Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:54:26 GMT

۱۱ حفار غیر‌مجاز در گیلان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۲۱۱۳

۱۱ حفار غیر‌مجاز در گیلان دستگیر شدند

علیپور از دستگیری ۱۱ حفار غیر مجاز در منطقه جنگلی رودبار و تالش خبر داد.

«محمد علی پور» با اشاره به دستگیری حفار غیرمجاز طی هفته گذشته گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: چهار‌شنبه و پنج‌شنبه گذشته (۳ و ۴ فروردین) طی گزارش‌های واصله، نیروهای پایگاه حفاظتی در شهرستان رودبار و تالش موفق به دستگیری ۱۱ حفار غیرمجاز در عین حفاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: نیروهای پایگاه حفاظتی در شهرستان رودبار به‌همراه مامورین نیروی انتظامی این شهرستان پس از کسب نیابت قضایی به منطقه مربوطه اعزام و موفق به کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب به‌همراه متعلقات و ادوات حفاری شده وچهار نفر حین حفاری دستگیر شدند.


وی افزود: نیروهای پایگاه حفاظتی شهرستان تالش به همراه مامورین نیروی انتظامی این شهرستان نیز پس از اعزام به محل موفق به کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب به‌همراه متعلقات و ادوات حفاری و دستگیری هفت نفر شدند.

 

علی‌پور تصریح کرد: متهمین به دستور مقام قضایی پس از تنظیم صورتجلسه و بر اساس شواهد و بازجویی‌های اولیه و اتهام‌های وارده جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان رودبار و تالش ارجاع داده شدند.
 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفاری غیرمجاز دستگیری حفاران غیرمجاز حفاظت از میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر

دادستان بهشهر با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضایی با متعدیان حریم جنگل گفت: قاچاقچی چوب و یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر بازداشت شد و سایر مجرمین تحت تعقیب هستند.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر به نقل از پایگاه خبری دادگستری مازندران، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

دادستان بهشهر با بیان اینکه طی چند روز گذشته قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع 70 اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام کرده بودند، افزود: با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

کیانی تصریح کرد: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمام عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • دستگیری یکی از عوامل قطع ۷۰ اصله درخت در بهشهر
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری فامیل قلابی یکی از مسئولان قضایی استان
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد