Web Analytics Made Easy - Statcounter

فشار اقتصادی، برخی کسبه صنف آرایشگران را وادار به ادامه فعالیت به صورت زیر زمینی و به دور از نظارت مسئولان کرده است، حال آنکه این گونه فعالیت خود می تواند تاثیر بسیاری بر شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، صنف آرایشگران یکی از اصنافی است که تحت تاثر شیوع کرونا با تعطیلی طولانی مدت مواجه شده و ضمن متوقف شدن راه کسبه درآمد، کسبه این صنف تاکنون هیچ گونه حمایت مالی از سوی دولت دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت زیر زمینی آرایشگران زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونا

فشار اقتصادی برخی کسبه این قشر را وادار به فعالیت زیر زمینی به دور از نظارت مسئولان کرده است، حال آنکه این گونه فعالیت خود می تواند تاثیر بسیاری بر شیوع این بیماری داشته باشد.

یکی از آرایشگران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: صنف آرایشگران یکی از متضررترین اصناف در بحران کرونا محسوب می شود و پیش از همه اصناف به درخواست دولت، واحدهای صنفی این قشر تعطیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۲ماه است که کسب و کار ما تعطیل شده، علاوه بر اجاره بهای مغازه، پرداخت اقساط بانکی و تامین مخارج زندگی سبب شده تا فشار زیادی بر آرایشگران تحمیل شود.

آرایشگری شغل پرخطری که مورد بی مهری دولت قرار گرفته است

این آرایشگر معترض عنوان کرد: از مسئولان درخواست می کنیم به این سوال پاسخ دهند، چرا با وجود تعطیلی دوماه گذشته این صنف همچنان از سوی دولت، وزارت بهداشت، ستاد کرونا و مسئولان از کسبه این حرفه که جزء مشاغل پرخطر محسوب می شوند، هیچ حمایت مالی صورت نگرفته است؟

وی تاکید کرد: ادامه روند تعطیلی این صنف و ضررهای مالی که متوجه کاسبان این بخش است در حال حاضر سبب شده تا این حرفه جزء مشاغل آسیب دیده از کرونا به شمار رود و لازم است که مسئولان به این صنف هم توجه داشته باشند.

این آرایشگر معترض ادامه داد: فشارهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به قدری زیاد است که چندی پیش یکی از همکاران ما جواز خود را به آتش کشید تا بتواند بدون ترس از پلمپ و باطل شدن جواز خرج و مخارج 2 فرزند خود را تامین کند.

وی بیان کرد: چندی پیش عده زیادی از آرایشگران کرمانی مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار بازگشایی واحدهای صنفی این بخش شدند اما تنها یک پاسخ دریافت کردند که تا زمان اعلام رسمی ستاد کشوری کرونا امکان بازگشایی این صنف وجود ندارد.

این آرایشگر معترض در پایان خاطرنشان کرد: تنها درخواست ما از مسئولان صدور مجوز برای ادامه فعالیت محدود آرایشگاه ها است چرا که بسیاری از صاحبان مغازه، اجاره بهای خود را دریافت کرده اند و اکنون کسبه این صنف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

استانداری کرمان مخالف اصلی بازگشایی آرایشگاه ها است

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف کرمان در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: در جلسه هفته گذشته استانداری تاکید بسیاری از سوی اتاق اصناف استان برای بازگشایی آرایشگاه ها شد اما با قاطعیت با آن مخالفت شد.

وی افزود: متاسفانه تحمل فشارهای اقتصادی سبب شده تا آرایشگران به صورت زیر زمینی به فعالیت خود ادامه دهند که خود خطرناک است اما اگر کسبه این صنف به صورت رسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت فعالیت خود را از سرگیرند قطعا با شرایط کنترل شده می تواند مانع از شیوع این بیماری شد.

رئیس اتاق اصناف کرمان بیان کرد: استانداری دلیل تعطیلی ادامه دار این صنف را دستورالعمل ملی می داند، طی رایزنی هایی که با مسئولان و نمایندگان مجلس انجام شده، امیدواریم بتوانیم استانداری را متقاعد کرده و بازگشایی این صنف را اعلام کنیم.

مسئولان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات مردم ندارند

جعفری تصریح کرد: بعد از تجمع چند روز قبل جمعی از کسبه این صنف مقابل استانداری، برخی فعالیت خود را به صورت غیرقانونی آغاز کردند و به دنبال برخورد قهری که صورت گرفت برخی واحدهای صنفی پلمپ شدند، همه این موارد گفته شده اما متاسفانه مسئولان و دولتمردان گوش شنوایی ندارند.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته ستاد استانی کرونا با حضور استاندار کرمان، موافقت دانشگاه علوم پزشکی برای بازگشایی مجدد صنف آرایشگری اعلام شد اما استاندار با بازگشایی این صنف مخالفت کرد.

رئیس اتاق اصناف کرمان در ارتباط با داشتن اختیار استان برای بازگشایی محدود این صنف گفت: در صورتی که استان این اختیار را داشته باشد از آن استفاده نمی کند.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از اصناف متضرر از شیوع کرونا و تعطیلی واحد صنفی خود هستند اما تاکنون هیچ کمکی به این واحدها صورت نگرفته است.

پروتکل بهداشتی ادامه فعالیت آرایشگاه ها از سوی وزارت بهداشت ارسال شده است

در ادامه حمیدرضا گلزاری مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: آرایشگری یکی از مشاغل پر خطر است که با توجه به کاهش محدودیت ها همچنان تعطیل بوده اما در حالت زیر زمینی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در جلسه پیشین ستاد استانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی موافقت خود برای بازگشایی مجدد این صنف را اعلام کرد تا به واسطه تحقق آن بتوانیم نظارت بهتری بر این صنف داشته باشیم.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد: پروتکل ادامه فعالیت آرایشگاه ها از سوی وزارت بهداشت ارسال شده و کسبه این صنف می توانند با رعایت موارد بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

گلزاری یادآور شد: زمانی که آرایشگاه ها به صورت رسمی باز شده باشند توانایی دنشگاه علوم پزشکی در نظارت و کنترل بیشتر خواهد بود در حالیکه ادامه فعالیت زیر زمینی می توان عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

بازگشایی  صنف آرایشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی، نظارت را بیشتر می کند

وی بیان کرد: در صورتی که فعالیت آرایشگران همراه با نوبت دهی عدم ایجاد تجمع در واحد صنفی، استفاده آرایشگر از ماسک N95، داشتن تهویه مناسب، انجام فعالیت های محدود و گندزدایی سطوح پس از خروج هر مشتری باشد و در عین حال نظارت هم وجود داشته باشد، بازگشایی آن ها مانعی ندارد.

مدیر بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی با ارسال نامه ای به استانداری خطرات فعالیت زیر زمینی آرایشگران را گوشزد کرده و خواستار بازگشایی رسمی این واحدهای صنفی شده است.

گلزاری تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه متولی سلامت مردم است و با بازگشایی این صنف نظارت سخت تر می شود اما ترجیح می دهیم این واحدهای صنفی باز باشند و تحت کنترل شدید فعالیت کنند.

مسئول دفتر محمد صادق بصیری معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در ارتباط با پیگیری وضعیت بازگشایی صنف آرایشگران به خبرنگار ما گفت: فردا یک شنبه وضعیت بازگشایی این صنف در استان کرمان مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج آن اعلام می شود.

به گزارش راه آرمان، امیدواریم در جلسه آینده ستاد کرونا استان کرمان تصمیمی منطقی برای ادامه فعالیت این صنف گرفته شود تا علاوه بر مدیریت فعالیت کنترل شده این واحدهای صنفی وضعیت معیشتی این کسبه نیز بهبود یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی فعالیت زیر زمینی برای بازگشایی صنف آرایشگران واحدهای صنفی ادامه فعالیت آرایشگاه ها فعالیت خود شیوع کرونا اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان

ایسنا/خراسان رضوی یک روانشناس گفت: با توجه به افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در ایام تعطیلات به خصوص نوروز تلاش برای حفظ امنیت کودکان ضروری است.

احمد اکبری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شرایطی که همه کودکان دانش و مهارت لازم برای حفظ امنیت خود در اینترنت را ندارند و به گفته یونیسف میلیون‌ها کودک در معرض خطر آنلاین online risk قرار گرفته‌اند، تأمین امنیت کودکان و دور نگه داشتن آنها از آسیب‌های فضای مجازی به عنوان دغدغه پیش از کرونا وجود داشت و پس از کرونا برجسته شد.

وی با بیان اینکه دوران کرونا نشان داد آشنایی با اینترنت نیاز کودکان برای «زندگی دیجیتال» Digital Life و حیات کنونی آنهاست، ابراز کرد: دنیای بدون خطر نامطلوب است و کودکان باید یاد بگیرند که گنجایش خطرات محاسبه شده را داشته باشند و تا آنجا که ممکن است عواقب آن را برطرف سازند در این میان باید تجزیه و تحلیل درستی از ارزیابی خطر و ارزیابی مزایای اینترنت داشت.

 کنار گذاشتن نگرش‌های متمایل به حذف فضای مجازی

این روانشناس با بیان اینکه دسترسی به فضای اطلاعاتی از حقوق اساسی انسان‌هاست، افزود: نادیده گرفتن این مهم می‌تواند به انفعال و از دست رفتن موقعیت‌ها بیانجامد؛ بنابراین، باید از سطوح ابتدایی تا دانشگاه بخش عمده‌ای از آموزش در فضای مجازی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: اجبارهایی همچون کرونا اهمیت ورود به آموزش‌های مجازی را به نظام‌های آموزشی دیکته نموده است.

اکبری با اشاره به این خواسته یونیسف که باید ابزارهای یادگیری مجازی را افزایش و در اختیار مربیان، والدین و فرزندان قرار داد، گفت: دسترسی به سرویس‌ها و خدمات مرتبط با امنیت کودکان، دسترسی کودکان محروم و کم درآمد به اینترنت و حفظ روابط اجتماعی کودکان از طریق شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

وی اعلام کرد: کودکان زیادی در سراسر دنیا این روزها از پنجره گشوده اینترنت به زیست خود ادامه می‌دهند اما واکنش والدین به این شرایط قابل تأمل است و از میزان استفاده کودکان از اینترنت در دوران کرونا احساس بدی دارند.

این روان‌شناس کودکان ادامه داد: والدین باید اطمینان حاصل کنند دستگاه‌های در دسترس کودکان به جدیدترین ورژن های ‌ و برنامه‌های ضد ویروس مجهز هستند و با کودکانشان گفتگوی آزاد و دوستانه درباره چگونگی ارتباط با سایرین در زمان اتصال به اینترنت داشته باشند.

والدین هوشیار باشند

اکبری با تأکید بر وضع قوانینی درباره چگونگی، زمان و مکان استفاده از اینترنت با موافقت و همراهی کودکان گفت: والدین باید نسبت به علائم استرس و پریشانی کودکان ناشی از فعالیت‌های آنلاین هوشیار باشند.

وی گفت: احترام والدین به آزادی انتخاب کودک و نوجوان قادر به کنترل و نظارت بر فعالیت‌های آنلاین آنها بوده و در زمینه مصرف رسانه باید میانجیگری کنند که این میانجیگری شامل؛ طیفی از ایجاد ممنوعیت در دسترسی به صفحات مضر، نظارت در کاربری، کاربری فعال میان والدین و کودک، تسهیلگری در هدایت به صفحات مفید، ارتقاء سیاست‌های حفاظتی فعلی خود، مطابقت با واقعیت‌های یادگیری از خانه می‌شود.

اکبری افزود: والدین باید با نظارت و ترویج بر رفتارهای مناسب آنلاین، اطمینان یابند کودکان به خدمات مشاوره‌ای مدرسه دسترسی دارند.

وی با اشاره به نقاط منفی آموزش‌های مجازی، گفت: استمرار آموزش‌های مجازی می‌تواند تفاوت‌های فردی و هدایت تحصیلی را به چالش بکشد.

این استاد دانشگاه آزاد، عدم آموزش معلمان در دانشگاه‌ها و مراکز تربیت‌معلم منطبق بر آموزش از راه دور الکترونیکی و مجازی را به عنوان یکی از نقاط ضعف آموزش‌های مجازی برشمرد و ابراز کرد: با توجه به نبود امکانات در برخی مناطق به خصوص خانواده‌هایی که به لحاظ مالی امکان فراهم نمودن وسایل ارتباط جمعی را برای کودکان ندارد و نبود محتوا و طراحی برنامه‌های درسی کتب موجود به ویژه دروسی همچون ریاضی و علوم مناسب آموزش‌های مجازی نیست.

اکبری اذعان کرد: عدم آشنایی با شیوه‌ها و فنون تعامل در فضای مجازی و گرما بخشی به کلاس درس و کاهش مناسبات انسانی در دراز مدت می‌تواند به جایگزینی فناوری و وسایل آموزشی به جای روابط چند وجهه کلاسی بین شاگردان و معلم و شاگردان با یکدیگر شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد
  • معین پنهانی به ایران آمده است؟
  • معین پنهانی به ایران آمده؟
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • معین پنهانی و مخفیانه به ایران آمد!
  • معین پنهانی به ایران آمد
  • مدت بازگشایی آب در زاینده‌رود ۱۲ روز است/ قرار نیست توسعه صنایع آب‌بر را داشته باشیم