Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@13:52:35 GMT

زیرساخت لازم برای استفاده از دولت الکترونیک آماده است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۸۶۰

زیرساخت لازم برای استفاده از دولت الکترونیک آماده است

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور گفت: پرداخت وام به بیش از ۱۷ میلیون سرپرست خانوار متقاضی وام تنها با ارسال یک پیامک، بدون نیاز به احراز هویت یا مراجعه حضوری به بانک، یک نمونه از خدمات یکپارچه دولت الکترونیکی است. اگر مسئولین سایر دستگاه‌های اجرایی بخواهند این زیرساخت آماده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا باقری اصل با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود اظهار کرد: پرداخت وام به بیش از ۱۷ میلیون سرپرست خانوار متقاضی وام تنها با ارسال یک پیامک، بدون نیاز به احراز هویت یا مراجعه حضوری به بانک، یک نمونه از خدمات یکپارچه دولت الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر مسئولین سایر دستگاه‌های اجرایی بخواهند این زیرساخت برای افزایش رضایت مردم آماده است.

کد خبر 420640

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت ارتباطات توسعه دولت الکترونیک توییتر توئیتر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی زیرساخت های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۴۰۳

محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد تجمعی تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون گفت: از ابتدای راه‌اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات تا آغاز فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۲ میلیارد تراکنش به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات در طول دولت سیزدهم تصریح کرد: از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا پایان آن سال حدود ۲ میلیارد، در سال ۱۴۰۱ حدود هفت و نیم میلیارد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه بیش از ۸ میلیارد تراکنش به ثبت رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات، در خصوص آخرین وضعیت مرکز ملی تبادل اطلاعات گفت: تا کنون بیش از ۳ هزار خدمت دراین مرکز، پیاده‌سازی شده‌اند. در همین راستا، ۱۵۲ دستگاه سرویس‌دهنده و بیش از هزار دستگاه سرویس گیرنده به فعالیت می‌پردازند.

وی در تشریح جزئیات بیشتر عملکرد مرکز ملی تبادل اطلاعات تصریح کرد: چهار اپراتور اصلی در مرکز ملی تبادل اطلاعات به فعالیت می‌پردازند که از میان آنها، دو اپراتور از ابتدای سال، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به ارائه خدمات دولت به کسب و کارها (G2B) مشغول هستند. اپراتور سوم نیز که در زمینه ارائه خدمات انتظامی فعال است، از دی ماه کار خود را آغاز کرده است. گذرگاه تبادل خدمات دستگاهی وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز نخستین گذرگاه خدمات سازمانی است که فعالیت خود را از دی ماه، آغاز کرده است و مسیری است که در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

خوانساری در خصوص برنامه‌های پیش روی این حوزه در سال آینده گفت: توسعه و بروز رسانی زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری مرکز ملی تبادل اطلاعات و هم‌چنین طراحی و توسعه برای میزبانی پایگاه داده‌های پایه موضوع قانون مدیریت داده و اطلاعات ملی و ارائه خدمات الکترونیکی مربوطه به صورت مستقیم از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات، بخش دیگری از برنامه‌هایی است که در سال آینده برای توسعه مرکز ملی تبادل اطلاعات در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6058298 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • زمان ماندگاری آب‌های سطحی کاهش یافته است
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • تقویت زیرساخت‌های مالی صنایع خلاق با «مشارکت مردمی» اجرایی می‌شود
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان
  • به روز رسانی زیرساخت های مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال ۱۴۰۳
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند
  • خسارت ۲۲۵ میلیاردی سیل به زیرساخت‌های یزد/آماده باش نیروهای امدادی تا پایان هشدار نارنجی