Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد رادمنش روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به فصل برداشت کلزا که از نیمه دوم اردیبهشت ماه و همچنین برداشت گندم که از اوایل خرداد ماه آغاز خواهد شد، اداره کل غله و خدمات بازرگانی قم با برنامه ریزی دقیق، شرایط لازم برای خرید تضمینی و ذخیره سازی این دو محصول استراتژیک از کشاورزان و تولید کنندگان شریف استان را فراهم نموده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دو مرکز خرید تضمینی گندم یکی سیلوی استان قم واقع در کیلومتر ۱۰ جاده اراک و دیگری در بخش جعفرآباد و همچنین یک مرکز خرید دانه روغنی در بخش جعفرآباد برای این منظور پیش بینی شده‌است، افزود: تمامی سعی و تلاش ما در امر خرید محصولات کشاورزان، برای تسهیل یافتن، روانسازی کار و سرعت در تحویل محصولات کشاورزان و تولید کنندگان استان متمرکز می‌باشد.

وی در ادامه از کشاورزان زحمت‌کش استان خواست، قبل از برداشت و حمل محصولات خود، ضمن افتتاح حساب دربانک کشاورزی، به سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به درج صحیح مشخصات و مقدارمحصول خود اقدام نمایند.

رادمنش گفت: در مرکز خرید جعفرآباد محموله‌های گندم، حداکثر تا وزن ۱۰ تن تخلیه و محموله‌های با وزن بیش از ۱۰ تن می‌بایست به سیلوی ملکی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه مقدمات ارائه خدمات بانکی در سیلوی استان فراهم گردیده افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقررشده همچون سنوات قبل، شعبه بانک کشاورزی در سیلو، خدمات مورد نیاز کشاورزان عزیز را ارائه نماید.

سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۸ هزارتن گندم و ۳۶ کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری ۲۰۰ تن در ساعت در زمینی به مساحت ۹هزار مترمربع ایجاد شده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

برچسب‌ها گندم قم بازار محصولات کلزا سیلو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم قم بازار محصولات کلزا سیلو گندم قم بازار محصولات کلزا سیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه برداشت گندم در استان ابتدا در شهرستان نهبندان آغاز می‌شود از ۲۰ اردیبهشت مردم در این شهرستان می‌توانند گندم خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و مابقی مراکز هم متناسب با تولید در شهرستان‌ها تا پایان شهریور فعالیت خواهند کرد.

جعفری افزود: در استان بهره برداران با کمک ۹۸ کمباین داخلی،۳۲ کمباین مهاجر و ۱۲۸ دروگر کار عملیات برداشت گندم و جو را در استان انجام می‌دهند.
وی گفت: در خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۸۱ هکتار زیر کشت گندم، ۲۱ هزار و ۴۰۸ هکتار زیر کشت جو، هزار و ۸۰۸ هکتار زیر کشت گندم آبی و هزار و ۵۰۵ هکتار زیر کشت گندم و جو دیم وجود دارد که باید برداشت‌ها مدیریت شده باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به پیش بینی ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و اینکه ۱۵ مرکز دولتی هستند گفت: در سال جاری قیمت هر کیلوگرم خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم است.

جعفری افزود: همچنین گندم مرغوب نیز تا کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی گفت: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: در استفاده از کمباین‌ها در زمینه برداشت گندم باید تلاش شود از ضرر کشاورزان ریزش و افت برداشت جلوگیری شود.

هاشمی زاده رئیس هیات مدیره بنیاد توانمند سازی گندم کاران استان هم گفت: در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در تولید گندم فعالیت داشتند.
وی افزود: در راستای حمایت از کشاورزان، بهره بردارانی که برایشان مقدور باشد، کارخانه ماشین خرید گندم را به مزرعه می‌فرستد تا هزینه حمل کاهش یابد و در خصوص تردد کمباین‌ها هم نیروی انتظامی همکاری لازم را انجام خواهد داد و در خصوص سوخت این ماشین الات هم مشکلی نخواهد بود.
هاشمی زاده افزود: در خصوص پرداخت هم مقرر شد مسئولان پیگیری لازم را انجام دهند و وجه کشاورزان سریعتر پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان