Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: آرایشگاه‌ها می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد مقابله با کروناویروس گفت: ظرف یکی دو روز گذشته در استان‌های هرمزگان و خوزستان روند افزایشی مبتلایان مثبت قطعی به کرونا اعلام شده است که نشان می‌دهد هر زمان که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، این بیماری شیوع دوباره ای پیدا کرده و در نتیجه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در استان رعایت نشود مجبور خواهیم شد دوباره محدودیت‌های گذشته را اعمال کنیم بنابراین به شدت مردم و اصناف را بر رعایت مسائل بهداشتی توصیه می کنیم.

استاندار کرمان در واکنش به برداشته شدن محدودیت‌های ترددی در ۱۶ مبادی ورودی استان کرمان و بازگشایی مراکز تعویض پلاک بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کروناویروس استان، عنوان کرد: اینکه مصوباتی در جلسات ستاد استان داشته باشیم و ادارات استان برخلاف آن مصوبات کار دیگری انجام دهند و تنها به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استناد داشته باشند، کار درستی نیست.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در خصوص بازگشایی اصناف، عنوان کرد: بازگشایی اصناف تا ساعت ۲۱ تمدید شد، گفتنی است که در ۳۱ فروردین‌ماه مصوب کردیم که در استان کرمان مجتمع‌ها، پاساژها و بازارها همگی تا ساعت ۱۹ می‌توانند باز باشند اما باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فدایی در زمینه بازگشایی آرایشگاه‌ها، اظهار کرد: آرایشگاه‌ها می توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با برشمردن مشکلاتی که کروناویروس بر جامعه گذاشته که یکی از آنها بیکار شدن افراد زیادی است بیان کرد: طبق اظهارات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان تا کنون ۲۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری در استان نام نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان (۶ خردادماه) تعطیل خواهند بود و بعد از این تاریخ نیز برای بازگشایی آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ورزشکارانی سراغ داریم که به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی مکان های بسیار حساسی بوده و جزء مشاغل پرحطر محسوب می‌شود و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کروناویروس اجازه بازگشایی آنها را ندهد، در استان کرمان نیز اجازه فعالیت نخواهند شد و همه باید بدانند که این تعطیلی‌ها بی‌رحمی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس آرايشگاه استاندار كرمان استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا استان کرمان آرایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اصلاح فواصل بهداشتی کسب و کار‌های کشاورزی موضوع مورد بحث برنامه بالاتر بود که در این برنامه سعید کرمی نماینده سازمان دامپزشکی ومحبوبه محمد زمانی مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی حضور پیدا کردند.
در این برنامه سعید کرمی نماینده سازمان دامپزشکی گفت: در بحث کنترل بیماری‌های دامی و انسانی سه راهکار از جمله پیشگیری، کنترل و رفع بیماری وجود دارد.
کرمی بیان کرد: در بحث بهداشت مجموعه و مرزعه قرنطینه، ورود و خروج لوازم و واکسیناسیون بسیار مهم است یکی از مهم‌ترین عوامل و راهکار‌ها کاهش تراکم است و به گونه‌ای این اقدام سیاست مبارزه زنی به شمار می‌رود چراکه از عامل و انتشار و تکثیر ویروس جلوگیری می‌کنیم.
نماینده سازمان دامپزشکی اظهار کرد: در تمامی دنیا در مبحث پیشگیری از محدوده کاهش تراکم استفاده کرده اند و الزام فاصله بین واحد‌های پرورش دام به عنوان رکن اساسی در این بخش به شمار می‌رود.
کرمی تاکید کرد: تجارب گذشته و اتفاق‌های هم که در سال‌های گذشته رخ داده و تجربه بشری هم در حوزه الزامات بین المللی هم حاکی از آن است که در بحث تولید و صادرات چه در حوزه طیور وچه در سایر بخش‌ها تابع شرایط و ضوابط بین امللی بوده است و برای تمامی کشور‌های صادر کننده دام وطیور بحث رعایت فاصله حداقلی الزامی بوده است.
وی بیان کرد: آیین نامه مربوط به اصلاح فواصل بهداشتی و تجدید نظر در آن توسط دامپزشکی انجامش ده و به هئیت دولت رفته است و ما به عنوان دستگاه فنی مربوطه آن را اجرا کرده ایم، اما هنوز این اصلاح آیین نامه توسط هیئت دولت تصویب و به اجرا نرسیده است.

صدور مجوز در حوزه جهادکشاورزی
در ادامه این برنامه محبوبه محمد زمانی مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: صدور مجوز یکی از بخش‌های مهم در حوزه جهادکشاورزی به شمار می‌رود چراکه ممکن است بسیاری از دامپزشکی‌ها و بخش‌های پرورش دام و طیور به دلیل آنکه نتوانسته است مجوز دریافت کنند فعالیت خود را شروع نکرده و حتی تعدادی از آنها هم تعطیل شده است.
او بیان کرد: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.
مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: این ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست معادل ۳۰ درصد از درخواست‌های ارائه شده در حوزه جهاد کشاورزی بوده که به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ارسال شده است.
محمد زمانی بیان کرد: رعایت فاصله همواره به عنوان دم دست‌ترین و آسان‌ترین راهکار برای جلوگیری و یا پیشگیری از بروز بیماری به شمار می‌رود در صورتی که هم اکنون با شروع تکنولوژی و علم و بهداشت و همچنین تزریق واکسن‌های مختلف می‌توان از بروز بیماری در این بخش جلوگیری کرد.
او بیان کرد: اکثر درخواست‌های مثل دام سبک و سنگین و بسیاری از درخواست‌ها نیاز به سخت گیری‌های آیین نامه فواصل بهداشتی ندارد.
او گفت: نباید بین واحد گلخانه با دامپروی وجود داشته باشد در حالی که امروز بین ۱۵۰ متر است که نباید این فواصل بهداشتی و سختگیری در این بخش وجود داشته باشد.
ظرفیت‌های از دست رفته دام سبک
در ادامه این برنامه افشین صدر دادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: طی سال‌های اخیر ظرفیت‌های زیادی از دام سبک را از دست داده ایم و در حال حاضر نیاز داریم این ظرفیت‌ها را بازگردانیم و با توجه به آنکه مسئله حساسیت گوشت قرمز وجود دارد و ما در این بخش نیاز به یک جهش داریم بنابراین باید در حوزه دام آن بخش‌های که حساسیت زا نیست و امکان آن وجود دارد که فواصل را کم کنیم و ظرفیت‌ها افزایش یابد.
وی بیان کرد: مجتمع‌های زیاد پروار بندی داریم که فاصله آنها تن‌ها یک تیغه است و در مجتمع‌های دام شیری از جمله مجتمع فشا فویه است و الحمدلله سازمان دامپزشکی و اشراف خوبی در مسئله بیماری‌ها اعمال کرده است بنابراین می‌تواند با توجه به مدیریت خوب و افزایش فراغ بال و کاهش حساسیت‌ها در برخی از مراکز زمینه را برای ظرفیت‌ها را فراهم کنیم. 

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • بازگشایی ۴۵ کیلومتر از راه‌های مسدود شده در سیل ساردوئیه
  • بازگشایی چند مطب در تویسرکان پس از رعایت قوانین و استاندارد‌ها
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است