خوشحالی مردم روستا‌های بخش رخ از بارش باران بهاری
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو