Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:40:38 GMT

نصب دوربین ثبت سرعت در ۷۷ جاده همدان

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۵۸۱

نصب دوربین ثبت سرعت در ۷۷ جاده همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه ۷۷ محور همدان زیرپوشش دوربین‌های ثبت سرعت است گفت: رانندگان باید سرعت مطمئنه در جاده‌ها را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی پناهنده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۷ اردیبهشت ماه روز ایمنی و حمل و نقل نامگذاری شده است اظهار کرد: باید ایمن‌سازی در محورهای جاده‌ای کشور نهادینه شود که بر همین اساس در دو حوزه حمل و نقل و ایمنی و راهداری اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی جاده‌ای استفاده از فناوری‌های نوین در حمل و نقل هوشمند به کار گرفته شده تا هوشمندسازی در بخش راهداری نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌ جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه حمل و نقل هر کشور به عنوان زیرساخت توسعه مطرح است افزود: ۹۰ درصد حمل و نقل توسط محورهای جاده‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس باید جاده‌ها را به‌گونه‌ای حفظ و نگهداری کرد که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

وی عدم موفقیت در جاده‌ها را موجب تحمیل هزینه‌های اضافی دانست و گفت: در استان همدان ۵ هزار و ۱۴۰ کیلومتر راه وجود دارد و از آنجا که همدان با پنج استان کرمانشاه، کردستان، قزوین، لرستان و مرکزی هم مرز است باید به وضعیت جاده‌ها توجه کرد.

پناهنده با بیان اینکه در استان همدان ۸۵ کیلومتر آزادراه وجود داشته و راه ارتباطی غرب به مرکز کشور است تصریح کرد: در استان همدان ۳۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۷۲۵ کیلومتر راه روستایی آسفالته وجود دارد.

وی با اعلام اینکه راه‌های شوسه روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت خواهد شد گفت: باید بتوانیم استان همدان را به امتیاز ۱۰۰ درصدی آسفالت راه‌های روستایی برسانیم که طرح ابراز با همین هدف از پارسال در حال اجرا است تا با امکانات موجود زیرساخت‌ها و بستر کار فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به نقاط حادثه‌خیز جاده‌های همدان یادآور شد: نقاط حادثه‌خیز موجب افزایش تصادفات جاده‌ای می‌شود، بر همین اساس به طور مرتب بازنگری و بازبینی محورهای مواصلاتی با همکاری پلیس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ نقطه پر تصادف و ۳۶ نقطه دارای تصادف در محورهای مواصلاتی استان همدان شناسایی شده است ادامه داد: این ۱۰۶ نقطه به مرحله عملیاتی هدایت رسیده و پارسال ۱۷ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شد و امسال با اقدامات پیش‌بینی شده اصلاح مابقی نقاط در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان یکی از مواردی که در بخش تصادفات جاده‌ای و کاهش آن مؤثر است را فرهنگ سازی ترافیکی بین مردم و رانندگان دانست و افزود: رعایت فرهنگ ترافیک تصادف را کم خواهد کرد بنابراین کلاس‌های آموزشی برای رانندگان برگزار خواهد شد تا افراد صلاحیت تردد در محورهای مواصلاتی را کسب کنند.

وی با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین و آی تی اس در محورها خاطرنشان کرد: ۷۷ محور در استان همدان زیر پوشش دوربین‌های ثبت تخلفات سرعت است که بر این اساس رانندگان باید با سرعت مجاز در سطح محورها تردد کنند.

پناهنده از نصب دوربین پایش تصویری در محورهای استان همدان خبر داد و گفت: ۲۳ دوربین در محورها نصب شده و تصاویر به صورت آنلاین ارسال می‌شود که بدین طریق وضعیت ترافیک محور نیز بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از این دوربین‌ها در مواقعی که گره ترافیکی یا انسداد در محور وجود داشته باشد امکان جایگزینی محور دیگری وجود دارد بیان کرد: همچنین این دوربین‌ها می‌تواند رصد محورهای مواصلاتی و کارگاه‌های جاده‌ای و زیر نظر گرفتن عملیات راهداری از دور را نیز داشته باشد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان پناهنده حمل و نقل ایمنی محورهای مواصلاتی دوربین جاده ها مدیرکل راهداری همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان محورهای مواصلاتی استان همدان کیلومتر راه دوربین ها جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از مراجعه ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین جهت اخذ کارت معاینه فنی به مراکز پنج گانه فعال استان در سال ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مهرداد آهکی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با تشریح خدمات ارائه شده در مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین اظهار کرد: هدف از معاینه فنی خودروهای سنگین، افزایش سطح ایمنی برای کاربران جاده‌ای در محورهای مواصلاتی، کاهش ترافیک حاصل از نقص فنی خودرو و در نهایت حفظ محیط زیست در برابر آلودگی هواست که می‌تواند نقش پدافند غیرعامل در چرخه صنعت حمل و نقل جاده‌ای را نیز ایفا نماید

وی با اشاره به فعالیت ۵ مرکز معاینه فنی سنگین در استان افزود: یک مرکز در شهرستان همدان به سمت ملایر کیلومتر ۶، یک مرکز در شهرستان ملایر محور اراک کیلومتر ۱۰، یک مرکز در شهرستان نهاوند، یک مرکز در شهرستان اسدآباد و یک مرکز دیگر در شهرستان کبودراهنگ از آمادگی لازم برای خدمت‌رسانی به منظور انجام معاینات فنی برخوردارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۸۰ هزار و ۶۸۰ دستگاه انواع وسیله نقلیه سنگین به ۵ مراکز معاینه فنی فعال در استان مراجعه نموده درحالی که در سال ۱۴۰۱ این میزان ۷۸ هزار و ۸۴۸ دستگاه بوده است که شاهد افزایش ۲ درصدی هستیم.

آهکی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع وسایل نقلیه سنگین مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی در استان، ۶۴ هزار و ۲۴۵ دستگاه موفق به اخذ کارت معاینه فنی شده، و ۱۶ هزار و ۴۳۵ دستگاه در انجام تست‌های مکانیزه مردود شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در مراکز فوق علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک‌ها، درها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می‌پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: علاوه بر پایش و نظارت برخط بر فعالیت این مراکز، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر فنی استانداری، پلیس راه، محیط زیست و اداره کل استاندارد، به صورت ماهیانه از مراکز معاینه فنی استان بازدید میدانی به عمل آورده و عملکرد دستگاه‌ها و نحوه معاینه فنی انجام شده را کنترل می‌کنند.

کد خبر 747065

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • معاینه فنی ۸۰ هزار دستگاه خودروی سنگین استان همدان ​
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • پاکسازی حریم جاده همدان - کبودراهنگ از زباله
  • تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی