Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@22:45:05 GMT

اثر انگشت راز سرقت میلیاردی را برملا کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۶۳۹

اثر انگشت راز سرقت میلیاردی را برملا کرد

به‌ گزارش همشهری، چند وقت پیش زنی با پلیس تماس گرفت و سرقت از خانه پسرش را گزارش داد. مأموران پس از این تماس، راهی خانه‌ای دوطبقه در شمال تهران شدند و به تحقیق از زن میانسال پرداختند. او گفت: پسرم تاجر نقره و مقیم کاناداست. او هرازگاهی برای انجام کارهایش به ایران می‌آید و در طبقه اول ساختمان پدری‌اش ساکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من طبقه دوم زندگی می‌کنم و پسرم چندروز قبل به کانادا سفر کرد. امروز صبح وقتی به خانه پسرم در طبقه اول رفتم، شوکه شدم. همه‌جای خانه به ‌هم ریخته بود و بعد از جست‌وجو متوجه شدم که سارقی از طریق بالکن وارد خانه پسرم شده و تمام اموال گران‌قیمتش را سرقت کرده‌ است. او تاجر نقره بود و اکثر وسایلی که دزد سرقت کرده بود، نقره عتیقه و قیمتی بودند که بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشتند.

شروع تحقیقات

مأموران پلیس تحقیقات خود را شروع کردند و متوجه شدند اکثر نقره‌ها از داخل کمد سرقت شده است. آنها که حدس می‌زدند سرقت از سوی افرادی سابقه‌دار رخ داده، موفق شدند اثر انگشتی را که روی کمد بود به‌دست آورند. پس از آن سراغ بانک اطلاعات افراد سابقه‌دار رفتند و پی بردند که اثر انگشت با فردی سابقه‌دار به‌نام محمد مطابقت دارد. محمد به‌تازگی از زندان آزاد شده بود و این نشان می‌داد هنوز مهر آزادی‌اش خشک نشده سرقت‌هایش را شروع کرده است. همین سرنخ کافی بود تا جست‌وجو برای شناسایی مخفیگاه این سارق سابقه‌دار شروع شود.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری دوباره دزد سابقه‌دار آغاز شده بود، کارآگاهان پی بردند که او هم‌اکنون در زندان است. آنطور که مشخص بود وی هنگام سرقت لوازم خودرو به دام مأموران گشت گرفتار شده بود اما همدستانش فرار کرده بودند.

نقشه سرقت در زندان

محمد، دزد سابقه‌دار با دستور قاضی مدرس دادیار شعبه چهارم از زندان به دادسرا انتقال یافت. او در تحقیقات چنین گفت: چندسالی به جرم سرقت لوازم خودرو در زندان بودم. یک هفته پیش از آزادی‌ام در زندان با ٢نفر از هم‌سلولی‌هایم نقشه سرقت کشیدیم. قرار گذاشتیم پس از آزادی علاوه بر سرقت لوازم خودرو به خانه‌ها نیز دستبرد بزنیم. آزاد شدن من و یکی از همدستانم در یک روز بود اما نفر سوم ٢٤ساعت بعد. به همین دلیل یک روز پس از آزادی‌ام بار دیگر سرقت‌ها را شروع کردم. وی ادامه داد: هر وقت هوا تاریک می‌شدیم به خیابان‌ها می‌رفتیم.

خانه‌هایی را که چراغشان خاموش بود شناسایی می‌کردیم. زنگشان را چندبار می‌زدیم و اگر باز نمی‌کردند یا از طریق بالکن وارد می‌شدیم یا با تخریب در. پس از ورود هم اموال قیمتی را سرقت می‌کردیم. وی ادامه داد: بعد از خالی کردن خانه‌ها نوبت به سرقت ماشین‌ها بود. معمولا در نیمه‌های شب لوازم خودروها را سرقت می‌کردیم و آن شبی که هنگام سرقت گیر افتادم همدستانم به ‌محض دیدن گشت پلیس فرار کردند اما من در محاصره پلیس گرفتار شدم و فرصتی برای فرار نداشتم.

پس از تحقیق از این سارق مأموران موفق شدند همدستان فراری وی را که در زندان نقشه سرقت کشیده بودند دستگیر کنند. اعضای این باند برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کد خبر 505032 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران سابقه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ مهدی خادمی گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و عرضه لوازم خارجی در بازار داخلی، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی دو مغازه تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی خبر داد و افزود: ماموران در بازرسی از این ۲ مغازه فروش لوازم آرایشی، انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ خادمی گفت: در این راستا ماموران دو عامل تهیه و توزیع اجناس خارجی قاچاق را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق کالا از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان جامعه ما می‌باشد، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه سوداگری در زمینه قاچاق کلالا موضوع را در کمترین فرصت ممکن به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • گاف 21 میلیاردی فولاد خوزستان؛ مهدی رحمتی در خانه بماند هم پول می‌گیرد!
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگ‌کنگ را برد
  • معمای سر به مهر قتل سریالی ۱۶ معتاد
  • دختر جوان قربانی آدم‌ربایی ساختگی | نقشه خواستگار فریبکار برای دختر پولدار
  • خواستگاری با انگیزه سرقت و اخاذی
  • کشف بنز قاچاق میلیاردی در نور
  • توقیف بنز قاچاق میلیاردی در زنجان
  • کشف بنز قاچاق ۶۰۰ میلیاردی در نور