Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@12:12:53 GMT

پنج مسابقه‌ برتر فصل 2019 فرمول یک

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۴۶۹۹

پنج مسابقه‌ برتر فصل 2019 فرمول یک

با رای هواداران پنج مسابقه‌ی برتر فصل گذشته فرمول یک برگزیده شدند.

به گزارش "ورزش سه"، گرندپری پرحادثه و هیجان و شوک آلمان با رای بیش از 13000 نفر از هوادارن فرمول یک به عنوان بهترین گرندپری فصل 2019 فرمول یک انتخاب شد. در این نظرسنجی که توسط سایت فرمول یک برگزار شد گرندپری آلمان با 23% آرا به عنوان بهترین گرندپری انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزیل با 13%، اتریش و ایتالیا با 3% و گرندپری بریتانیا با 2% آرا در رده‌های اول تا پنجم بهترین مسابقه‌های فصل 2019 قرار گرفتند. 

 


گرندپری آلمان 
 
دلیل انتخاب گرندپری آلمان از سوی هواداران فرمول یک روشن است؛ بارش شدید باران هرج و مرجی بی‌مانند را به وجود آورد که به موجب آن مثلا لوییس همیلتون مجبور به شش بار پیت استاپ شد! 

به نظر می‌رسید پس از استارتی ضعیف مکس ورستپن شانسی برای رسیدن به رده‌های بالا نداشته باشد، اما مکس با احتیاط بسیار و روی پیستی که به آرامی خشک می‌شد جادو کرد و دومین پیروزی فصل خود را در آلمان دشت کرد. 
روی سکوی دوم و در کنار ورستپن، سباستین وتل قرار گرفت که به شکلی معجزه‌وار در بلبشوی باورنکردنی هوکنهایم از رده‌ی بیستم خود را به رده‌ی دوم رساند. 

دنیل کیویات از توروروسو هم که به تازگی پدر شدن خود را جشن گرفته بود، در رده‌ی سوم ایستاد تا بزرگ‌ترین لبخند عمرش را به لب بیاورد. 

مرسدس‌ها اما در مسابقه‌ی خانگی خود که مصادف شده بود با دویستمین استارتشان در فرمول یک و همچنین صد و بیست و پنجمین سالگرد رقابت این تیم در موتوراسپورت، شکستی سخت و باورنکردنی خوردند. بوتاس تصادف کرد و مسابقه را به پایان نرساند و همیلتون نزدیک بود هیچ امتیازی کسب نکند! 

 

 


 


گرندپری برزیل 
 
گرندپری برزیل نیز مسابقه‌ی پرحادثه و هیجان‌انگیز دیگری از فصل 2019 بود که با رای هواداران در رده‌ی دوم بهترین مسابقات این فصل قرار گرفت. 

در برزیل هم شاهد پیروزی ورستپن بودیم که جلوتر از پیر گسلی و کارلوس ساینز که هر دو برای اولین بار در فرمول یک روی سکو رفتند از خط پایان گذشت. 

تصادف دو فراری و خارج شدنشان از مسابقه از باورنکردنی‌ترین لحظات فصل پیش بود.
همینطور تصادف لحظات آخر همیلتون با الکس آلبون بدشانس که می‌توانست برای نخستین بار روی سکو قرار بگیرد و دفاع نفس‌گیر پیر گسلی از رده‌اش تا آخرین لحظه‌ی عبور از خط پایان از دیگر اتفاقات فراموش‌نشدنی این مسابقه بود. 
 
همچنین گرندپری برزیل شاهد استثنایی‌ترین روی سکو رفتن تاریخ فرمول یک نیز بود. 
ساعتی پس از پایان مسابقه اعلام شد که همیلتون به دلیل برخورد با آلبون پنالتی زمانی گرفته و به این ترتیب کارلوس ساینز از مک‌لارن اولین سکوی خود در فرمول یک را کسب کرد و به همراه تمام اعضای این تیم جشنی اختصاصی روی سکو برگزار کرد. 

 

 

 

 
گرندپری اتریش و ایتالیا 

گرندپری ایتالیا و اتریش با تعداد رای برابر هر دو در رده‌ی سوم برترین مسابقات فصل ۲۰۱۹ ایستادند. در اتریش ورستپن موفق شد پیروزی را از چنگ چارلز لکلرک برباید اما ایتالیا داستان دیگری بود.
 
فراری در خانه‌ی خود مونزا که به معبد سرعت مشهور است از 2010 به بعد نبرده بود و تیفوسی‌های سرخ‌پوش در عطش یک پیروزی خانگی می‌سوختند... 

پس از ۵۳ دور تعقیب و گریز بین لکلرک، همیلتون و بوتاس، در پایان پرنس جوان فراری با پیروزی در نبردی نفس‌گیر، جانانه و سپر به سپر با همیلتونِ قهرمان جهان زودتر از خط پایان گذشت و پس از سال‌ها مونزا شاهد جشن بی‌پایان تیفوسی‌هایی شد که از خوشی روی پا بند نبودند.

 

 

 


گرندپری اتریش 2019 در پیست خانگی ردبول به پیروزی لاکپشت بر خرگوش نیز معروف شد.

چارلز لکلرک با فراری شماره 16 خود 69 دور پیشتاز مسابقه بود اما ورستپن با سبقتی خطرناک که موجب برخورد چرخ به چرخ دو ماشین شد، اسب رقصان فراری را پشت سر گذاشت و در پایان 2 ثانیه زودتر از لکلرک از خط پایان گذشت. 

سبقت ورستپن را خیلی‌ها مستحق دریافت پنالتی می‌دانستند ولی در پایان داوران حاضر به گرفتن این تصمیم و تغییر سرنوشت راننده‌ی پیروز مسابقه نشدند. مکس پنالتی نگرفت و جامش را نگه داشت. لکلرک در پایان این مسابقه گفت که اگر اینطور سبقت‌ها خطا گرفته نمی‌شوند او هم در رقابت‌های بعدی اگرسیوتر ظاهر خواهد شد، تغییر تاکتیکی که برای او دو برد شیرین در اسپا و مونزا را به ارمغان آورد.

نبردهای پیاپی لکلرک و ورشتپن در این مسابقه از زیباترین لحظات فصل گذشته‌ی فرمول یک بود. اتریش ششمین پیروزی مکس در فرمول یک بود و اولین مسابقه‌ای که در فصل پیش همیلتون‌ به پودیوم نرسید.

 

 

 

 

گرندپری بریتانیا 

گرندپری بریتانیا در پیست تاریخی سیلوراستون در رده‌ی آخر پنج مسابقه برتر فصل گذشته قرار گرفت. 

مسابقه‌ای با اهمیت حیاتی برای لوییس همیلتون که حاضر نبود پیروزی در خانه و برابر هموطنانش را با هیچ چیز عوض کند. 

همیلتون برای رسیدن به پیروزی در این مسابقه حتی دستورات تیمی را نیز نشنیده گرفت و از رفتن به پیت خودداری کرد. جدال نفس‌گیر ورستپن و لکلرک در این مسابقه بارها صحنه‌هایی هیجان‌انگیز را رقم زد که باعث از جا پریدن هواداران شد. 

تصادف پرحرف و حدیث وتل و ورستپن هم از دیگر موضوعات داغ و به یادماندنی این مسابقه بود که با وجود پنالتی ده ثانیه‌ای برای وتل، موجب شد منتقدان مکس این نکته را مطرح کنند که او هم در این مدل تصادف‌ها بی‌تقصیر نیست و چاره‌ای جز برخورد برای راننده‌ی پشت سر خود باقی نمی‌گذارد.

 

 

فرمول یک اتومبیل رانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرمول یک اتومبیل رانی فرمول یک خط پایان قرار گرفت روی سکو فصل 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمز خیبر کشیده نشد!

به گزارش “ورزش سه” تیم خیبر در حالی که می‌رفت تا با کسب یک پیروزی خارج از خانه، روند پیروزی‌های خود را تداوم بخشیده و جایگاه خود در صدر جدول را مستحکم‌تر کند، اما روی یک ضدحمله غافلگیر شد و ۳امتیاز دیدار با یاران سرآسیایی را از دست داد.
آن‌ها گرچه در این مسابقه خوب ظاهر نشدند اما به لطف تساوی چادرملو با داماش، همچنان با فاصله ۵امتیازی در صدر جدول جا خوش کرده‌اند و امید اول صعود به لیگ برتر محسوب می‌شوند.

این دیدار که پر از برخورد و اتفاقات گوناگون بود، با ۱۶دقیقه وقت اضافه در نیمهٔ دوم همراه شد و در نهایت حملات خیبر روی دروازه سایپا راه به جایی نبرد و آن‌ها با یک گل بازی را به سایپایی واگذار کردند که پس از ۷مسابقه رنگ برد را به خود دید.
مهاجری و تیمش که فرصت این را داشتند تا حداقل با تساوی زمین مسابقه را ترک کنند، همچنان با یک تساوی کمترین نتیجه مساوی در لیگ آزادگان را به نام خود ثبت کرده‌اند و با ۶ باخت و ۲۰برد صدرنشین هستند و سایپا هم ۸باخت، ۸ تساوی و ۱۱برد را در کارنامه امسالش ثبت کرده و در رده پنجم قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های فوتسال آسیا | پیروزی سه گله ایران مقابل افغانستان
  • ایران ۳ - افغانستان ۱/ پیروزی ایران در اولین قدم با شکست تیم همسایه
  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان
  • اظهارنظر آنتونلی درباره رانندگی با خودروی فرمول یک
  • بازدید ستاره‌های چلسی از مک لارن و دیدار با نوریس + عکس
  • پیروزی 4-1 لیورپول مقابل پورتو و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (17 آوریل، 2019) / فیلم
  • حال خوب با اخراج فرهاد مجیدی
  • فرمول تعیین قهرمان لیگ در صورت هم امتیازشدن پرسپولیس و استقلال
  • فرمول قهرمانی در لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • ترمز خیبر کشیده نشد!