Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی استان با توجه ترکیب جمعیتی سیستان و بلوچستان، باید از شخصیت‌های فعال اهل سنت نیز براساس آئین نامه‌ها بهره‌گیری شود که تاکنون این موضوع محقق نشده و باید پیگیری لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شناسایی نیازمندی‌های سیستان و بلوچستان مهم‌تر از شناسایی خانواده‌های نیازمند است، افزود: علاوه بر طرح آمایش، نیازمندی‌های استان باید شناسایی شود و توان مردمی را در این بخش براساس اولویت مورد بهره‌برداری قرار دهیم چرا که شاید در منطقه‌ای اولویت با مدرسه‌سازی باشد تا آنکه برای ساخت مسجد اقدام شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گفت: در این زمینه می‌توان یک نرم افزار را تولید کرد و مشخصات مؤسسات و خیریه‌ها، نیازمندان و نیازمندی‌های استان را در آن درج کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر افراد زیادی در تماس‌های مختلف برای ساخت مدرسه و مسجد اعلام آمادگی کرده‌اند اما باید نیازمندی‌ها، اولویت و اهمیت آنها در هر منطقه مشخص شود تا بتوان همراه با طرح آمایش در این بخش نیز فعالیت کرد.

آیت الله محامی با اشاره به تعدد شوراهای مختلف و اشتراک اعضای آنها با شورای فرهنگ عمومی، عنوان کرد: در صورت امکان شوراهایی که در حوزه فرهنگی به فعالیت می‌پردازند از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، زکات، مباحث قرآنی، مهدویت و نماز در قالب یک کمیته در ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت کنند تا امکان پرداختن به تمام مسائل و گزارش‌های آنان باشد و مباحث بدرستی بررسی و مورد پیگیری قرار گیرند.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: متأسفانه در بخش برنامه‌های قرآنی عقب هستیم و بودجه کمی نیز به این بخش توسط سازمان‌های مربوطه تخصیص داده می‌شود که در این زمینه همه دستگاه‌ها می‌توانند با تخصیص اعتبار لازم، اقدام به اجرای برنامه‌های قرآنی کنند و در این میان باید از تجارب دیگران نیز بهره‌گیری کرد.

وی تصریح کرد: باید به تفسیر و ترجمه قرآن کریم نیز توجه شود و می‌توان از فرصت ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده را در این بخش برد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست طی ارائه گزارشی، گفت: در سال گذشته ۲۶ نشست با ۵۱ موضوع در دستور کار شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

حسین مسگرانی افزود: طی سال گذشته و در قالب این شورا، هفت نشست کمیته مشورتی نیز در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امر به معروف و نهی از منکر خانواده سیستان و بلوچستان مسجد نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان شورای فرهنگ عمومی نیازمندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازقزوین؛ حسین براتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست یکصد و بیست و چهارم شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهارکرد: پس از تصویب اولویت‌های پنجگانه کمیته‌های ذیل شورای فرهنگ عمومی استان در صحن علنی شورا و تعیین مسائل آنها، روسای کمیته‌ها، با دغدغه و حساسیت و بر اساس آیین نامه ابلاغی، جلسات مرتبط با کمیته های خود را، تشکیل داده و اقدامات ملی و استانی مربوطه و همچنین فعالیت‌های متضمن آن اقدامات ملی را احصاء کردند.

وی افزود: برنامه های اعلامی کمیته ها،‌ برای تدوین نهایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، به دبیرخانه شورا ارسال شد.

دبیر کمیته فرهنگ، ‌هنر و رسانه با اشاره به فرصت ۱۵روزه ای که طبق آیین نامه برای استان وجود دارد،‌ تاکید کرد: می‌بایست کمیته ها،‌ اشکالات جزئی و احتمالی برنامه های اعلامی خود را برطرف کنند، تا نسبت به ارسال برش تهیه شده به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: به حمدلله این فرایند تا حدود زیادی انجام شده و مابقی آن هم طی روزهای آتی بر اساس زمان تعیین و ابلاغ شده طی خواهد شد.

براتی اظهار کرد: سعی و تلاش ما بر این بوده که از همه ظرفیت‌ها و توانمندی های بالقوه اعضای شورا و کمیته‌های پنجگانه در تدوین برش استانی برای یک افق پنج ساله، استفاده شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: به اذعان کارشناسان و نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، برش تهیه شده در استان قزوین، یکی از برش‌های بسیار مستغنی و با کیفیت در سطح استان‌های دیگر است و این حسن از ممیزات شورای فرهنگ عمومی استان قزوین است که جای شکرگزاری به درگاه الهی را دارد و موید بلندنظری و خوشفکری اعضای فرهیخته شورای فرهنگ عمومی استان و کمیته‌های ذیل آن می‌باشد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898719

دیگر خبرها

  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • دهمرده: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ضرورت و فرصت است
  • پیکر فرد غرق‌شده در سیل دشتیاری پیدا شد
  • نمایشگاه خوشنویسی تقریر عشق در شیراز برگزار می‌شود
  • تیم جستجو و نجات بندرچابهار پیکر یک نفر غرق‌شده در سیل دشتیاری را پیدا کرد