Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، از خدمات فیزیوتراپیست‌های بیمارستان‌های بقیه الله و خاتم الانبیا تهران با اهدای گل و لوح تقدیر، تشکر و سپاسگزاری کردند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اعضای هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران، از خدمات فیزیوتراپیست‌های بیمارستان‌های بقیه الله و خاتم الانبیا تهران با اهدای گل و لوح تقدیر، تشکر و سپاسگزاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم پرهام پارسانژاد نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: طی دو ماه گذشته همکاران فیزیوتراپیست خدمات ارزنده‌ای به بیماران کووید ۱۹ ارائه داده اند و با توجه به اینکه بیمارستان بقیه الله یکی از مراکز اصلی پذیرش و درمان این بیماران بوده است، طبیعتاً بار خیلی زیادی بر دوش همکاران سنگینی کرده است.

وی افزود: امروز آمده ایم تا تقدیر و تشکری داشته باشیم از ایثار و از خودگذشتگی همکاران عزیزمان که یکی از بخش‌های اصلی درمان این بیماری که همان فیزیوتراپی تنفسی است، را برای بیماران ارایه می‌دهند.

پارسانژاد گفت: از همان مراحل اولیه وقتی بیماران کرونا دچار دیسترس تنفسی و تنگی نفس می‌شوند، تمرینات تنفسی می‌تواند به تهویه ریوی و بهتر نفس کشیدن آن‌ها کمک کند و اکسیژن رسانی بهتری به بافت‌ها داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که فیزیوتراپی چه تأثیری در درمان بیماران کووید ۱۹ دارد، اظهار داشت: فیزیوتراپی و فیزیوتراپی تنفسی، مکمل دارو درمانی و مراقبت‌های پزشکی و پرستاری است که در بیمارستان انجام می‌شود و اصولاً هر کدام از این بیماران خصوصا در وضعیت تحت حاد و مزمن بیماری، یک تا دو جلسه در روز نیازمند فیزیوتراپی تنفسی هستند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، ادامه داد: اگر این خدمات نباشد بیمار دچار مشکل تنفسی بیشتری می‌شود و یکی از راه‌های بهبود تنفس بهتر بیماران، آموزش این نوع تمرینات به بیمار است که چطور با دیافراگم یا شکم نفس بکشند و ظرفیت‌های تنفسی را افزایش دهند.

در ادامه، اهوازیان دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران، افزود: ما به عنوان یک فیزیوتراپیست تمام تلاش مان را می‌کنیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود، و امروز آمده ایم خدا قوت و خسته نباشید بگوییم به همکاران عزیزی که در خط مقدم خدمات بیمارستانی تلاش و کوشش میکنند.

وی با عنوان این مطلب که فیزیوتراپیست‌ها همچون سایر کادر درمانی در معرض آسیب‌های احتمالی کووید ۱۹ قرار دارند، گفت: همکاران ما با فاصله بسیار کم و بعضا در تماس مستقیم با بیمار قرار دارند، زیرا که فیزیوتراپیست باید به بیمار بگوید چطور نفس بکشد و با بهبود تنفس بیمار و آموزش سایر تمرینات ورزشی نقش شایانی در بازگشت بیمار به فعالیت‌های طبیعی ایفا مینمایند.

اهوازیان ادامه داد که جامعه فیزیوتراپی در بحران‌های مختلف از جمله جنگ ٨ ساله تحمیلی، زلزله‌های مختلف و بیماری کرونا در کنار مردم کشورمان بوده و رشد روز افزون این رشته با عث شده که جز لاینفک بحران‌ها باشد که نشان از اهمیت بالای رشته فیزیوتراپی بوده است و لازم است سیاست گذارن نظام سلامت با توجه به بحران‌های مختلف در این کشور در خصوص رشد و ارتقای این رشته نسبت به استاندارد‌های جهانی اقدامات لازم را مبذول دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فیزیوتراپی خاتم الانبیا بقیه الله بیمار انجمن فیزیوتراپی ایران فیزیوتراپیست ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۵۰ جهادگر در قالب ۳۲ گروه جهادی در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مناطق محروم، دورافتاده و حاشیه نشین این استان فعالیت و خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، احسان آقائی مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۵۰ جهادگر در قالب ۳۲ گروه جهادی در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مناطق محروم، دورافتاده و حاشیه نشین این استان فعالیت و خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: این گروه‌های جهادی در نوروز ۱۴۰۳ در قالب اردوی جهادی عهد خدمت نوروز مشغول خدمات‌رسانی شدند.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی بیان کرد: این اردو‌ها در ۲ بخش اردو‌های هجرت در نقاط کمتر برخوردار استان و همچنین اردو‌های حاشیه‌شین شهر‌های استان برگزار شد.

آقائی ادامه داد: امسال با توجه به برنامه‌های متعدد دانشجویان از جمله اردو‌های راهیان نور، انتخابات و برنامه‌های متعدد دیگر و همچنین ماه مبارک رمضان، تقویم اردو‌های جهادی از اواسط اسفند ماه ۱۴۰۲ تا اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۳برگزار خواهد شد.

مسئول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی افزود: گروه‌های جهادی دانشگاه‌های مرکز استان به صورت متمرکز در دو روستای تازه‌کند نصرت‌آباد و اوغولبیگ شهرستان تکاب از ۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ تا ۱۳ ام این ماه در عرصه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و عمرانی مشغول خدمات‌رسانی به مردم منطقه بودند.

آقائی اظهار کرد: همچنین سایر گروه‌های جهادی به صورت مستقل و برخی به صورت قرارگاهی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا اواسط اردیبهشت ۱۴۰۳ به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی گفت: در این مدت همچنین بیش از ۳۵۰ جهادگر نیز در ایام نوروز ۱۴۰۳ در حاشیه شهر‌های استان فعالیت و خدمات رسانی می‌کنند.

آقائی افزود: اجرای اردو‌های جهادی در عرصه‌های مختلف (عمرانی و ساخت و ساز، فرهنگی، اجتماعی، اشتغال، بهداشت و دندانپزشکی و دامپزشکی) در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهری و روستایی فعالیت‌های گسترده و خدمات‌رسانی متنوعی به جامعه هدف انجام می‌دهد و اردو‌های جهادی و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی منحصر به زمان و مکان خاصی نیست.

دیگر خبرها

  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • هشدار هواشناسی و آمادگی شهرداری شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان
  • خدمات‌رسانی پایگاه‌های اجتماعی پایانه‌های مسافربری به ۲۴۶ بیمار اعصاب و روان در سال گذشته
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند