Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:02:13 GMT

تکلیف شهریه مدارس غیردولتی در روزهای کرونایی چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۲۴۳۳

تکلیف شهریه مدارس غیردولتی در روزهای کرونایی چه می‌شود؟

ایسنا/کرمانشاه یکی از سوالات والدین دانش‌آموزان در این اوضاع و احوال کرونایی و تعطیلی مدارس این است که تکلیف شهریه مدارس غیردولتی چه می‌شود. آیا آنها باید شهریه را همچون سایر ایام سال پرداخت کنند، یا اینکه از پرداخت بخشی از شهریه معاف هستند.

روح الله اعظمی رئیس اداره مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برگشت شهریه ثابت و فوق برنامه مدارس غیردولتی در برنامه نیست، گفت: این مدارس مابقی ۱۰ تا ۱۵ درصد باقیمانده محتوای آموزشی سال تحصیلی جاری  را در این شرایط کرونایی از طرق مختلف مثل ارتباط گرفتن با دانش آموزان در فضای مجازی -چه از طریق شبکه اجتماعی شاد و یا دیگر پیام‌رسان ها و یا از طریق راهبران آموزشی- در اختیار دانش آموزان قرار خواهند داد، لذا در چنین شرایطی عودت دادن شهریه دانش آموزان از طریق مدارس در برنامه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعظمی در مورد نحوه پرداخت شهریه مراکز پیش دبستانی در این اوضاع و احوال کرونایی نیز اظهار کرد: پرداخت شهریه در مراکز پیش دبستانی بسته به برنامه های آن مرکز برای امر تعلیم و تربیت متفاوت است، به نحوی که برخی از این مراکز فقط تا پایان اسفند ماه فرایند تعلیم و تربیت را  دارند و برخی هم این فرآیند را تا خرداد ادامه می دهند، لذا پرداخت شهریه در تمامی مراکز پیش دبستانی تا پایان اسفند ماه اجباری است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: مراکز پیش دبستانی که تا خردادماه فرایند تعلیم و تربیت را ادامه می دهند، در صورت تداوم برنامه های آموزشی در فضای مجازی مجاز به دریافت شهریه روزهای کرونایی بوده و در غیر اینصورت حق دریافت شهریه ندارند و اگر هم شهریه ای دریافت کرده باشند باید نسبت به عودت دادن آن به خانواده ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: والدینی که در مورد پرداخت شهریه فرزندانشان در مدارس غیردولتی و مراکز پیش دبستانی با مشکل مواجه شوند، می‌توانند برای رسیدگی به شکایات خود به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم  به تعداد مدارس غیردولتی و مراکز پیش دبستانی استان کرمانشاه داشت و گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۳۰ مدرسه غیردولتی و ۵۰۰ مرکز پیش دبستانی فعال است که در سال تحصیلی جاری قریب به ۱۴ هزار نفر دانش آموز و حدود ۱۰ هزار نوآموز در این مراکز مشغول به تحصیل شده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهریه مدارس غیر دولتی پیش دبستانی تعطیلی مدارس کروناویروس كرمانشاه مراکز پیش دبستانی استان کرمانشاه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش پرداخت شهریه دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش بینی شود.

مشروح متن این نامه در ادامه آمده است:

جناب آقای دکتر عین اللهی 

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی 

باسلام و تحیت وارزوی قبولی طاعات 

در اخبار رسانه‌ها در روز‌های اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند، در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

 با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود. 

۱_ تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم‌های پذیرش بیماران بستری وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند. در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهاد‌های حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان فراهم نمایند. 

۲_ در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • ستاره‌های فوتبال در نوروز پولدار شدند!
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم‌رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • افزایش دمای هوا در کرمانشاه/موجی کم رطوبت به کرمانشاه وارد می‌شود
  • برگزاری «رویداد ملی آفرینو» در قالب جشنواره ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید