Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:20:56 GMT

افزایش دو برابری ظرفیت احراز هویت سهامداران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۶۶۱۸

افزایش دو برابری ظرفیت احراز هویت سهامداران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با رایزنی های این شرکت با بانک های دولتی و خصوصی، به زودی بیش از ۳ هزار شعبه بانک ها مسئولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده خواهند گرفت که این امر می تواند گام مهمی در سهولت احراز هویت سهامداران ایفا کند.

در حال حاضر بیش از سه هزار دفتر شامل ۸۴۲ شعبه شرکت های کارگزاری، ۱۹۶۷ دفتر پیشخوان دولت و ۲۶۱ شعبه بانک شهر مسئولیت احراز هویت سهامداران بازار سرمایه را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال فراهم سازی زیر ساخت های احراز هویت الکترونیکی (غیر حضوری) است که این پروژه پس از اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیصلاح راه اندازی خواهد شد.

این شرکت بار دیگر تاکید کرد: دفاتر پیشخوان دولت نباید مشتریان خود را به سمت کارگزاران خاصی سوق دهند زیرا راهنمایی مراجعه کنندگان به کارگزاری خاص، تخلف آشکار و نوعی  رفتار تبعیض آمیز است.

سهامداران بازار سرمایه می توانند از میان ۱۰۸ کارگزار فعال در این بازار یکی را بر اساس سلیقه و تصمیم خود حق انتخاب کنند و معاملات خود را با آن کارگزاری انجام دهند. هم اکنون به طور میانگین روزانه یکصد هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام می کنند که طبق آخرین آمارها، تعداد ثبت نام کنندگان در این سامانه به رقم ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

پیش بینی می شود با طرح های توسعه ای دولت برای بازار سرمایه از جمله عرضه سهام دولتی در این بازار شاهد افزایش ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان باشیم. بر اساس این گزارش، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی،   شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد. براساس این گزارش، سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت  www.sejam.ir  ثبت نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

کد خبر 4909357 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس تهران ویروس کرونا قیمت نفت بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت کاهش تولید نفت بازار سرمایه بورس بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی نفت خام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازار سرمایه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در استان به خصوص از طریق برپایی پنجره‌ واحد الکترونیک شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۶ اردیبهشت در نشست پایانی هماهنگی میان مدیران دستگاه‌هایی اجرای فارس برای شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد، پیشنهاد داد تا پنجره واحد الکترونیک طی ۵ روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد باید ارائه شود. ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، گفت: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳، استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان ‌ و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

وی، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و افزود: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • هشدار وزارت راه: مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد