Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا کاظمی گفت: هرساله درب حوزه‌ی علمیه برای انجام اعمال و مراسمات مرتبط با ماه مبارک رمضان به روی بانوان باز بود، اما در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه‌ی فعالیت‌های حوزه در قالب شبکه‌ی‌های مجازی برنامه‌ریزی شده‌است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح‌قزوین؛ حجت الاسلام رضا کاظمی در نشست خبری حوزه‌ی علمیه خواهران استان قزوین که امروز(شنبه) در سالن جلسات حوزه‌ی علمیه فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به آغاز ماه مبارک رمضان تنها راه استفاده از این ماه پر برکت این است که در ماه خدا جایگاه مهمان خدا بودن را بجا بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به پرتاب ماهواره نور به فضا افزود: پرتاب ماهواره نور توسط سپاه توانست قدرت نظام جمهوری اسلامی را به رخ بکشد، چنانکه به رخ کشیدن قدرت دربرابر دشمن از مباحث دین است و کشور ما علاوه بر حوزه‌ی دفاعی و مقاومتی توانست در عرصه‌ی کنترل بیماری نیز خوش بدرخشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین اذعان کرد: کنترل بیماری را می‌توان ماحصل حضور مردم و اخلاص کادر درمانی دانست، چراکه مردم نقش مهم و اساسی را در این رویداد به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: در این ایام شاهد بودیم که مردم در تبعیت از امر رهبر انقلاب پای کار رزمایش مواسات آمدند که این مسئله نشان می‌دهد که مردم پای امر رهبر که سعادت دنیوی و اخروی را دربرمی‌گیرد، ایستاده‌اند و دوم اینکه پیروی از امر رهبری نمود قدرت یک نظام را نشان می‌دهند.

آماده پذیرش 250طلبه هستیم

وی با اشاره به فعالیت جهادگران سلامت گفت: شیوع ویروس کرونا زمینه‌‌ی جهاد را برای جهادگران آماده کرد، چنانچه در روایات می‌خوانیم کسانی که در راه خدا گام برمی‌دارند، جهادگرند و امروز کادر درمانی ما به عنوان جهادگران عرصه‌ی سلامت معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 260طلبه برای مقابله با کرونا ابراز کرد: خواهران طلبه‌ی حوزه‌ی علمیه در کنار جهادگران عرصه‌ی سلامت پای کار آمدند و فعالیت خود را در حوزه‌ی تولید ماسک، رسیدگی به احوال بیماران و مسائل فرهنگی آغاز کردند.

وی درباره‌ی وضعیت پذیرش نیروی طلبه عنوان کرد: استان قزوین دارای پنج مرکز آموزشی در سطح کارشناسی و یک مرکز آموزش عالی است و در مجموع شش مرکز آموزش حوزوی در استان درحال فعالیت هستند که در شهر قزوین دو مرکز آموزشی یکی در خیابان انصاری و دیگری در شهرک کوثر برای سهولت دسترسی مشغول فعالیت است.

این کارشناس دینی بیان کرد: ظرفیت دو مدرسه‌ی موجود در استان قزوین حدود 800 نفر بوده و در سال جاری ما آمادگی پذیرش 250 طلبه را داریم که البته این آمار قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: ظرفیت شهرستان‌های استان برای پذیرش طلاب به ترتیب تاکستان 50 نفر، بویین‌زهرا 50 نفر و آبیک 50 طلبه است که در صورت نیاز این آمار قابل افزایش است‌.

تحصیل 1700طلبه خواهر در مدارس حوزوی

کاظمی بیان کرد: درنظر داریم تا در حوزه‌ی علمیه شهرستان آبیک پذیرش را از مقطع سیکل(پایه‌ی هشتم و نهم) و سنین بین 17 الی 18 سال با شرط معدل آغاز کنیم تا به حول قوه‌ی الهی بتوانیم پرورش دهنده‌ی سربازان مکتب حضرت زهرا(س) باشیم.

وی با معرفی رشته‌های حوزوی عنوان کرد: مجموعه‌ی آموزش عالی با سه رشته‌ی فعال از جمله فقه اصول تفسیر، علوم قرآنی و کلام و گرایش امامت و در مجموع 12رشته درحال فعالیت است که ما در تلاشیم تا رشته‌هایی از قبیل روانشناسی و مشاوره نیز به سایر رشته‌ها اضافه شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در واحد خواهران حوزه‌ی علمیه هزار و 700طلبه درحال اشتغال به تحصیل و فارغ‌التحصیل هستند که از این تعداد 500 نفر دانش آموخته‌ی مقطع کارشناسی و سایر افراد در سطح دو و سه درحال تحصیل هستند.

وی گفت: اساتید حوزه‌ی علمیه خواهران فارغ‌التحصیلان حوزه‌ی علمیه واحد خواهران هستند و 100 الی 110استاد در این حوزه فعالیت دارند. همچنین از امتیازات دیگر این مراکز آموزشی می‌توان به، روزبودن مطالب آموزشی و کارایی بودن مطالب آموزشی، عدم دریافت هزینه‌ی تحصیل و هزینه‌ی خوابگاه، بیمه‌ی خدمات درمانی و وجود مهدکودک اشاره‌کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با اشاره به شرایط ثبت‌نام در حوزه عنوان کرد: شرایط ورود به مدارس حوزوی داشتن مدرک دیپلم و پایبند بودن به نظام و ولایت فقیه است، همچنین در مقطع کارشناسی سطح سه فارغ‌التحصیلان در سه دانشگاه جامع المصطفی، شهید مطهری و امام صادق(ع) پذیرفته می‌شود چراکه واحدهای کارشناسی در حوزه 190واحد بود که با واحدهای دانشگاهی تفاوت دارد.

پرورش 270 طلبه خواهر در حوزه‌های قرآنی

وی افزود: شرایط ثبت‌نام در مدارس حوزوی به صورت حضوری از ساعت ۹ الی ۱۲ و به صورت غیرحضوری در سایت Www.paziresh.whc.ir تا پایان اردیبهشت ماه آماده‌ی پذیرش داوطلبان است‌.

کاظمی با اشاره‌ به وضعیت فعالیت فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه بیان کرد: عرصه‌ی فعالیت شغلی برای دانش‌آموختگان حوزوی در نهادهایی همچون آموزش و پرورش، ائمه‌ی جماعت مدارس، مبلغ در سطح شهر، مدیر موسسات قرآنی، فعالیت در بخش فرهنگی کمیته امداد، شورای حل اختلاف و کارشناس مذهبی صداسیما فراهم است.

وی گفت: با توجه به توانمند سازی‌های انجام شده در حوزه علمیه که در کنار امور آموزشی صورت می‌گیرد، در سال گذشته موفق شدیم ۲۷۰ طلبه خواهر را به عنوان مبلغ در حوزه‌های نماز، قرآن و عفاف و حجاب پرورش دهیم.

این مقام مسئول درپایان ابراز کرد: هرساله درب حوزه‌ی علمیه برای انجام اعمال و مراسمات مرتبط با ماه مبارک رمصان به روی بانوان باز بود، اما در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه‌ی فعالیت‌های حوزه در قالب مجازی و در پیام رسان بله با عناوینی از جمله قرآن، نماز، تفسیر، مشاوره، مسئله گویی و مسائل اخلاقی برای ساعات ایام ماه مبارک برنامه‌ریزی شده‌است.

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: علمیه خواهران حوزه ی علمیه مرکز آموزش حوزه علمیه ماه مبارک عرصه ی ی حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه سبزوار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت بخش‌های کشاورزی صنعت و معدن شهرستان بردسکن گفت: بیشترین قاچاق سوخت در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که باید متولیان امر تدابیر لازم اتخاذ کنند و تمامی ادوات کشاورزی را به دستگاه جی پی اس مجهز کنند.

حمید مظفری‌نژاد با اشاره  به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن در بخش معدن، کشاورزی و صنعت افزود: بر اساس نیاز سوخت را به شهرستان بردسکن اختصاص خواهیم داد و نخواهیم گذاشت رونق تولید و رشد اقتصادی در منطقه متوقف شود.

وی از فرماندار بردسکن خواستار اختصاص هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان اداری ناحیه نفتی بردسکن شد و قول داد در صورت تامین زمین مورد نیاز و سند آن به نام شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ثبت شود این طرح را تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن هم این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدنی و وجود راه‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بردسکن دومین شهر معدنی استان خراسان رضوی و پایتخت تولید مس در شرق کشور است و نباید شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت مورد نیاز شهرستان سخت‌گیری کند.

 

دیگر خبرها

  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • چگونه طلبه شویم؟
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم