Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان‌شرقی در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان آذربایجان شرقی گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخشش تبریزی‌ها در مسابقات آنلاین کیک بوکسینگ واکو کشور

صمید کریم پور در گفتگو  با خبرنگار تسنیم  در تبریز اظهار داشت: مسابقات آنلاین قهرمانی کشور کیک بوکسینگ واکو جام "مبارزه با کرونا" آقایان با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به صورت مجازی (آنلاین زنده) با استفاده از برنامه اسکایپ برگزار شد.

وی افزود:این پیکارها در 4 استایل، سافت استایل با سلاح، سافت استایل بدون سلاح، هارد استایل با سلاح و هارد استایل بدون سلاح برگزار شد.

رئیس کمیته کیک بوکسینگ واکو آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:در این مسابقات از استان آذربایجان شرقی علی محمودی مقام دوم کشوری موزیکال فرم هارد استایل بدون سلاح ، بابک نوری رتبه سوم موزیکال فرم سافت استایل با سلاح ، علی محمودی مقام سوم موزیکال فرم هارد استایل بدون سلاح ، رضا سعادتی مقام دوم کشوری موزیکال فرم هارد استایل بدون سلاح ، علیرضا شامیزاده رتبه دوم کشوری موزیکال فرم هارد استایل با سلاح را کسب کردند.

جریمه 58 واحد متخلف آرد و نان در آذربایجان‌شرقی

مقصود رضازاده، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در فروردین سال جاری از یک هزار و 36 واحد صنفی نانوایی بازدید شد، اظهار داشت: برای واحدهای متخلف به ارزش 337 میلیون ریال با عنوان گرانفروشی و تقلب در کسب پرونده تشکیل و مراتب برای رسیدگی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه پس از اصلاح قیمت در حوزه آرد و نان استان، نظارت‌ها در این زمینه گسترده‌تر شده است، اظهار داشت: در این مدت بازرسی‌ها در حوزه آرد و نان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد یافته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده برخی فرصت طلبان و افراد سودجو، رصد کم فروشی و گرانفروشی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کنترل وزن و قیمت فروش نان عرضه شده، بررسی و سنجش دستگاه‌های توزین، کنترل و ممانعت از استفاده نانوایی‌ها از افزودنی‌های غیرمجاز از جمله مواردی است که با دقت توسط بازرسان این معاونت در نانوایی‌ها مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد.

رضازاده، با بیان اینکه سامانه تلفنی 124 ستاد خبری رسیدگی به شکایات صنفی به عنوان پل ارتباطی مردم و معاونت نظارت و بازرسی سازمان است، ادامه داد: این سامانه بصورت 24 ساعته آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و هرگونه گزارش و شکایت مردمی از تخلفات احتمالی در نانوایی‌ها و دیگر صنوف است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در پایان به شهروندان اطمینان داد که کلیه گزارشات و شکایات مردمی در حداقل زمان ممکن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و با متخلفان وفق مقررات برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

متلاشی شدن باند کلاهبرداری حرفه‌ای در آذربایجان‌شرقی

صابر عباس‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص کلاهبرداری از آنان موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جزئیات این پرونده افزود: سه نفر با وعده ثبت شرکت و ایجاد نمایندگی شرکت‌های بزرگ در استان همچنین فروش حواله‌های کامیون‌های صفر کیلومتر، از شهروندان تبریزی مبلغ 233 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان موردنظر پس از جمع‌آوری اسناد و مدارک در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای تعیین تکلیف به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی در پایان به شهروندان توصیه کرد که کلاهبرداران هر لحظه در کمین بوده دنبال فرصت هستند و کسانی که با اخذ پول در پی حل مشکل اداری دیگران هستند با قصد کلاهبرداری دست دوستی به سوی شما دراز می‌کنند.

افزایش 800 هزار تنی محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: برای تحقق و عینیت بخشیدن به این کار، واحدهای مختلف شیوه نامه و نحوه انجام اقدامات حوزه کاری خود در راستای افزایش تولید را تهیه و در سریعترین زمان اعلام کنند.

وی با تاکید بر تلاش مضاعف فعالان بخش کشاورزی استان برای افزایش تولید در سال جهش تولید و در شرایط کرونایی، افزود: خانواده بزرگ بخش کشاورزی استان به رغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان، با تلاش مضاعف و بی دریغ خود می‌کوشد تا کوچکترین خللی در تهیه و تأمین مایحتاج غذایی مردم بوجود نیاید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت جهش تولید در بخش کشاورزی، ادامه داد: نام گذاری سال 99 از طرف مقام معظم رهبری تحت عنوان سال جهش تولید نشانگر ضرورت و اهمیت تحقق این امر در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و به خصوص کشاورزی است.

فتحی اظهارداشت: اگر بتوانیم تولیدات دیم محصولات کشاورزی استان را با تغذیه به موقع، مبارزه با آفات و بیماریها و آبیاری به موقع از یکهزار و 200 کیلوگرم به یکهزار و 300 کیلوگرم در هکتار ارتقاء دهیم یعنی فقط 100 کیلوگرم افزایش تولید داشته باشیم در این صورت جهش تولید در واحد سطح با شیب ملایم اتفاق خواهد افتاد.

وی، با اشاره به شیوع آفت سنک در مزارع کلزا، خاطرنشان کرد: این آفت موجب کاهش 80 درصدی محصول تولیدی می‌شود و رصد و پایش مزارع کلزا از نظر میزان آلودگی به آفت مذکور بایستی به موقع توسط کارشناسان و متخصصین کشاورزی انجام و راهنمائی های لازم در خصوص نحوه مبارزه با این بیماری به کشاورزان ارائه شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: کارشناسان کشاورزی در بازدید از مزارع بایستی دقت لازم و کافی را داشته باشند تا به موقع بتوانند انواع آفات و بیمارهای مزارع را شناسایی و تمهیدات مناسب در راستای مبارزه و پیشگیری از این موارد را بکار گیرند.

از گوشه‌ و کنار کردستان|جانشین جدید فرمانده انتظامی معرفی شد/ماجرای دستگیری حفاران غیرمجازاز گوشه‌وکنار آذربایجان‌غربی|کشتی آرتمیا ارومیه پس از سال‌ها آماده دریانوردی شداز گوشه و کنار کاشان|هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید/وضعیت سفید در کاشان اعلام نشده است

فتحی در خصوص بند الف تبصره 18 نیز، اظهار کرد: نهضت توسعه و افزایش گلخانه‌ها در سطح استان با اتکاء به این منابع شکل گرفته است، از این رو یارانه پروژه‌های گلخانه‌ای باید به موقع تأمین و پرداخت شود تا اجرا و عملیاتی ساختن این طرحها با موانع خاصی برخورد نکند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل بوجود آمده در خصوص عدم تحویل نهاده‌های دامی توسط وارد کنندگان این نهاده‌ها به دامداران و مرغداران استان، گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر معاونت بهبود تولیدات دامی استان ، نهاده‌های مذکور از طریق شرکت پشتیبانی دام تأمین شد و در حال حاضر مشکل حادی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/115/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان جهادکشاورزی استان استان آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی کشاورزی استان کیک بوکسینگ جهش تولید آرد و نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی

 فتحی اظهار کرد: پس از مردمی سازی یارانه ها بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که صنعت مرغداری نمی‌تواند به راحتی به مسیر خود ادامه دهد اما با زحمات شبانه روزی مرغداران و همراهی کارشناسان توانستیم در سال ۱۴۰۲ به رکورد بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره در کشور برسیم و در آذربایجان شرقی نیز به ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره دست پیدا کنیم که این یک رکورد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر موفقیت‌های رقم خورده در عرصه کشاورزی در سال گذشته گفت: بسیاری از کارشناسان بیشترین خرید گندم در استان را نزدیک به ۲۰۰ هزار تن تخمین می‌زدند اما با اقداماتی که انجام شد و با احتساب گندم بذری موفق شدیم ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری کنیم که این نیز موفقیتی بزرگ بود.

فتحی گفت: باید در سال جدید بتوانیم تغییرات مثبتی در خود ایجاد کنیم و بیش از گذشته در خدمت به جامعه کشاورزی که قشری زحمتکش و مولد است بکوشیم.

وی با اشاره به انتخاب شعار جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری گفت: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور است و بیش از ۹۸ درصد آن مردمی است بنابراین در این بخش باید به صورت ویژه به ظرفیت‌های مردمی توجه کرد تا شعار سال را محقق کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: جهش تولید در این حوزه با ۲ رویکرد قابل تحقق است رویکرد اول افزایش بهره وری و ضریب نفوذ دانش در کشاورزی رایج یا سنتی است که موجب افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد.

فتحی اضافه کرد: رویکرد دوم در این حوزه جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر در کشاورزی صنعتی و نوین است که باید سرمایه گذاران حوزه‌های دیگر را به سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی تشویق کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های روز ملی گندم و نان در استان آذربایجان شرقی
  • حضور تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور
  • اعزام تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی به مسابقات قهرمانی کشور
  • اعلام برنامه های روز ملی گندم و نان در آذربایجان شرقی
  • شعر معنادار خانم بازیگر و استایل جدیدش | عکس
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • اعضای هیأت رئیسه کیک بوکسینگ imao آذربایجان شرقی معرفی شدند
  • صعود ۴ تیم به مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال نوجوانان دختر آذربایجان شرقی
  • تاکید بر افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی مراغه
  • افزایش ظرفیت جوجه ریزی در آذربایجان شرقی