Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رشت در مجلس می‌گوید: قبلا هم خطاب به نمایندگان منتخب گفته‌ام انتخابات تمام شده است، بگویید چه می‌خواهید بکنید و بسته‌های قانونی‌تان را ارائه دهید.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده مردم رشت در مجلس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره عدم ارائه برنامه مدون و دقیق از سوی نمایندگان منتخب مجلس یازدهم گفت: همه‌ ما دعا و کمک می‌کنیم که مجلس یازدهم موفق باشد چون نتیجه‌ آن به مردم برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت آنها موفقیت مردم است. قبلا هم خطاب به نمایندگان منتخب گفته‌ام انتخابات تمام شده است، بگوئید چه می‌خواهید بکنید و بسته‌های قانونی‌تان را ارائه دهید. بگوئید برای اشتغال، کاهش حجم نقدینگی، کنترل تورم و..‌ فلان برنامه را داریم چون مجلس ریل‌گذار است. بگوئید برای ریل‌گذاری برنامه‌تان چیست. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مجلس میدان کشتی نیست بلکه میدان عقلانیت است، اظهار کرد: امیدوارم هر کس که بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند فضای شعاری و بر طبل اختلاف کوبیدن را آرام کند. بعدها جامعه و آیندگان قضاوت خواهند کرد. 

او با دفاع از عملکرد علی لاریجانی در مجلس دهم، عنوان کرد: آیا کسی که عقلانی رفتار کرد و کشور را وارد تنش نکرد و کشور را به سمت کار برد آیا خطا بود؟ من معتقدم کارنامه لاریجانی کارنامه‌ منحصر بفردی است که با مقدوراتی که در اختیار داشت و با اتفاقاتی که در کشور افتاد و با این حجم نامهربانی بسیار موفق عمل کرد، بقیه بیایند نسبتی از این موفقیت را کسب کنند و بعد اجازه دهند، مردم قضاوت کنند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: من در حال تهیه مجموعه‌ای هستم تا هرکسی که رئیس مجلس شد، این مجموعه را تقدیمش کنم و تجارب خود را در اختیار او بگذارم.

نماینده مردم رشت با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای مجلس یازدهم، توضیح داد: مجلس یازدهم بیاید برای ۱۰ مشکل کشور برنامه‌ریزی کند و بگوید به صورت کمی برای تورم، رکود، حجم نقدینگی، رشد اقتصادی، کاهش سطح فقر و..‌ چه خواهد کرد. مثلا بگویند حجم نقدینگی را هر سال نسبت به سال قبل 10درصد کاهش می‌دهند، باید تعهد بدهند.

او با بیان اینکه رجزخوانی نمایندگان مجلس یازدهم به دلیل فرهنگ حاکم بر کشور است، گفت: ما از اینها برنامه نمی‌خواهیم باید مطالبه‌گر باشیم. با گفتن من رستم دستانم که رستم ایجاد نمی‌شود. نمایندگان مجلس یازدهم بیایند برای کوچک‌سازی دولت، مسائل محیط زیست، افزایش راندمان آب، جلوگیری از فرسایش خاک و... برنامه ارائه دهند، سیاست هم حدی دارد. فردای روز مجلس یازدهم باید برنامه هفتم را بنویسد. من با برخی از نمایندگان مجلس یازدهم که صحبت می‌کنم، می‌بینم اصلا در فضا نیستند. چرا باید دو سال از وقت ملت را بگیرند و بعد دو سال تازه بفهمند که باید چه می‌کردند که نکردند.

این نماینده مجلس به قصد خود برای کمک به مجلس یازدهم اشاره‌ای کرد و گفت: به‌رغم اینکه به ما ظلم شد و نتوانستیم در مجلس یازدهم حضور داشته باشیم اما من همیشه دعا می‌کنم که مجلس یازدهم موفق باشد و به‌رغم اینکه به لحاظ فکری با قالیباف مخالف هستم اگر اجازه بدهند، خدمت‌شان خواهم رسید. ما به لحاظ سیاسی مخالف هستیم اما از نظر اداره کشور که مخالف نیستیم. من حاضرم که کمک کنم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قالیباف انتخابات مجلس یازدهم رئیس مجلس یازدهم فضای شعاری مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟

خبر‌ها حاکی از تلاش پاجوش‌ها برای دور دوم انتخابات است.

به گزارش شرق، یکی از فعالان جوان نزدیک به پاجوش‌ها که قبلا هم در دفتر سعید جلیلی مشغول به کار بود، در توییتی نوشت: «مسیری که با پیروزی در انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی آغاز شد، ادامه پیدا خواهد کرد. تغییر ریاست و ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس و در ادامه آن اصلاح آیین‌نامه داخلی، تا حد زیادی می‌تواند مسیر تحول را هموار کند. کار بزرگی که شروع شده باید به سرانجام برسد».

در عین حال نشانه‌ها حاکی از عقب‌نشینی شورای ائتلاف (شانا) در مقابل اَمنا (لیست پاجوش‌ها) است. سخنگوی شورای ائتلاف دو ماه بعد از شکست انتخاباتی در مقابل رسانه‌ها حاضر شد و از استراتژی ائتلاف با کاندیدا‌ها سخن گفت. آن‌ها نمی‌توانند برای دور دوم تهران یک لیست کامل ارائه کنند و مشکل از جایی آغاز می‌شود که در دور اول استراتژی آن‌ها «اشتراک صفر» با سایر لیست‌ها بود. اما حالا عقب‌نشینی کردند. در چنین وضعیتی باخت قالیباف و تیم او در انتخابات به نظر حتمی است.

چرا قالیباف بازنده شد؟

قالیباف در اسفند ۱۴۰۲ باخت. او باخت، چون به مشارکت حداکثری باور نداشت؛ درست مانند سایر اصولگرایان. آن‌ها سبد رأی را روز به روز خالی‌تر می‌خواهند. به انواع مختلف تلاش می‌کنند تا مردم از صندوق رأی دلزده و افسرده شوند. این بازی البته بیشتر مربوط به تهران است نه شهرستان‌های دیگر. فقط در تهران است که آن‌ها می‌دانند از یک سبد رأی حداقلی ۸۰۰ هزارتایی برخوردارند. رأیی که البته این انتخابات نشان داد به خاطر پراکندگی و اختلاف در میان آن‌ها و ناکارآمدی دولت، به ۶۰۰ هزار رأی کاهش یافته و از طرف دیگر آرای باطله را افزایش داده است.

در صورتی که قالیباف (و مجموعه اصولگرایان) برای مشارکت حداکثری تلاش کرده بودند، این‌گونه به راحتی حذف نمی‌شدند. اگر فضای رقابتی شکل گرفته بود، صدای «پاجوش‌ها» مانند همیشه به خاطر اندک‌بودن نمی‌توانست خودنمایی کند. رأی آن‌ها به چشم آمد، چون اکثریت در صحنه حاضر نبودند. بازنده این وضعیت هم همان بانیان اصلی شکل‌دادن چنین وضعیتی در انتخابات هستند.

در نهایت انتخابات دور دوم تهران در چنین شرایطی سرد و بی‌رمق برگزار می‌شود. اصلاح‌طلبان هیچ گزینه‌ای در انتخابات دور اول نداشتند. حتی روزنه‌گشا‌ها هم هیچ گزینه‌ای برای این دور از انتخابات ندارند. طبیعتا حاضر نخواهند بود برای راه‌نیافتن جریان «پاجوش‌ها» به مجلس، برای قالیباف و تیمش کمپین انتخاباتی تشکیل دهند. بدنه اصلی اصولگرا که رأی تکلیفی می‌داد هم یک بار در اسفند دست به شناسنامه برده و این بار به خاطر بی‌رمق‌بودن فضا کمتر پای صندوق رأی حاضر می‌شود.

اما از میان رأی‌دهندگان متصلب «جریان پاجوش»، اگر نیمی از آن‌ها هم پای صندوق رأی حاضر شوند، بار دیگر پیروزی چشمگیری علیه «چنارها» رقم خواهد خورد. این پیروزی البته مقدمه‌ای است برای رسیدن به کرسی‌های اصلی در کمیسیون‌ها و هیئت‌رئیسه مجلس.

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • چه شد که پاجوش‌ها چنار‌ها را کنار زدند؟
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر