Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیمارستان ایرانمهر بیرجند یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشور است  که نیاز به دستگاه کمیاب و گران قیمت «شتاب‌ دهنده خطی» دارد که با دستور وزیر بهداشت این دستگاه در اختیار استان و این  بیمارستان قرار می گیرد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی شامگاه شنبه با اعلام این خبر مسرتبخش و با تشریح  اقدامات صورت گرفته در دیدار خود با دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از نگاه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان خراسان جنوبی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی بیان کرد: در این دیدار، گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه و وزیر بهداشت با قدردانی از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا، خراسان جنوبی را جزء  استانهایی برشمرد که با هم افزاییِ دستگاه های اجرایی، در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در پی درخواست هایی که به وزیر بهداشت ارائه کردیم، دستورات خوبی صادرشد و به زودی یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان طبس اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: بیمارستان ایرانمهر نیز که یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشوراست و با کمک خیّرین راه اندازی شده، نیاز به دستگاه کمیاب و گرانقیمت «شتاب‌ دهنده خطی» داشت که با دستور وزیر بهداشت این دستگاه دراختیار استان و بیمارستان ایرانمهر قرار می گیرد.

 معتمدیان خاطرنشان کرد: طی چند ماه آینده، دستگاه ام.آر.آی مورد نیاز شهرستان های قاین، فردوس و طبس نیز تامین خواهد شد که مجموع این موارد در شرایط دشوار کنونی، کمک شایانی در راستای توسعه و تجهیزمراکزبهداشتی و درمانی استان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی همچنین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانهای استان به زودی توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت  تأمین و تحویل استان می شود.

معتمدیان با تاکید براینکه دردولت یازدهم ودوازدهم، توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان شده است تصریح کرد: در بخش تعداد تخت های ویژه، علیرغم این که استاندارد جهانی 7 الی 8 تخت است، این میزان در استان به ده و نیم تخت رسید و تعداد تختهای معمولی نیز از900 به 1600 تخت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بیمارستانهای استان از 8 به 14 بیمارستان افزایش داد بیان کرد: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات براساس شاخص جمعیتی است، اما با توجه به توجیهات و پی گیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان جنوبی داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد| سپاه فتح برای شکست کرونا شبانه روز کادر بهداشت و درمان را حمایت می‌کند96 میلیارد ریال به بهداشت و درمان استان بوشهر در مقابله با کرونا پرداخت شدمعاون بهداشت و درمان ارتش: کرونا را باید جدی گرفت / ایران ‌با حداقل خسارت با کرونا مقابله کرد‌ انتهای پیام/252/ش R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ایرانمهر بهداشت و درمان خراسان جنوبی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد

دکتر اولادی رئیس بیمارستان رازی قائم شهر گفت: این دستگاه ام. آر. آی پیشرفته با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از طریق بانک جهانی تهیه شده است.

او افزود دستگاه ام. آر. آی پیشرفته، جدیدیدترین و به روز‌ترین دستگاه ام. آر. آی بدون نیاز به " گاز هلیوم " دوره‌ای است که از سوی بانک جهانی به بیمارستان رازی قائم شهر اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر، نداشتن محدویت وزنی برای بیماران خاص سنگین وزن درانجام ام. آر. آی و بی نیازی این دستگاه به گاز هلیوم با فناوری جدید و بهره مندی ازکیفیت تصویر بالا رااز مزیت‌های این دستگاه پیشرفته نسبت به دستگاه‌های مشابه ام. آر. آی اعلام کرد.

دکتر اولادی، قیمت دستگاه ام. آر. آی پیشرفته نصب شده در بیمارستان رازی قائم شهر را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ازمحل اعتبارات بانک جهانی در دوره کرونا تامین و به این مرکز درمانی اهدا شده است.

رئیس بیمارستان رازی قائم شهر ادامه داد: هزینه نگهداری این دستگاه به دلیل عدم لزوم خرید گازهلیوم، پائین‌تر ازدیگر دستگاه‌های مشابه و کیفیت تصاویر آن هم با توجه به پیشرفته بودن بسیار بالاا ست وبا این فناوری برتر، شاهد رشد کیفی خدمات‌رسانی پاراکلینیک به بیماران در بیمارستان رازی قائم شهرخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید