Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@03:07:54 GMT

یک پدیده نادر در نیروی دریای آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۶۷۹۹

یک پدیده نادر در نیروی دریای آمریکا

گری سولیس، قاضی بازنشسته نیروی دریایی آمریکا می‌گوید: "بسیار بسیار نادر است که یک فرمانده اخراج شود اما از آن نادرتر این است که دوباره به سمتش بازگردانده شود."

به گزارش مشرق، دو مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا خواستار بازگشت ناخدا برت کروزئیز به پست فرماندهی خود بروی ناو هواپیمابر روزولت شده‌اند. او پس از ارسال نامه ای درباره ابتلای صدها نفر از خدمه کشتی به ویروس کرونا و درز آن نامه به رسانه‌ها، از ناخدایی این ناو هسته‌ای برکنار شد اما حمایت حدود ۵ هزار ملوان تحت امر او موجب شد که پنتاگون "احساس سرافکندگی" کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در نامه‌ای که جیمز مک‌فیرسن، سرپرست نیروی دریایی و دریادار مایکل گیلدی، فرمانده عملیاتی نیروی دریایی به وزیر دفاع آمریکا نوشته‌اند، این دو مقام ارشد نیروی دریایی خواستار ابقای مجدد ناخدا کروزئیز در سمت فرماندهی ناو روزولت شده‌اند.

چنین درخواستی تحول بسیار مهمی در این واقعه تلقی می‌شود چرا که برکناری یک ناخدای ارشد آن هم در حال ماموریت "امر بسیار نادری" در ارتش آمریکاست.

گری سولیس، قاضی بازنشسته نیروی دریایی آمریکا می‌گوید: "بسیار بسیار نادر است که یک فرمانده اخراج شود اما از آن نادرتر این است که دوباره به سمتش بازگردانده شود."

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس نیروی دریایی آمریکا پنتاگون نیروی دریایی نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروههای نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود. - اخبار سیاسی -

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه برگزاری رژه روز ارتش، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درخصوص وضعیت ماموریت ناوگروههای نداجا در آبهای بین المللی اظهار داشت: ناوگروههای ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشورهای دیگر نیز حفاظت کنیم.

دریادار ایرانی در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدتهاست که  موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده  و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کنند.

دریادار ایرانی گفت: ان شاالله دولت های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می شوند که ملت های خود چه می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • پدیده اقلیمی نادر در امارات/ فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • آرامش امواج در دریای خزر
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ
  • (تصاویر) درباره بزرگترین پهپاد جاسوسی نیروی دریایی آمریکا
  • حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌