Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای مسابقه همگانی خانه پویا در راستای ترویج سلامت و آموزش تندرستی در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با برشمردن ورزش بعنوان پدیده‌ای اجتماعی که نقش مهمی در هدایت و شکوفایی استعدادها دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت هیأت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان مسابقه همگانی خانه پویا را برای دانش‌آموزان دختر و پسردارای آسیب بینایی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد، تصریح کرد: دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند تا 24 اردیبهشت ماه جاری کلیپ‌های خود را به کمیته برگزاری این مسابقات واقع در حوزه تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ارسال نمایند. 

وی گفت:کلیپ‌های ارسالی باید در قالب آیتم‌های طناب زنی در 60 ثانیه، دراز و نشست در 30 ثانیه و زیکزاگ در 30 ثانیه  و در مجموع  سه آیتم بیشتر از150 ثانیه نباشد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: از طریق تربیت بدنی دانش‌آموز دارای نیاز ویژه  یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های زیستی و بدنی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تاکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است چرا که در پرتو آن بخشی از زمینه‌های لازم برای ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش‌آموزان که از هدف‌های هر نظام آموزشی است، فراهم می‌‌شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سلامت کردستان مدارس نیازهای ویژه پرورش استثنایی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عدالت دوست افزود: در این مسابقات دانش آموزان در زمینه‌های مخاطرات طبیعی ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و اسکان اضطراری با هم رقابت می‌کنند.
وی ادامه داد: از میان گروه‌های شرکت کننده، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • نواخته شدن «زنگ ظفر» ‌در مدارس خوزستان در حمایت از حمله «وعده صادق»
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم