Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو اعلام کرد: ۲ طرح به ثمر نشسته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که پیرو دستور ویژه مقام معظم رهبری، تسریع در اجرای آنها انجام شده است؛ در سال "جهش تولید" به بهره برداری می رسند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد باقر عالی» اعلام کرد: 2 طرح به ثمر نشسته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که پیرو دستور ویژه مقام معظم رهبری، تسریع در اجرای آنها انجام شده است؛ در سال "جهش تولید" به بهره برداری می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو طرح آماده افتتاح شامل واحدهای صنعتی بافت بلوچ سیستان و بلوچستان و بیو ایمپلنت کرمانشاه می شود.

وی شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ را یکی از پروژه های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) معرفی کرد که برای احیای صنایع فرسوده به این سازمان واگذار شده و در حال حاضر جزو شرکت تابعه ایدرو محسوب می شود و از بزرگترین کارخانه های نساجی در شرق کشور به شمار می‌رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو با تشکر از سازمان برنامه و بودجه جهت تخصیص اسناد خرانه اسلامی برای تکمیل طرح بافت بلوچ، بیان کرد: همه ظرفیت های تامین مالی از جمله منابع داخلی ایدرو جهت اتمام این پروژه به کار گرفته شد و علیرغم وجود محدویت های ناشی از تحریم های ظالمانه، تدابیر لازم برای اتمام پروژه بافت بلوچ از مسیرهای لازم انجام شد.

عالی همچنین تصریح کرد: پس از تاکید مقام معظم رهبری برای فعال شدن بافت بلوچ و حل مشکلات این کارخانه، پیگیری های فراوانی از سوی دفتر رهبر انقلاب و دیگر مسئولین انجام گرفت و همه برای فعال شدن این کارخانه تلاش کردند.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایدرو در خصوص دومین طرح افتتاحی ایدرو در سال جهش تولید گفت: مرکز بیو ایمپلنت کرمانشاه از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان است که احداث آن از سال ۹۱ آغاز شد و جزو واحدهای شاخص حوزه تولیدات پزشکی غرب کشور است.

عالی خاطرنشان کرد: در این مرکز، بیوایمپلنت های قلبی وعروقی و استخوانی تولید می شود که در نظر داریم باتوجه به مرکزیت کرمانشاه در منطقه غرب کشور، بخشی از این تولیدات را صادر کنیم.

وی در پایان گفت: فناوری بیو ایپمپلنت نوعی فناوری نوین برای تولید بافت های هم بند(رباط)، پودر استخوان و ابزار های کمکی قلبی– عروقی از مواد و غیرمصنوعی است که سازگاری و اثر بخشی بسیار بهتری نسبت به نمونه های ساخته شده از مواد اولیه مصنوعی در بدن انسان دارد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ایدرو وزارت صنعت و معدن مقام معظم رهبری جهش تولید بافت بلوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نیکبخت عصر پنجشنبه در جمع نخبگان، بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی در گرمسار ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای رسیدن به خودکفایی در بخش کشاورزی وجود دارد، ابراز داشت: برای این تولید و سرمایه گذاری نیز هیچ محدودیت و سقفی نیست.

وی ضمن بیان اینکه دو وزارتخانه نیرو و جهاد باید مشکلات موجود بخش کشاورزی را حل کنند، افزود: نباید این چالش‌ها بر سر بستن سهم آب چاه کشاورزی خالی شود.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه صدور مجوز واردات مشروط به خرید محصولات داخلی است، ابراز داشت: این نکته به تاجران نیز گفته شد که با کمک گرفتن از صنایع تبدیلی بتوانند به تحقق این مهم کمک کنند.

نیکبخت ضمن بیان اینکه جهش تولید نیازمند دست به دست هم دادن مردم و بخش دولتی است، تصریح کرد: باید موانع موجود را برداشت و اجازه ندهیم بن بست‌ها باقی بماند.

وی ضمن بیان اینکه انجام صادرات به آموزش تولید کنندگان نیز نیاز دارد، افزود: گره خوردگی تولید و صادرات باید به این نحو باشد که بخشی از تولید برای تازه خوری و قسمت دیگر برای صادرات منظور شود.

کد خبر 6082082

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • ۲ پروژه در دامغان افتتاح می‌شود
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • مرکز واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی در پارک پردیس افتتاح شد
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد