Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:15:45 GMT

بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری تخریب شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۰۵۳

بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری تخریب شد

محسن برآبادی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌های رگباری اخیر سبب تخریب دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع خانه استاد حمید سبزواری که مصالح عمده آن خشت و گل بود شده است.
وی ادامه داد: خانه استاد سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد اما این اثر در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ۲ سال پیش برای مرمت این بنا تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه حکیم سبزواری و پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره‌برداری ادبی و فرهنگی از منزل استاد حمید سبزواری امضا شده بود.  
حسین آقاممتحنی معروف به 'حمید سبزواری' شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست. وی روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.
از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.
۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها سبزوار تخریب بنای تاریخی بارش باران حمید سبزواری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار تخریب بنای تاریخی بارش باران حمید سبزواری سبزوار تخریب بنای تاریخی بارش باران حمید سبزواری حمید سبزواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  رییس میراث فرهنگی سیرجان گفت: براساس برآورد کارشناسان بارندگی های  اخیر بیش از صد میلیارد ریال به آثار ثبت شده میراث فرهنگی در این شهرستان خسارت وارد کرده و خسارت ها به بناهای تاریخی مانند یخدان های محمودآباد، بازار قدیمی سیرجان و برخی آثار باستانی بیشتر بوده است .
محمد کارآمدافزود:  بخشی از یخدان تاریخی محمودآباد سادات به‌ علت شدت بارندگی‌های اخیر فروریخت که این بنای تاریخی 300 سال قدمت دارد و علاوه بر یخدان محمود آباد ، سه مغازۀ بازار تاریخی شهر سیرجان و قسمتی از کاروانسرای گدار از سمت مسیر کرمان به سیرجان نیز خسارت دیده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • تجلیل از استادکار پیشکسوت حوزه میراث فرهنگی قزوین
  • بهترین فیلم‌های ایرانی دهه شصتی (+عکس)