Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام روز شنبه جامعه باستان‌شناسی ایران، در متن این پیشنهاد آمده است: همانگونه که می دانیم، مجموعه سلامت و درمان کشور بویژه پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها در دو ماه گذشته در خط نخست نبرد مبارزه با بیماری همه گیر کرونا قرار داشتند و فشارهای سنگین جسمی و روحی این نبرد آنها را در شرایط دشواری قرار داده و سبب فرسایش و کاهش تاب و توان آنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همه ما لازم است که آنان را در این دشواری تنها نگذاشته و یاریگرشان باشیم. از این رو به سبب جایگاه وزارت خانه در سرپرستی و اداره امور میراث فرهنگی و گردشگری کشور، پیشنهاد می نماییم برای انرژی بخشی و به پاس همه تلاش های این مجموعه ارزشمند که فداکارانه و بی باکانه به خدمت هموطنان خود مشغولند، پس از پایان این بیماری سهمگین، تسهیلاتی چون بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری که زیر نظر وزارت خانه فعالیت دارند، در اختیار آنها قرار گیرد.
جامعه باستانشناسی ایران به عنوان تشکلی مردم‌نهاد نیز آمادگی دارد توان و دانش تخصصی خود و اعضایش- به عنوان کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی و تاریخی کشور- را برای معرفی و شناساندن میراث تاریخی و تمدنی این سرزمین به مجموعه سلامت کشور هر زمان و مکان که دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی لازم بدانند، صادقانه در اختیار قرار دهد تا بدانند فداکاری‌ها و بی‌باکی های آنان فراموش شدنی نیست.

اخبار کرونا در ایران

ئریس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت۹۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۵۷۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( پنجم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۵۷۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۶۶ هزار و ۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۳۱۲۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۳۹۹ هزار و ۹۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا علی ‌اصغر مونسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علی اصغر مونسان ویروس کرونا علی اصغر مونسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی افزود: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آنها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

او ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند. 

گفتنی است که  روز گذشته مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انتشار اطلاعیه‌ای بر تداوم همکاری این وزارتخانه با نهادهای غیر دولتی تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • تکذیب خارج شدن ایران از« ایکوموس» و «ایکوم»
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است