Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:03:01 GMT

نحوه اخذ مالیات از واردکنندگان در سال 97 مشخص شد +سند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۴۱۸۴

نحوه اخذ مالیات از واردکنندگان در سال 97 مشخص شد +سند

معاون درآمدهای مالیاتی نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات واردکنندگان کالا را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در نامه ای نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات واردکنندگان کالا را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: پیرو دستورالعمل های شماره ۲۳۲/۱۲۹/۳۵۳۰۲ مورخ ۱۳۸۸/۰۳/۳۰ و شماره ۱۰۷۳۰/۲۳۰/د مورخ ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ با موضوع نحوه تشخیص درآمد مشمول مالیات وارد کنندگان کالا که به لحاظ قانونی درآمد مشمول مالیات آنها از طریق على الراس تعیین می شود، با توجه به تغییرات متناوب نرخ ارز در عملکرد سال ۱۳۹۷، بدینوسیله مقرر میدارد:

فارغ از نحوه تعیین ارزش ریالی کالاهای وارداتی توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به منظور محاسبه و مطالبه حقوق و عوارض گمرکی و مالیات و عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر وجوه از کالاهای وارداتی، حسابرسان مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی، به منظور تعیین بهای تمام شده کالاهای واردانی جهت محاسبه و با کنترل های فروش کالاهای مذکور، می بایست با ملحوظ مد نظر قرار دادن مفاد بخشنامه های شماره ۲۰۰/۹۳۵۲۴ مورخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ و شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۲ مورد ۱۳۹۷/۱۲/۲۲، در مواردی که وارد کنندگان با استفاده از نرخ ارز رسمی و با نرخ ارز بازار ثانویه (سامانه نیما اقدام به واردات کالا نموده و حسب الزام مراجع ذیربط مکلف به فروش کالاهای مزبور به نرخ مصوب می باشند و نرخ مصوب فروش کالاهای مشمول قیمت گذاری را ملاک عمل برای تعیین درآمد مشمول مالیات وارد کنندگان کالا قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است در مواردی که کالاهای وارداتی مشمول فرآیند نیست گذاری نبوده و فاقد قیمت فروش مصوب باشند و همچنین در مواردی که به دلیل عدم ارائه مستندات توسط وارد کنندگان، امکان احراز مبلغ فروش واقعی ( متعارف کالا میسر نمی باشد، حسابرسان مالیاتی و مراجع حل اختلاف مالیاتی می بایست بدون توجه به منبع تأمین ارز، بهای فروش را به صورت واقعی و یا با استفاده از بهای تمام شده واردات مبتنی بر شرح ارز در دسترس سنا) در تاریخ انجام معامله، مطابق روش محاسبانی اعلام شده طی دستور العمل شماره ۲۳۰/۳۰۱۰۷ در مورد ۱۳۹۳/۰۹/۰۲ تعیین نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نرخ ارز مالیات ارزش افزوده تشخیص وارد کنندگان کنندگان کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین رجبی در این خصوص، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در این دادستانی و با وصول مکاتبه از سوی سازمان امور مالیاتی کشور؛ نسبت به انتقال پرونده مالیاتی 9 شرکت تولیدی مستقر در استان که با عنایت به استقرار دفترشان در تهران وجوه مالیاتی خویش را به اداره مالیات تهران واریز می‌کردند، اقدام شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، افزود: همچنین تعداد 4 شرکت تولیدی دیگر نیز در مرحله بررسی و تصمیم‌گیری و انتقال به استان قزوین هستند که به محض قطعیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹ شرکت تولیدی به اداره مالیات استان قزوین
  • امیر منصور آریا به تور مالیات افتاد | ۶۵ هزار متر زمین در تهران به تملک دولت درآمد
  • امیرمنصور آریا در تور مالیات افتاد
  • اعلام نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+ جدول)
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی