Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خرم آباد، این دستگاه که توسط پریسا کلیایی عضو هیئت علمی گروه مکانیک واحد خرم آباد با همکاری فرید باقر پور و حماد بهرامی ساخته شده قابلیت ضد عفونی کردن دست ها و البسه به همراه تب سنجی به صورت کاملا هوشمند و اتوماتیک را داراست.

این دستگاه از سیستم تب سنج هوشمند و نازل های پاششی با فشار 40 بار تشکیل شده است که پس از قرار گیری شخص مقابل دستگاه تب شخص بدون دخالت دست توسط دستگاه مشخص میشود و چنانچه تب شخص از 37 و نیم درجه بالاتر باشد دستگاه به صورت کاملا هوشمند شروع به اخطار میکند پس از تب سنجی شخص می تواند با استفاده از دستگاه پاشش اتوماتیک که در جلوی گیت نصب شده است دست های خود را با ژل ضد عفونی کننده ویروس زدایی کند سپس وارد گیت شده و مدار پاششی دستگاه توسط چشمی تعبیه شده شروع به کار کرده و به مدت 6 ثانیه بصورت مه پاشی قطرات با قطر 5 میکرون را بصورت شبنم بروی سطح لباس می پاشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا دو دستگاه باکس ضدعفونی کننده به کمک اشعه UV-C با حجم ۱۰ لیتر و دستگاه تابش اشعه فرابنفش برای ضدعفونی کردن سطوح طراحی و ساخته شده است.

حماد بهرامی مدیر مرکز رشد واحد خرم آباد در توضیح چگونگی ساخت این دستگاه گفت: با حمایت های مالی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد پس از انجام مطالعات و طراحی و استخراج نقشه ها، ساخت نمونه اولیه با هزینه ای بالغ بر 35 میلیون تومان انجام شده است و در ادامه پس از تست و ارزیابی و رفع ایرادات اولیه، نمونه صنعتی و تکمیل شده آماده شده است و در حال حاضر امکان تولید انبوه دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده برای اماکن عمومی نظیر بیمارستان ها، دانشگاه ها، ادارات و ... و باکس ضدعفونی کننده جهت مصارف خانگی وجود دارد.

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد نیز در مراسم رونمایی از این محصولات سلامت محور گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده مرکز رشد واحد خرم آباد که از سال 95 شروع به فعالیت کرده با استقرار 12 هسته فن آور مشغول به فعالیت است و امروز نیز به فضل الهی از سه محصول سلامت محوررونمایی شد.

بهاروند افزود دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هیچ محدودیت مالی برای اساتید و دانشجویان و افراد خارج از دانشگاه که امکان همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در قالب مراکز رشد را داشته باشند ندارد.

انتهای پیام /

322 / 167 واحد خرم آباد مرکز رشد دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد خرم آباد مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ضدعفونی کننده واحد خرم آباد مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جمعیت هلال‌احمر، کمیته رصد هوشمند و پدافند غیرعامل جمعیت امروز با حضور نمایندگانی از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل مستقل در مرکز عملیات اضطراری ساختمان صلح تشکیل شد.

مرتضی مرادی پور سرپرست ستاد پدافند غیر عامل در نشست این کمیته تاکید کرد: شناخت موضوعی و ایجاد ادبیات مشترک، مشارکت در تدوین سند مأموریتی و اهداف راهبردی، جلوگیری از موازی کاری و تداخل در امور تخصصی، استفاده از تجربیات مشابه و درس آموخته‌های گذشته، ایجاد حلقه ارتباطی و تمایلات بین سازمان و یکپارچگی و تغییر دانش، نگرش و رفتار در حوزه پدافند غیرعامل از اهداف تشکیل این کمیته است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز و با تجمیع همه اطلاعات و تجربه‌های مدیریتی به صورت داشبورد کاملاً تخصصی برای مواجهه با شرایط عادی و اضطراری، عملاً یک مرکز جامع و دائم در سطح کشور و برای رصد تمامی رخدادها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

مرادی پور تاکید کرد: رصد و پایش هوشمند و متمرکز اطلاعات مرتبط با مأموریت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی و مخاطرات غیر مترقبه در هلال احمر ایران، سبب می‌شود که علاوه بر دسترسی به اطلاعات دقیق و درست از مبادی معتبر، هماهنگی‌های لازم با دیگر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز که در شرایط اضطراری و رخدادها نیازمند خدمات داوطلبانه و اضطراری، وارد عمل می‌شوند، به سرعت و سهولت انجام شود.

گفتنی است، مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود.

کد خبر 6084566

دیگر خبرها

  • تولید برق از عرق بدن در حین ورزش!
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود