Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فلاح نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از بیست و سوم اسفند سال گذشته تاکنون، ۲۵ هزار و ۵۸ نفر برای دریافت بیمه بیکاری ناشی از شیوع بیماری کرونا در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد ۲۲ هزار و ۷۲۵ نفر در بررسی‌های اولیه مشمول شده اند.

وی با اشاره به بیکاری نیروی کار در تعدادی از مشاغل در استان به دلیل بیماری کرونا، گفت: کارگران بیکار شده می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با مراجعه به سایت بیمه بیکاری از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: صرفاً بیکاران غیرارادی مشمول قانون کار که بیمه شده تأمین اجتماعی و مشمول قانون کار و بیمه بیکاری هستند، می‌توانند از مزایای این بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

فلاح نژاد در خصوص فرایند ثبت نام و برخورداری از بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا نیز گفت: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه کد رهگیری دریافت می‌کند و پس از بررسی اطلاعات مشمولین؛ دریافت تسهیلات و بیمه بیکاری به آنها پیامک ارسال می‌شود و پس از ثبت شماره حساب، فرد از طریق سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهد کرد.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام و ابلاغ شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در تاریخ یازدهم فروردین ماه امسال به امضای مشترک معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رسید و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است، ۱۰ گروه از فعالیت‌ها و زیر بخش‌های اقتصادی به عنوان فعالیت‌هایی که متأثر از ویروس کرونا بوده‌اند و به صورت غیرمترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت‌ها هم مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای این نوع بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره‌مند شوند.

کد خبر 4908899

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بیماری کرونا شهرستان کرج ویروس کرونا بوشهر شیراز ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ایلام قزوین کمک به نیازمندان بیرجند ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بارش باران جهش تولید گرگان بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   براساس اعلام اداره کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ، مشمولین دارای شرایط که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر ایشان از تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد باشد، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در سراسر استان و یا سایت صندوق به آدرس http://roostaa.ir (بخش ثبت‌نام مادران روستایی و عشایری غیرشاغل) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

  پس از احراز شرایط مندرج در ماده (۲۱) از طریق سازمان ثبت احوال کشور، استعلام تأیید غیرشاغل و عدم دریافت مستمری از سایر صندوق‌ها و تخصیص بودجه، ثبت‌نام قطعی متقاضیان ثبت و نتیجه از طریق پیامک به ذینفع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  مادران مشمول این طرح باید دارای سه فرزند در قید حیات باشند،   با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

  سطح درآمدی مشمولین، سطح یک درآمدی خواهد بود و تمام حق بیمه اعم از سهم بیمه شده و دولت در سطح یک درآمدی توسط دولت پرداخت می‌شود.

  مادران مشمول این طرح، همانند یک فرد شاغل بازنشسته می‌شوند و از مستمری بازنشستگی و در صورت عدم امکان کار، مستمری کارافتادگی بهره‌مند خواهند شد.

  بیمه اجتماعی مادران روستایی ارتباطی با همسر ندارد و حتی اگر همسر شاغل باشد، مادر غیرشاغل می‌تواند تحت پوشش صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفته و از خدمات صندوق بهره‌مند شود.

دیگر خبرها

  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه زنان روستایی وعشایر
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • زمان بلیت‌فروشی دیدار سپاهان و ذوب‌آهن مشخص شد
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود