Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان سریال «زیر خاکی» در آستانه پخش این سریال به حواشی ایجادشده درباره آن واکنش نشان داد.

به‌گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سریال «زیرخاکی» به‌عنوان مجموعه تلویزیونی ماه رمضان شبکه اول سیما، از امشب ساعت 22 پخش خود را آغاز خواهد کرد. 

جلیل سامان کارگردان و رضا نصیری‌نیا تهیه‌‍کننده این مجموعه تلویزیونی هستند که بازیگرانی نظیر پژمان جمشیدی، ژاله صامتی،گوهر خیراندیش، نادر فلاح، ایرج سنجری، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده، رایان سرلک و هادی حجازی‌فر  در آن ایفای نقش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زیرخاکی» دومین همکاری سامان و نصیری‌نیا پس از سریال «نفس» است که در ماه رمضان سال ۹۶ از شبکه سه پخش شده بود.

فیلمبرداری این سریال از ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد و پس از آن در لوکیشن‌های دیگری همچون محله باغ آذری تهران؛ خانه‌هایی در مرادآباد، شهرک سینمایی غزالی، جاده قم، پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد، بیمارستان و کلانتری ادامه پیدا کرد. 

اما چهارشنبه هفته گذشته خبری منتشر شد که بر مبنای آن به خاطر حواشی مربوط به گوهر خیراندیش که یکی از بازیگران این سریال است احتمال پخش نشدن آن از تلویزیون وجود دارد. 

گوهر خیراندیش، سال گذشته و پس از اتمام فیلمبردای سکانس‌هایش در این سریال، برای حضور در جشن عروسی دخترش که ساکن ایالات متحده آمریکا است به آن کشور رفت. پس از مدتی بخش‌هایی از فیلم این جشن در فضای مجازی منتشر شد. جایی که این بازیگر در شرایطی که مشخص بود از مراسم به صورت آزادانه فیلمبرداری می‌شود، رفتارهای خارج از شئونی را از خود بروز داد.

شایعه  پخش‌نشدن این سریال آنقدر قوی بود که سامان مقدم همان روز  نسبت به این موضع واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از رفتار غیر حرفه ای خیراندیش گفت: واقعیت این است که من خیلی دلخور هستم. اگر به واسطه حاشیه خانم خیراندیش قرار باشد کار به حاشیه برود و ممیزی بیشتری اعمال گردد، من ایشان را مقصر می‌دانم. امیدوارم ایشان یک جوری خودش را تبرئه کند و از آن ماجرا فاصله بگیرد. فکر می کنم ایشان از نظر حرفه‌ای بد کردند و ما را در شرایطی قرار دادند که صحبت این شود که آیا سریال ما پخش می‌شود یا نمی‌شود.

اما مدیر گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم شب گذشته (پنجم اردیبهشت) از پخش قطعی این سریال در روز شنبه مصادف با اول ماه رمضان خبر داد.

بهرنگ ملک محمدی دراین‌باره گفت: تعهداتی که عوامل سازنده آثار نمایشی به سازمان می‌دهند تنها در جهت صیانت حرفه‌ای و اخلاقی از هنرمندان شریف کشور و تلاش‌های هنرمندانه آنان است و البته با معدود ساختارشکنی‌ها حتماً برخورد قانونی خواهد شد. همچنین به عنوان مدیریت پیش‌گیرانه طبق آیین‌نامه‌های سازمانی که متمرکز بر رعایت حدود دینی و ملی است با هنرمندان همکاری خواهد شد.

در همین حال برخی رسانه‌های غیررسمی و کانال‌های تلگرامی این حاشیه‌سازی را در راستای دیده‌شدن بیشتر سریال و افزایش بینندگان آن دانسته و تلویحاً به نوعی منبع انتشار این گونه اخبار را به دست‌اندرکاران سریال منتسب کردند. 

 شاید به همین خاطر بود که جلیل سامان ساعاتی پیش از اولین قسمت سریال زیرخاکی، در یادداشت کوتاهی که در صفحه اینستاگرام رسمی سریال منتشر شد، این گونه حواشی را برای سریال و مخاطبان آن مضر دانست.

کارگردان «زیرخاکی» در این پست چنین نوشته است:«سریال زیرخاکی یک سریال معمولی است که سعی کرده‌ام داستانی با موقعیت‌های نسبتا کمیک را در بستر تاریخی روایت کنم. نه با یک کار انقلابی یا سیاسی شاخص مواجهید، نه یک کمدی پرخنده. این همه حاشیه و سروصدا نمی‌دانم برای چیست! فقط می‌دانم این حواشی باعث خواهد شد از هر طرف مورد بی‌مهری قرار بگیریم! از دوست و دشمن! «زیرخاکی» یک سریال معمولی بی‌ادعاست همین...»

فصل اول «زیرخاکی» در ۲۳ قسمت ساخته شده است و در آن داستانی مهیج و طنز در بستر تحولات فرهنگی و اجتماعی اواخر دهه پنجاه روایت می‌شود. داستان سریال درباره مردی است که به دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهایی می‌شود.

یکی از ویژگی‌های خاص این سریال، استفاده از لوکیشن‌ها و سکانس‌های متعدد است. این نوع لوکیشن‌ها و  صحنه‌های لانگ‌شات پرتعداد و البته سابقه سریال‌سازی جلیل سامان احتمالاً نویدبخش یک سریال دیدنی خواهد بود.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان جلیل سامان سریال زیرخاکی ماه رمضان ۹۹ یک سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور و سپاهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس روز گذشته جمعه ۲۴ فروردین موفق شدند با شکست آلومینیوم اراک و ملوان بندرانزلی فاصله خود را با سایر مدعیان قهرمانی افزایش دهند. استقلال با ۵۰ و پرسپولیس با ۴۹ امتیاز به ترتیب در جایگاه اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند و با توجه به ۷ هفته تا پایان مسابقات، بازی‌های باقی مانده این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی بسیار مهم و حساس به شمار می‌رود.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص دیدارهای باقی مانده تا پایان فصل بیست و سوم لیگ برتر اظهار داشت: من فکر می‌کنم دیگر مدعی قهرمانی نیستند و فاصله زیادی با استقلال و پرسپولیس گرفته‌اند. قهرمانی را باید از آن یکی از دو تیم پایتخت دانست و با توجه به حساسیت مسابقات نمی‌توان از الان تشخیص داد که چه تیمی می‌تواند عنوان قهرمانی را به دست آورد.

او ادامه داد: از دو تراکتور و سپاهان نباید انتظار قهرمانی داشت چون در دیدارهای اخیر خود نتایج خوبی را به دست نیاورده و باید برای کسب سهمیه آسیایی بجنگند. از این سو رقابت دو تیم استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی خیلی مهم است و امیدوارم در ۷ بازی باقی مانده شاهد رقابت‌های خوبی از هر دو تیم باشیم و در پایان هر تیمی که شایسته کسب عنوان قهرمانی است بتواند به آن دست یابد.

قاسمپور در خصوص شرایط تیم‌های پایین جدولی که غالباً تیم‌های خوزستانی تشکیل می‌دهند، گفت: شرایط استقلال خوزستان در نیم فصل دوم بهتر شده و امیدواری برای بقا در لیگ برتر خیلی در این تیم دیده می‌شود، اما صنعت نفت اصلاً شرایط خوبی ندارد و شانس کمی برای حضور در فصل بیست و چهارم دارد. پس از اینکه نفت برابر سپاهان توانست بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد خیلی برای این تیم امیدوارم شدم اما در بازی با استقلال خوزستان واقعاً شرایط به گونه‌ای پیش رفت که نمی‌توان از این تیم انتظار پیروزی دانست.

کارشناس فوتبال در رابطه با اعتراض تیم‌ها به داوری و همچنین بیانیه نویسی باشگاه‌ها بیان کرد: در لیگ امسال هم تیم‌های پایین جدولی و هم تیم‌های بالای جدولی به داوری معترض بودند و تا حدودی باید به اعضای تیم‌ها حق داد. واقعاً در برخی از بازی‌ها قضاوت‌های خوبی را از داوران شاهد نیستیم و برخی از آنها اشتباهات فاحش و غیرقابل جبرانی را مرتکب شدند. این موضوع می‌طلبد که اعضای فدراسیون فوتبال در چینش داوران برای بازی‌های لیگ برتر دقت بیشتری را به خرج دهند تا باعث کاهش اعتراضات تیم‌ها باشیم.

او در پایان تصریح کرد: بهتر است باشگاه‌ها در مقطع کنونی که بازی‌های بسیار مهمی را در پیش دارند برای جلوگیری از به وجود آمدن حاشیه در تیم‌های خود، بیشتر به مسائل فنی بپردازند تا اینکه وقت خود را برای نوشتن بیانیه بگذارند. استقلال در صدر جدول قرار دارد و مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید، جواد نکونام شاگرد من بوده است و به او توصیه می‌کنم که تمرکز خود را برای پیروزی در دیدارهای باقی مانده بگذارد و کاری به بیانیه‌ها نداشته باشد.

کد خبر 6076603

دیگر خبرها

  • درویش: هیچ تیمی کار تمدید با بازیکنان را آغاز نکرده
  • واکنش عجیب درویش به تمدیدی‌های پرسپولیس
  • «نون. خ ۵» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین
  • برمهانی: پربیننده شدن برنامه‌های معارفی یک اتفاق تحولی است/ سریال «زیرخاکی» پرمخاطب می‌شود+فیلم
  • رکوردهای خاص «نون. خ ۵» و «زیرخاکی»
  • ببینید | پربیننده شدن برنامه‌های معارفی یک اتفاق تحولی است | سریال «زیرخاکی» پرمخاطب می‌شود
  • آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • فخرالدینی: برخی افراد فقط دنبال حاشیه هستند
  • سیاوش چراغی‌پور؛ از «زیرخاکی» تا سریال جدید سروش صحت
  • تراکتور و سپاهان قهرمان نمی شوند/ نکونام نباید دنبال حاشیه باشد