Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:00:00 GMT

حفظ سرمایه های بین‌نسلی مزیت بورسی شدن شستا است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۸۳۳

حفظ سرمایه های بین‌نسلی مزیت بورسی شدن شستا است

عضو هیات مدیره شستا گفت: اینکه گفته می‌شود می‌توانیم بورس را به دو بخش قبل و بعد از عرضه سهام شستا تقسیم کنیم، جمله کاملی نیست، بلکه به نظرم باید اقتصاد ایران را به دو بخش قبل و بعد از عرضه سهام شستا در بورس تقسیم کرد. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط‌عمومی شستا، محمود ملکوتی خواه عضو هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، با تاکید بر سخنان رییس‌جمهور در خصوص الگو شدن شستا، گفت: بورسی شدن شستا باعث ایجاد مدلی از شفافیت برای شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی و به نوعی باعث ایجاد روش و راهکاری جهت اجرا و پیاده‌سازی اصل 44 قانون اساسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملکوتی‌خواه گفت: با باور اینکه مشارکت مردم در اقتصاد و دور شدن از تصدی گری دولت با واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه امکان پذیر است با ارائه موفقیت آمیز سهام شستا در بورس قوت گرفت که این امر موجب تحول واقعی در اقتصاد ایران خواهد شد.

وی با بیان این‌که از 8 میلیارد سهمی که در بورس عرضه شد 6 میلیارد و 700 میلیون سهم برای عموم و 1میلیارد و 300 میلیون سهم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم که توسط سازمان بورس اختصاص داده شد، ضمن آن‌که سازمان تامین اجتماعی می‌بایست 2 درصد دیگر از سهام شستا را تا 3 ماه بعد از عرضه اولیه در بورس عرضه کند.

عضو هیات‌مدیره شستا تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکیت شستا برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است، تمام سرمایه جذب شده از طریق عرضه اولیه مستقیما به حساب سازمان تامین اجتماعی به عنوان متولی این شرکت واریز می‌شود و از آنجایی‌که از دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی به عنوان دارایی‌های بین‌النسلی یاد می‌شود، سازمان این نقدینگی را قاعدتا بر اساس بودجه سال 1399 سازمان تامین اجتماعی در پروژه‌های جدید برای حفظ منافع کارگران و بیمه شدگان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی در خصوص ارزش ذاتی شستا نیز گفت: ارزش ذاتی دارایی‌های شستا بیش از 120 هزار میلیارد تومان می باشد و با توجه به اینکه معمولا شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمان عرضه اولیه 60 تا 70 درصد NAV (خالص ارزش دارایی ها) عرضه می‌شوند و پس از عرضه در بازار سرمایه قیمت سهام براساس عرضه و تقاضا تعیین می گردد.

ملکوتی‌خواه با تاکید بر اینکه عموم مردم می توانند  گزارش ماهانه "فعالیت مدیریت" را در کدال مشاهده و تجزیه و تحلیل نمایند و همچنین گزارشات شش ماهه و یکساله حسابرسی شده نیز در کدال برای اطلاع رسانی عموم وجود دارد، گفت: یکی از مواردی که در میان عموم مردم در زمان عرضه شستا مطرح شد این بود که این نقدینگی حاصل از عرضه شستا به حساب دولت واریز می‌شود، در حالی‌که چنین نیست و همانطور که قبلا اشاره شد این نقدینگی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شود و در راستای توسعه و اجرای پروژه های موردنظر، سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو هیات‌مدیره شستا تصریح کرد: آن‌چه این روزها مورد سوال جدی است این است که سود و مزیت بورسی شدن شستا برای کارگران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، چیست؟ یکی از مزیت های بورسی شدن در ماده 58 اساسنامه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تحت عنوان اندوخته‌ی سرمایه‌ای، نهفته است. در ماده 58 اساسنامه آمده است، سود خالص حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل می‌شود و اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت غیرقابل تقسیم است و سازمان تنها در شرایط خاص می‌تواند حداکثر تا 20درصد از مبلغی در همان سال را به حساب اندوخته سرمایه‌ای را بین صاحبان سرمایه تقسیم نماید که این امر الزام دارد در صورت درآمد خالص حاصل از فروش دارایی ها می بایست بخش اعظم آن در پروژه های سرمایه گذاری جدید به‌کارگرفته شود که موجب حفظ سرمایه های بین‌النسلی خواهد شد.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,84/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی عضو هیات مدیره سرمایه گذاری سرمایه ای بورسی شدن سهام شستا شدن شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی اسلامی معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شده بود.

اسلامی با سپاس از همراهی و همکاری کلیه ارائه‌دهنگان خدمات سلامت به‌ویژه مراکز دانشگاهی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تأمین منابعی که توسط همکاران انجام شده، در روز چهارم اردیبهشت ماه ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان واریز شد. این پرداخت بابت مطالبات مراکز دانشگاهی شامل مراکز پاراکلینیک، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های ویژه دانشگاهی و نیز بیمارستان‌های دانشگاهی در سراسر کشور انجام شد. همچنین در همین هفته ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، وی افزود: فرایند پرداخت مطالبات مراکز طرف‌قرارداد در بخش سلامت فرایندی مستمر است و سایر مطالبات رسیدگی‌شده مراکز طرف قرارداد نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها