Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در راستای مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با دستگاه قضا، طرح شورایار شوراهای حل اختلاف در بخش مروست استان یزد اجرا می‌شود. تاریخ انتشار: 13:34 - 06 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۵۵۶

خبرگزاری میزان- حسین رعیت در نخستین جلسه طرح شورایار شوراهای حل اختلاف با اشاره به دستوالعمل ابلاغی ریاست قوه قضاییه در خصوص نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با این قوه گفت: در همین راستا حوزه قضایی بخش مروست با هدف صلح و سازش بین طرفین دعوا و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه طرح شورایار شورای حل اختلاف را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه قضایی بخش مروست افزود: توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر مردمی بودن برنامه‌های تحولی قوه قضاییه، جذب مشارکت مردمی و ظرفیت گسترده نهادهای مردمی در اجرای اصل یکصد و پنجاه و ششم قانونی اساسی و همچنین در جهت حل اختلاف و برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوا از دیگر اهداف تشکیل این شورا بوده است.

وی گفت: جلسات این شورا با حضور تعدادی از معتمدین، ریش سفیدان، نخبگان، خبرگان، مشاوران خانواده، کارشناسان محلی و ریاست شورای صلحی حل اختلاف مروست برگزار می‌شود.

رعیت با بیان اینکه اجرای اینگونه طرح‌ها در جهت استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی برای مشارکت در زمینه‌های پیشگیری از وقوع جرم و میانجیگیری و صلح و سازش یک امر اجتناب ناپذیر است، افزود: اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود.

وی تصریح کرد: قطعا نتیجه‌ای که از صلح و سازش حاصل می‌شود بازخورد اجتماعی مناسب‌تری را در جامعه به همراه دارد که زمینه ساز تعاملات بیشتر مردم با یکدیگر می‌شود.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل رییس دستگاه قضا در رابطه با نحوه مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه

رئیس حوزه قضایی بخش مروست با اشاره به نوع بافت و ظرفیت‌های مردمی این بخش ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح شورایار شوراهای حل اختلاف، شاهد افزایش روند صلح و سازش در پرونده‌های این حوزه قضایی باشیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: این احتمال وجود دارد که با خارج شدن از دوران پیک بیماری با هجمه‌ای از دعاوی در مراجع قضایی روبرو شویم. قطعا در چنین شرایطی طرح شورایار شوراهای حل اختلاف می‌تواند بازوی توانمندی برای رسیدگی و صلح و سازش در چنین پرونده‌هایی باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی صلح و سازش بخش مروست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: در جریان پویش «به عشق علی (ع) می‌بخشم» که طی مدت ۶۸ روز از ولادت تا شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به اجرا در آمد، به همت صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف در ۸۵ پرونده دارای حکم قصاص نفس در سراسر کشور رضایت حاصل شد.

وی افزود: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز در قالب این پویش از زندان آزاد شدند و ۳۸۳ نزاع دسته‌جمعی نیز به مصالحه ختم شد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.

کد خبر 6086332

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول