Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:11:54 GMT

سلوک معنوی آیت الله امینی قبل و بعد از انقلاب تفاوتی نداشت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۹۳۸۶

سلوک معنوی آیت الله امینی قبل و بعد از انقلاب تفاوتی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به مناسبت درگذشت آیت الله ابراهیم امینی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن و الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد، فقیه وارسته، همراه و دلسوز مردم حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی ضایعه‌ای بدون جبران برای روحانیت و مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که از شاگردان آیت الله بروجردی و امام خمینی و از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه قم بود از مبارزان قبل از انقلاب به شمار می‌رفت. آن مرحوم پس از انقلاب نیز همواره در مسیری مستقیم و متعادل بود و پشتوانه‌ای برای مردم آسیب دیده از ستم و فقر به حساب می‌آمد.

زندگی زاهدانه و سلوک معنوی او قبل و بعد از انقلاب تفاوتی نداشت. قدرت طلب نبود، تحت تأثیر قدرت نیز قرار نگرفت و خود را برای مدح‌ها و مذمت های سفارشی هزینه نکرد. از عالمان اهل قلم بود و از خود آثار ماندگاری به جا گذاشت. رحمت خدا بر او باد که یادش همراه با خاطره‌های پند آموز است برای آنان که قدرت یا ثروت مانع پندپذیری شأن نشده است.

مجمع مدرسین و محققین این مصیبت را به عموم مردم آگاه و دلسوز، حوزه‌های علمیه، مراجع محترم و به ویژه خانواده گرانمایه ایشان تسلیت می‌گوید؛ و از خداوند متعال برای آن مرحوم محشور شدن با اهل بیت عصمت و برای بازماندگان صبر و اجر خواهان است.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

کد خبر 4909573 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله ابراهیم امینی حوزه علمیه قم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا هیئت دولت محمدجواد ظریف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حسن روحانی ایران جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری روز ارتش انقلاب اسلامی ایران آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

مرجع تقلید شیعیان گفت: توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با آیت الله نوری همدانی مرجع شیعیان جهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر توجه به وضعیت درسی طلاب گفت:  توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. 

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی گزارشی از وضعیت حوزه علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • وعده صادق اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد