Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به افزایش تولید کلر در این مجتمع پتروشیمیایی گفت: کرونا موجب افزایش مصرف کاستیک به عنوان ماده اولیه آبژاول در این مجتمع پتروشیمیایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نشان زاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در یک نشست خبری که به صورت آنلاین از طیق صفحه مجازی شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس برگزار شد با اشاره به اخرین وضعیت تولید و توسعه این مجتمع پتروشیمیایی گفت: این شرکت بزرگترین زنجیره تولید کلر را در در اختیار دارد به طوریکه 1 درصد از کل تولید کلر در دنیار در اختیار این مجتمع پتروشیمی است و همچنین 28 درصد از تولید pvc را در دنیا در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر این مجتمع یکی از تولیدکنندگان محصول استراتژیک کاستیک است که از حدود7 و 8 سال قبل کار تولید و خودکفایی در این محصول استراتزیک آغاز کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به موضوع کرونا گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده در هلدینگ خلیج فارس همکاری خوبی با دیگر بخش های پتروشیمی داشتیم به طوریکه تولید این محصول استراتژیک 11 درصد نیز افزایش یافته است.

نشان زاده با اشاره به تغییر ساختار صورت گرفته در این مجتمع پتروشیمیایی گفت: با انجام تغییر در فرایند تولید کلر توانستیم ظرفیت تولید واحد کلر را 9 درصد افزایش دهیم و به ظرفیت اسمی نزدیک کنیم که در همین رابطه 250 هزار تن به سبد محصولات پتروشیمی بندر امام افزودیم.

این مقام مسئول با اشاره به تعیین تکلیف مباحث مالی گفت: با توجه به فعالیتی که انجام شده است بخش عمده ای از بدهی ارزی این شرکت پرداخت شده است و پیش بینی ما این است که در سال 99 سود دهی قابل قبولی داشته باشیم.

نشان زاده با تاکید براینکه برنامه امسال ما این است که در تولید کلر به ظرفیت 90 درصدی اسمی برسیم گفت: در تولید pvc نیز برای اولین بار تولید این محصول در شرکت پتروشیمی اروند 310 هزار تن شد که پیش بینی ما این است که تولید ما امسال 15 درصد دیگر نیز افزوده شود.

وی همچنین با اشاره به تولید محصول spvc گفت: امسال تا آخر سال تولید این محصول بدون نیاز به نصب تجهیزات جدید 10 درصد افزوده شود.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به عرضه سهام این پتروشیمی در بورس گفت: برنامه ریزی برای بورسی شدن پتروشیمی اروند در حال انجام است که انتظار داریم در نیمه نخست سال بتوانیم بخشی از سهام پتروشیمی اروند را در بورس عرضه کنیم.

این مقام مسئول در همین رابطه با اشاره به تامین منابع مالی در این مجتمع گفت: قصد داریم بخشی از منابع مورد نیاز این واحد پتروشیمیایی را از طریق بورس و بخشی را از طریق منابع بانکی تامین کنیم.

نشان زاده با اشاره به سوداوری کاستیک که ماده اولیه آبژاول است گفت: در شرایط فعلی که بیماری کرونا در کشور وجود دارد برای تکمیل نیاز داخل قصد داریم تولید کاستیک را بالا برده و مازاد این محصول را نیز با توجه به نیاز بازار جهانی صادر خواهیم کرد

وی با اشاره به افت قیمت نفت در بازار جهانی گفت: تولید و قیمت کاستیک هیچ ارتباطی با قیمت نفت ندارد و اما تولید و قیمت pvc  می تواند تحت تاثیر قیمت نفت قرار گیرد.

نشان زاده با تکید بر تولید محصول pvc که در صنعت کیف و کفش مورد استفاده قرار می گیرد گفت: ظرفیت اسمی این واحد در مجتمع اروند 340 هزار تن در سال است که ما میتوانیم در حال حاضر 45 درصد از نیاز داخل ایران را جوابگو باشیم.

وی ادامه داد: در سال 98 تولید این محصول به 310 هزار تن رسید که تقریبا 80 درصد از ظرفیت اسمی این مجتمع پتروشیمیایی است.

این مقام مسئول با اشاره به نیاز کشور به آب ژاول گفت: ما تمام کاستیک  وکلر مورد نیاز مجتمع های پایین دست خود را به منظور تولید آب ژاول در اختیارشان قرار می دهیم تا کشور از این لحاظ با کمبودی مواجه نشود.

نشان زاده همچنین با اشاره به نامگاری سال 99 به سال جهش تولید گفت: ریل‌گذاری برای جهش تولید در سال 98 توسط مدیران پتروشیمی اروند انجام شد به طوریکه به دنبال تکمیل ظریت اسمی تولید کلر  هستیم و می خواهیم زنجیره تولید این محصول را امسال تکمیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به مباحث مربوط به تولید داخل گفت: با توجه به شرایط تحریم که صنعت پتروشیمی با ان دستو پنجه نرم می کند سعی کردیم قراردادهای ساخت داخل را افزایش دهیم و از پتانسیل داخلی برای تامنی تجهیزات خود بهره ببریم که این موضوع هم در ساخت تجهیزات و هم در تولید کاتالیست ها شامل می شود که امروز به جرات می توانم اعلام کنم حدود 75 درصد از نیاز این مجتمع پتروشیمی از داخل کشور تامین می شود.

نشان زاده در پایان به هدف های صادراتی این مجتمع پتروشیمی گفت: اهداف صادراتی این مجتمع کشورهای همسایه، آسیای میانه و هند است  اما در وهله نخست باید نیاز داخل را به طور 100 درصد تامین کنیم و بعد به دنبال صادرات محصولات خود باشیم هرچند که این مجتمع در سال گذشته توانست ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجتمع پتروشیمیایی مجتمع پتروشیمی تولید این محصول پتروشیمی اروند نشان زاده تولید کلر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس فروخته شدند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس برای حضور در رقابت‌های آسیایی نیاز به مالکیت مجزا از هم را دارند و از این رو پس از کش و قوس‌ها فراوان ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت از طریق فرابورس واگذار شد.

به این ترتیب، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های زیر مجموعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندر امام و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کند.

سازمان خصوصی سازی سهام این دو باشگاه را به شرکت‌های نام برده شده انتقال خواهد داد تا این دو تیم از لحاظ مالکیت مشترک، مشکلی برای کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC نداشته باشند.

کد خبر 6085362

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • استقلال و پرسپولیس فروخته شدند