Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان کمک مردمی به وزارت بهداشت اهدا شده است.

به گزارش «تابناک»، سیدکامل تقوی‌نژاد در نشست آنلاین خبری گفت: در پی اقدامات دولت برای مبارزه با کرونا قرار بر این شد که در قالب ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، کمک‌های نقدی و غیرنقدی اشخاص حقیقی و حقوقی که در اسفند ماه و سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ برای تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح انجام شده، به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ماده ۱۷۲ حکمی دارد که بر اساس آن، طبق ضوابطی که چهار وزیر بهداشت، اقتصاد، آموزش عالی و آموزش و پرورش تنظیم می‌کنند، مواردی که صرف تقویت مراکز آموزشی و درمانی کشور شود، به عنوان هزینه قابل قبول در منبع مودیان قرار می‌گیرد. از مردم و افرادی که در شهرستان‌ها پروژه‌ها و مجموعه‌هایی برای کمک کردن دارند تا لوازم و تجهیزات مصرفی در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار بگیرد، خریداری کنند تا از هزینه‌های مالیاتی آن‌ها کاهش پیدا کرده و از درآمد مشمول مالیات آن‌ها کسر شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: به کمک فرابورس، دو نماد نیکوکاری کرونا یک و کرونا دو تعریف شده است. در کرونا یک، مردم سهام را خریداری کرده و رشد این سهم برای مبارزه با کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد. در مورد کرونا دو، سهام خریداری می‌شود، اما منافع حاصل از آن در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرار می‌گیرد و تاکنون ۳۰ هزار نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی از این نماد استقبال کرده‌اند. افراد حقیقی بیشتر کرونا یک را خریداری کرده و حقوقی‌ها بیشتر به کرونا دو مراجعه داشته‌اند.

تقوی نژاد افزود: تاکنون ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از کرونا یک دریافت شده و ۱۵ میلیارد تومان در کرونا دو توسط خیرین سرمایه گذاری شده است. این سهم در جا‌هایی هزینه می‌شود که مورد نیاز و اولویت وزارت بهداشت است. در زمینه گزارش دهی و شفافیت، هیات ۹ نفره از افراد شناخته شده در حوزه سلامت و معتمدان بازار سرمایه تعریف شده و کلیه هزینه‌ها تحت نظر این افراد انجام می‌شود. اگر افراد بخواهند در این نماد خرید انجام بدهند و توصیه و نظری داشته باشند که این پول در یک منطقه خاص یا کار خاص سرمایه گذاری شود هم امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: از سال ۲۰۰۷ به این طرف، جهت گیری برای پدیده تامین مالی خرد در جهان قابل توجه است. در سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم که در دنیا ۱۰ میلیارد دلار از این بابت توسط سرمایه گذاران بخش حقیقی و خیرین به بخش سلامت کمک کردند. افق ۲۰۲۵ در این زمینه برای حدود ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: آنچه در نماد نیکوکاری به دست آوردیم، ریال به ریال آن با سازوکار هیات امنای ۹ نفره در سایت‌های مختلف گذاشته شده و مردم می‌توانند مراجعه کرده و نوع اعتبار و پروژه‌های در نظر گرفته شده را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، مردم حدود ۴۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت کمک کرده‌اند و البته مردم در بسیج محلات و ادارات و مساجد و گروه‌های خودجوش هم کمک‌های ویژه‌ای داشته‌اند.

تقوی نژاد بیان کرد: از ابتدای دولت قبل و این دولت تاکنون، حدود ۳ هزار پروژه درمانی تعریف شد و ۸۵ میلیارد تومان توسط خیرین برای این پروژه‌ها خرج شده و حدود ۷۷ میلیارد تومان نیز توسط دولت به این پروژه‌ها اضافه کرده است. در حوزه بهداشت ۶ هزار و ۶۰۰ پروژه تعریف شد که ۷۰ میلیارد تومان به صورت نقدی توسط مردم کمک شد و ۶ هزار قطعه زمین نیز به متراژ ۵۵۰ هزار مترمربع به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان توسط مردم کمک شد. در مجموع در بخش درمان حدود ۱۶۰ میلیارد تومان و در بخش بهداشت حدود ۲۳۰ میلیارد تومان توسط خیرین کمک شده است. همچنین ۳۰۸ تخت بیمارستانی در استان‌های مختلف به کمک خیرین در حال ساخت است. بیش از ۷۰ درصد پروژه‌های بخش بهداشت بهره برداری شده است.    

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا حادثه طبس ابراهیم امینی قطعنامه 2231 رزمایش کمک مومنانه ماهواره نور دعای روز اول رمضان وزارت بهداشت ویروس کرونا سهام کرونا یک کرونا دو فرابورس ویروس کرونا حادثه طبس ابراهیم امینی قطعنامه 2231 رزمایش کمک مومنانه ماهواره نور دعای روز اول رمضان میلیارد تومان وزارت بهداشت کرونا دو کرونا یک پروژه ها تعریف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز