Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با تأکید بر این که عصر انتظار دوران خذلان و محرومیت انسان ها از وجود امام نیست، گفت: عصر غیبت نه یک عصر تصادفی در تاریخ بشر بلکه یک عصر پیش بینی شده است و عصری است که انسان از حس گرایی باید تعالی پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در نشست مجازی «انسان عصر انتظار» که به همت پایگاه فقه حکومتی وسائل برگزار شد، اظهار داشت: ما نه تنها غیبت را نقصان بشر و کاستی او تلقی نمی کنیم بلکه انسان عصر انتظار کامل و مترقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: دیدگاه لااقل شخصی من این است که عصر غیبت نه یک عصر تصادفی در تاریخ بشر بلکه یک عصر پیش بینی شده است و عصری است که انسان از حس گرایی و منطق گرایی و عقل گرایی باید تعالی پیدا کند.

 

وی با بیان این که انسان عصر غیبت تکامل پیدا کرده و ظرفیت هایی برای او پیدا شده  است، گفت: در کل، بشر به جایی رسیده که بدون حضور محسوس امام، هم او را قبول دارد و هم در مسیر الهی حرکت می‌کند و آن روایتی هم که نقل شده نیز قابل عنایت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی یادآور شد: از جمله نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند: «ای علی، بدان که شگفت انگیزترین مردم در ایمان و بزرگترین آنها در یقین، گروهی هستند که پیامبر را ندیده اند و امام از دیدگان آنها پوشیده است، پس به واسطه سیاهی روی سپیدی ایمان آورده اند».

 

وی با تأکید بر این که ما عصر غیبت را عصر خذلان و محرومیت نمی دانیم، یادآور شد: بله از حضور امام به صورت حسی محرومیم ولی وجود ایشان به تعبیر خورشید پشت ابر است و این انسان اتفاقا می‌تواند بر اساس خرد و یافته های خود حرکت کند و به نقطه ای برسد که آن قابلیت عظما برای او پدیدار شود، در حالی که من از فرمایشات دکتر فیرحی برداشت کردم عصر غیبت، عصر محرومیت و ممنوعیت است.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به روایاتی که قیام های قبل از ظهور را طاغوت معرفی کرده است، بیان داشت: برخی می خواهند از این طریق حکومت اسلامی ما را نفی کنند، در حالی که مطابق روایات ما اساسا یک ساعت عدالت برتر از خیرات سالیان است و امثال این موارد که شما اگر مجموعه این روایات را ببنید انبوهی است و شاید به هزار آدرس و نمونه برخورد می‌ کنیم، تا جایی که اوامر زیادی برای حرکت برای تشکیل حکومت و برقراری عدالت داده شده است.

 

وی بیان داشت: به طور کلی روایاتی که قیام های قبل از ظهور را نفی می‌کند مربوط به جایی است که فردی مدعی امامت و عصمت باشد و اصلا بر فرض این که چنین معنایی داشته باشد در مقابل عمومات آیات قرآنی و انبوه روایات هیچ قدرت عرضه وجود ندارند،  البته شکی نیست که بدون امام معصوم هیچ کس و هیچ حکومتی را نمی توانیم به عصمت منتسب کنیم، این یک خطا است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: انسان عصر انتظار مرکز تخصصی مهدویت مهدویت عصر غیبت یک عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام عمره گزاران ایرانی پس از ۹ سال انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در پایانه سلام شهر فرودگاهی امام خمینی با حضور سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان فرودگاه حضرت امام خمینی و هواپیمایی و جمعی از مسئولان ذیربط برگزار شد.

با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان کشورمان، سفر‌های عمره پس از وقفه‌ای ۹ساله از سرگیری شد و نخستین گروه عمره گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰نفر) رهسپار مدینه هستند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان هستنند با پرواز‌های هواپیمایی ایران ایر، رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت ۵ روز در مدینه و ۵ روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت و با زیارت حرم پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع اعمال و مناسک عمره را انجام خواهند داد.

حدود ۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا ۱۳ اردیبهشت و قبل از مناسک حج تمتع به عنوان سفر عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند و آخرین گروه ۲۳ اردیبهشت به ایران برمی گردند.

اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور شامل مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندرعباس، ساری، اصفهان، شیراز و امام خمینی صورت می‌گیرد.

پرواز‌های عمره مفرده قرار بود که در دی سال گذشته انجام شود که به دلیل برخی موانع فنی، این مهم به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان عالی رتبه کشوری این موانع رفع و اعزام‌ها از سرگیری شد.

 

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • خلاصه بازی میلان ۱ - ۲ اینتر؛ یک طرفه‌ترین دوران شهر میلان + ویدئو
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی
  • آغاز حج عمره پس از ۹ سال انتظار
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • اعزام عمره گزاران ایرانی پس از ۹ سال انتظار
  • ریزپلاستیک‌ها احتمالا به مغز انسان‌ها هم راه پیدا کرده‌اند