Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دژپسند از عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس (ای تی اف) دولتی شامل سه بانک با ارزش ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بورس خبر داد.

 

 فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست صمیمی با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده بازار مالی را، بورس به سهولت پر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که راجع حجم نقدینگی صحبت می‌کنیم همه نگران هستیم.

او افزود: اما از آنچه در بورس نگران هستیم؛ سرمایه در گردش است. اگر بازار سرمایه پایداری خود را داشته باشد، بهترین مجرا برای حل مشکلات است.

دژپسند گفت: بورس مورد اعتماد مردم شده است و سرمایه‌های خُرد را به این سمت هدایت کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست عرضه مسکن و فعالیت در حوزه مسکن در بورس را مطرح کرد و گفت: باید سمت عرضه و تقاضا را با اطلاعات ارزان قیمت اغنا کنیم.

او افزود: شنیده می‌شود از روستا‌های دور افتاده کشور برای حضور در بورس مشاوره گرفته می‌شود و ما تاکید می‌کنیم که برای ورود به بازار سرمایه حتما مشاوره گرفته شود.
حمایت دولت از بورس ادامه‌دار است

این عضو کابینه اظهار کرد: بورس تا پایان سال هوشمندسازی می‌شود. رشد بازار سرمایه در سال گذشته ۷.۱ درصد بوده است.

دژپسند گفت: چند روز گدشته شاهد ورود شستا بودیم و این اطمینان را می‎دهیم که عرضه‌های اولیه از سهام دولتی ادامه خواهد داشت.
حباب در بورس وجود ندارد؛ عرضه ۱۲ هزار میلیارد تومان سهام دولتی و تامین اجتماعی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: استقبال خوب مردم از بازار سرمایه منجر شد تا به بررسی نظرات کارشناسان این بازار بپردازیم تا اثر گذاری و عمق آن بیشتر شود.

او افزود: سازمان بورس، قراردادی را با رسانه ملی دارد و قرار است به عموم مردم آموزش‌هایی را در خصوص بورس بدهد. مردم باید اصل استفاده از مشاوره‌ها را جدی بگیرند.

دژپسند به روش‌های اجرایی بر بنگاه‎های نیاز به تامین مالی اشاره کرد و گفت: ابزارهای صندوق پروژه مشترک و سایر عوامل برای تامین‌کنندگان مالی در بورس تعبیه شده است.

او با اشاره به رابطه عکس بورس با افت صادرات گفت: مطالعات علمی نشان می‎دهد بازار بورس شامل حباب نیست اما برای برخی از بنگاه‎ها شاید وجود داشته باشد.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

بانک ایران زمین، بانکی زیان ده و لغو پذیرش شده

«قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!

کدام نماد‌ها در صف عرضه اولیه هستند؟ بورس شبانه روزی برای اولین بار می آید؟!

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو اعلام شد

کدام نمادها ورود پول هوشمند داشتند؟ برنده واقعی واگذاری سرخابی‌ها کیست؟ پرتقاضاترین نمادها در آخرین روز معاملات هفته جعل امضای مدیرعامل وملت واقعیت دارد؟

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • محرک جدید بورس
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳