Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مهتاب شاهماری بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای پذیرش کرونا به عنوان یک بیماری تاکید کرد و افزود: اگر کرونا بیماری تلقی شود، فرد به محض داشتن علائم برای درمان مراجعه می‌کند و پیگیر وضعیت سلامت خود می‌شود.

وی تاکید کرد: افراد باید آگاه باشند تشخیص به‌موقع باعث درمان به‌موقع و جلوگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده به کرونا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دلایل مهم افزایش آمار ابتلا به کرونا در هفته‌های گذشته را افزایش امکانات شناختی و انجام آزمایش برای شناسایی بیماری در استان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در این استان نزولی است و به پایین‌ترین حد از زمان شیوع رسیده است.

دکتر شاهماری گفت: در ابتدای شروع بیماری امکانات تشخیصی کم بود، اما اکنون امکانات و شرایط بهتری فراهم است و موارد بیماری به سرعت شناسایی می‌شوند.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری کمک می‌کند افراد سلامت خود را در سامانه اعلام کنند و در صورت داشتن علائم ابتلا به کرونا، تشخیص به تعویق نیفتد، اما این جای کار دارد و باید بیماریابی را به نحو فعال‌تری پیش ببریم.

دکتر شاهماری در خصوص اینکه کرونا می‌تواند در افزایش خودکشی و آسیب‌های اجتماعی استان ایلام موثر باشد یادآور شد: بدون شک ماندن در خانه و نداشتن مهارت‌های تاب‌آوری و مهارت‌های آموزشی منجر به دامن زدن به افزایش روند آسیب‌های اجتماعی و حتی خودکشی می‌شود.

وی اضافه کرد: ماندن مستمر افراد در خانه موجب افزایش اختلافات و بگومگوها شده است و قطعا به افزایش دعواها منجر می‌شود که این آسیب‌ها در اقشار مختلف مردم به دلیل نداشتن تاب‌آوری اجتماعی نیازمند چاره‌اندیشی است.

کد خبر 504671 برچسب‌ها كرونا در ايران استان ایلام

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،به گفته رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، درراستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی دام‌های حساس شهرستان برابر برنامه پیش بینی در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار میگیرند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های فوق در جمعیت انسانی می‌شود.

وی گفت: تمامی اقدامات بهداشتی، کنترل و مبارزه دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این اقدامات باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی منطقه شده و حافظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد