Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@17:22:12 GMT

مناسب سازی ۲ بوستان ویژه توان یابان در منطقه ۱۵

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۳۶۲۵

مناسب سازی ۲ بوستان ویژه توان یابان در منطقه ۱۵

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر لطفی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات مناسب سازی بوستان‌های منطقه به منظور اجرای عدالت اجتماعی و تحقق شعار تهران «شهری برای همه» انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با مناسب سازی بوستان گلگشت و مبعث، ۵ بوستان منطقه برای توان یابان، جانبازان و سالمندان مهیا شد افزود: بر اساس سیاست‌های ابلاغی عملیات مناسب سازی بوستان‌ها برای توان یابان باید در تمامی بوستان‌های جدیدالاحداث پیش از افتتاح اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفی ادامه داد: این اقدام با همکاری معاونت فنی و عمران و در راستای ارتقای کیفیت زندگی توان یابان و ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس برای مشارکت افراد دارای معلولیت و فراهم آوردن فرصت برابر به آنها در برخورداری از امکانات زندگی اجتماعی همانند سایر افراد، به اجرا درآمد.

وی به اقدامات انجام شده در بوستان گلگشت و مبعث اشاره کرد و گفت: نصب نیمکت مخصوص معلولان، ست ورزشی ویژه توان یابان، اجرای مسیر ویژه نابینایان، مناسب سازی آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی از جمله این اقدامات است.

کد خبر 4909032

منبع: مهر

کلیدواژه: سالمندی معلولان بوستان های تهران شهرداری منطقه 15 تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شیوع کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی شبکه شاد فاصله گذاری اجتماعی ترافیک سازمان تامین اجتماعی شهر تهران نیروی انتظامی مناسب سازی توان یابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:کار تدوین کتاب و تغییر برنامه درسی کار زمان‌بری است و باید با دقت و با حضور متخصصین انجام شود.

حجت‌اله الماسی، معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری و تغییر برنامه درسی دانش آموزان اوتیسم اظهار داشت: بیماری اوتیسم واقعاً بیماری خاصی است و باید خیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. چون این بیماری اگر در کودکی تشخیص داده بشود احتمال اینکه کودک به شرایطی برسد که بتواند موانع یادگیری را برطرف کند و با سرعت عادی به زندگیش ادامه بدهد و یادگیری داشته باشد هست.

وی افزود: این بیماری را در همان سنین ابتدایی و حتی در حدود یک سالگی می‌توان تشخیص داد و متوجه شد که کودک خدای ناکرده در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند یا نه. برخی از کودکان حتی قدرت ارتباط‌گیری با مادر را ندارند و این در حالی است که امکان دارد به این موضوع بی‌توجهی شود؛ و یا کودکانی هستند که توجهی نمی‌کنند، لبخند نمی‌زنند و عکس‌العمل ندارند. این‌ها باید در همان اوان کودکی تشخیص داده بشود که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراکز جامع آمادگی این تست‌ها و این تشخیص‌ها را از همان سال‌ها برای کودکان دارد و بلافاصله کار توان بخشی را به صورت رایگان شروع می‌کند.

راه اندازی پیش دبستانی دومرحله‌ای

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اذعان داشت: برای کودکانی که الان به عنوان دانش‌آموزان مشغول هستند، کاری که انجام شده این است که گروه اوتیسم را از گروه کم توان ذهنی جدا کرده و روی قبل از دبستان تمرکز کرده ایم.

الماسی تصریح کرد: ما در حال راه‌اندازی دو مرحله پیش دبستانی (به‌عنوان آمادگی یک و آمادگی دو) هستیم. آمادگی ویژه کودکان اوتیسم برای این است که آن‌ها با شرایط خاصی که دارند، آمادگی کامل را در دوره پیش از دبستان پیدا کنند.

وی افزود: برنامه درسی آن‌ها نیز خاص است. برنامه درسی کودکان اوتیسم خاص است و داریم تلاش و مطالعه می‌کنیم که کتاب‌های آن‌ها و سایر اجزای برنامه درسی آن‌ها نیز متناسب با نیاز کودکان اوتیسم باشد.

وی در رابطه با زمان اجرایی شدن این طرح گفت: کار تدوین کتاب و تغییر برنامه درسی کار زمان‌بری است و ما عجله‌ای برای این کار نداریم. کار باید با دقت و با حضور متخصصین و چهره‌های دانشگاهی و همکاران با تجربه آموزش و پرورش استثنایی انجام شود. ولی ما تلاش می‌کنیم تا این کار را با سرعت انجام دهیم.

کاهش ارجاع تخصصی

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در انتها گفت: در سال‌های گذشته و در یک دوره کوتاه آموزشی به دلیل اینکه سنجش توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شد، ارجاع تخصصی زیاد بود. حتی یک سال تا ۲۰۰ هزار نفر در کشور ارجاع تخصصی داشتند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کرد. ولی با ورود نیرو‌های متخصص به این مراکز و استخدام آن ها، این موضوع بسیار کم شده است و طبق پیش‌بینی‌های ما امسال به هزار نفر هم نخواهد رسید. این نوید خوبی است که خیلی از نگرانی‌هایی که برای خانواده‌ها به صورت بی مورد ایجاد می‌شد، به حداقل می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • حذف مزاحمان از پیاده روهای شهر | ۲۰۰ کیلومتر از پیادروهای پایتخت مناسب سازی شدند
  • خنثی سازی تحریم ها با تکیه بر دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • فرزند شهید زاهدی: حمله موشکی بخش ناچیزی از توان سپاه بود
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • اجرای عملیات بهسازی پیاده رو‌ها و جداول منطقه عین دو اهواز
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند