Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:26:37 GMT

۴۰۰ هکتار از عرصه طبیعی شازند جنگل‌کاری شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۲۲۵۲

۴۰۰ هکتار از عرصه طبیعی شازند جنگل‌کاری شد

«محسن چقایی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۳۲ هزار اصله نهال بلوط، بادام کوهی و بنه در مجاورت ذخیره‌گاه ژنتیکی بلوط شهرستان شازند کشت شد.

وی ادامه داد: کاشت این نهال‌ها با هدف ایجاد تفرجگاه و کاهش آلودگی هوا در منطقه سرسختی شهرستان شازند کشت شده است.

رییس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای طرح جنگل‌کاری در منطقه سرسختی شهرستان شازند با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از بیستم اسفندماه تاکنون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چقایی خاطرنشان کرد: اجرای ۲۰۰ هکتار جنگل‌کاری در مجاورت ذخیره‌گاه بلوط شهرستان شازند در صورت تامین اعتبار لازم در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی قرار دارد.

شهرستان شازند با جمعیت بیش از ۱۱۷ نفر در ۳۳ کیلومتری اراک واقع شده است.

 استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها استان مرکزی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری شازند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری شازند استان مرکزی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری شازند شهرستان شازند استان مرکزی منابع طبیعی جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفت برگ خوار بلوط
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه