Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبلغ حمایتی به ازای هر نفر یکصد هزارتومان به حساب اقشار کم برخوردار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام شهرستان های آبادان و خرمشهر، واریز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، کشور ما این روز ها همچون دیگر کشورهای جهان درگیر مهمان ناخوانده ای به نام کرونا شده است، ویروسی که در کنار خطرات سلامتی و مشکلات بهداشت و درمانی که در پی داشته، به اقتصاد جهان هم آسیب جدی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان خانواده های کم برخوردار بیش از پیش با مشکلات معیشتی مواجه شده اند.

در همین راستا نهاد ها و موسسات خیریه در سراسر کشور همچون قبل وارد میدان شده و با جمع آوری کمک ها به یاری این بخش از جامعه شتافته اند. سازمان منطقه آزاد اروند نیز در یک اقدام قابل تقدیر با در نظر گرفتن بسته حمایتی در قالب واریز یکصد هزارتومان به ازای هر نفر از اعضای خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی شهرستان های آبادان و خرمشهر، گامی دیگر در راستای کمک به این قشر آسیب پذیر برداشته است.

اسمعیل زمانی مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اظهار تالم از بحران ایجاد شده و تاثیر مستقیم آن بر اقتصاد بخش عمده ای از خانواده ها خصوصا خانوارهای کم برخوردار، اظهار کرد: این روزها شرایط به گونه ای رقم خورده که افراد زیادی درگیر مشکلات معیشتی شده اند. ما در سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به امکاناتی که داریم تلاش نموده ایم تا در کنار حمایت از دانشکده علوم پزشکی و کادر درمانی، سهمی هر چند کوچک در حمایت از خانواده های کم برخوردار منطقه نیز داشته باشیم.

در همین راستا رییس اداره بهزیستی شهرستان آبادان در توضیح اینکه چه تعداد از مددجویان مشمول دریافت این بسته حمایتی شده اند، اظهار کرد: بخش توانبخشی شامل دو هزار و ۳۳۱ پرونده و بخش اجتماعی پنج هزار و ۷۳۰ خانوار می شود که به عبارتی روی هم رفته سازمان منطقه آزاد اروند برای بیش از ۱۵ هزار نفر مبلغ یکصد هزارتومان، واریز نموده است.

سعید ایثاری افزود: این افراد تحت نظارت و پوشش مستمری بگیران سازمان بهزیستی محسوب می شوند که به لحاظ اقتصادی با توجه به مشاغل خردی که دارند، در این ایام مشکلات معیشتی فراوانی برایشان ایجاد شده است.

به گفته این مسوول، افراد مشمول حمایت بیشتر شامل زنان سرپرست خانوار و یا افرادی که مشاغل شان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا تعطیل شده است، می شود که خوشبختانه با تمهیدی که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اندیشید، توانستند کمکی به این افراد در شرایط کنونی داشته باشند.

رییس بهزیستی خرمشهر نیز با ابراز خرسندی از اقدام سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: این مبلغ به حساب تمام افراد تحت پوشش اداره بهزیستی خرمشهر و بر اساس افراد خانوار و حقوقی که دریافت می کنند، واریز شد.

لیلا هفت جوش آمار جامعه تحت پوشش بهزیستی خرمشهر که این مبلغ حمایتی دریافت نمودند را ۶ هزار و ۲۵۶ خانوار برشمرد و افزود: این افراد بیشتر افراد معلول و ناتوان و زنان سرپرست خانواده هستند که برای دریافت حمایت کمک معیشتی به سازمان منطقه آزاد اروند معرفی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان خرمشهر بیان کرد: ابتدا قرار بود بسته های بهداشتی تهیه و در اختیار خانواده های هدف قرار گیرد که با توجه به شرایط بحرانی و شیوع کرونا ویروس این اقدام خود باعث ایجاد ازدحام از سوی مددجویان می شد از همین روی به واریز وجه نقد، تغییر پیدا کرد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) دیگر نهاد حمایتی است که خانواده های بسیاری را تحت پوشش خود دارد و در این روزها بر مشکلاتشان همچون دیگر مردم افزوده شده است.

رییس کمیته امداد خرمشهر در همین راستا اظهار کرد: در شرایط کنونی و بحران کرونا ویروس، حمایت سازمان منطقه آزاد اروند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

علی ناصر زاده تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد خرمشهر را دو و هزارو ۶۸۰ خانواده برشمرد و افزود: این خانوارها در مجموع شامل پنج هزارو ۵۱۹ نفر شدند که مبلغ یکصد هزارتومان به حسابشان واریز شد.

او ضمن تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد که با توجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی هر چه بیشتر؛ امکان تکرار این طرح تا پایان بیماری همه گیر کویید ۱۹ و به مناسبت ماه مبارک رمضان، وجود داشته باشد.

 همچنین ریاست کمیته امداد امام خمینی شهرستان آبادان نیز اظهار کرد: اهتمام و اولویت مدیرعامل و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر همکارانشان به خانواده های کم برخوردار علی رغم مشکلات فراوان و کمبود اعتباری که همه ما از آن مطلع هستیم، در این شرایط بسیار به موقع و ارزشمند بود و توانست بخشی از آلام این خانوارها را کم کند.

احمد طی پور تعداد مددجویان مورد حمایت این طرح در کمیته امداد امام خمینی(ره) آبادان را هشت هزار و ۱۰ نفر برشمرد که شامل سه هزار و۸۸۷ خانوار می شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی کمیته امداد امام خمینی سازمان منطقه آزاد اروند شورای عالی مناطق آزاد آبادان و خرمشهر کرونا ویروس کمک مومنانه مواسات خانواده های کم برخوردار سازمان منطقه آزاد اروند کمیته امداد امام خانواده ها واریز شد تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

گزارش جدید؛ مطابق قانون بریتانیا، رومن آبراموویچ در مورد پول فروش چلسی تصمیم بگیرد. 

طرفداری | پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، چلسی از اختیار رومن آبراموویچ خارج شد تا مبلغ فروش حاصل از آن به قربانیان جنگ اختصاص یابد.

به گزارش دیلی میل؛ ۲.۵ میلیارد پوندی که پس از فروش چلسی به قربانیان جنگ اوکراین وعده داده شده بود، همچنان در یک حساب بانکی گیر بلوکه شده و نگرانی‌هایی وجود دارد که آزادسازی این وجوه ممکن است سال‌ها طول بکشد و حتی نیازمند تصویب قانون در پارلمان باشد. این مبلغ هنگفت به عنوان بخشی از توافق اجباری برای انتقال باشگاه چلسی از مالکیت رومن آبراموویچ به کنسرسیومی آمریکایی، پس از حمله روسیه به اوکراین، کنار گذاشته شد. این مبلغ همچنان در یک حساب بانکی در لندن باقی مانده است، هرچند که سود قابل توجهی هم برای آن جمع می‌شود.

یکی از مشکلات اصلی، تعیین مقصد نهایی این وجوه است. در اوایل این هفته، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه سابق، در مجلس از وضعیتی «بسیار ناامیدکننده» صحبت کرد. او بر اختلاف نظر در مورد اینکه آیا تمام پول باید به اوکراین اختصاص یابد یا به سایر کشورهایی که در اثر جنگ متحمل خسارت شده‌اند، به غیر از روسیه و بلاروس، داده شود، تاکید کرد. در حالی که آبراموویچ به دلیل بهره‌مندی ادعایی از روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین تحریم شده، هیچ اتهام کیفری علیه او مطرح نشده است. با توجه به اصل قدیمی حقوقی که مصادره‌ اموال قبل از اثبات جرم غیرقانونی است، دولت در صورت عدم رضایت این الیگارش، با مشکلات جدی برای تخصیص مجدد مبلغ یاد شده مواجه خواهد شد.

مسدود شدن پول فروش چلسی در حساب دولت بریتانیا؛ خبری از کمک به اوکراین نیست

بنابراین، در صورت عدم توافق، ممکن است نیاز به قانونگذاری جدیدی باشد که به دولت اجازه دهد بدون تایید آبراموویچ، این پول را توزیع کند. در صورت نیاز به چنین قانونی، زمان قابل توجهی، به احتمال زیاد چندین سال، طول خواهد کشید تا این پول از بانک آزاد شود. همچنین چنین لایحه‌ای ممکن است با توجه به پیامدهای گسترده‌تر آن، در پارلمان با مخالفت‌هایی روبرو شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • جزییات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه / احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی»
  • احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» / جزئیات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • جزییات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» / جزییات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟
  • مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار