Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@09:47:27 GMT

برگزاری طرح قرآنی صراط ویژه ماه رمضان توسط دارالقرآن بسیج

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۴۴۴

برگزاری طرح قرآنی صراط ویژه ماه رمضان توسط دارالقرآن بسیج

مدیر تبلیغ و ترویج دارالقرآن بسیج کشور از برگزاری طرح قرآنی صراط ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «خانواده قرآنی» خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس جشنواره قرآنی صراط ویژه ماه مبارک رمضان و ایام شیوع بیماری کرونا با عنوان «خانواده قرآنی» به همت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ابوالقاسم فضائلی مدیر تبلیغ و ترویج دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌و‌گو با فارس با اعلام این خبر گفت: این جشنواره ویژه ماه مبارک رمضان طراحی شده که با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره در ۳ رده سنی

وی از برگزاری جشنواره در سه رده سنی خبر داد و گفت: جشنواره قرآنی صراط در بخش‌های حفظ، تفسیر و مفاهیم و دلنوشته و نقاشی در رده‌های سنی کمتر از ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۹ سال و بالای ۱۹ سال در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

فضائلی درباره موضوعات رده سنی زیر ۱۲ سال گفت: برای این رده سنی برنامه نقاشی با موضوعات «به مدد الهی کرونا را شکست می‌دهیم»، «کریم اهل بیت»، «شب‌های قدر در کنار خانواده» و «خانواده قرآنی» برگزار می‌شود. همچنین حفظ سوره‌های منتخب و ضبط فیلم تلاوت یکی از ۲۶ سوره درسنامه صراط از فجر تا ناس به صورت حفظ در مدت زمان حداکثر دو دقیقه از دیگر آیتم‌های رده‌ سنی کمتر از ۱۲ سال است.

وی ادامه داد: فرزندان زیر ۱۲ سال خانواده باید با ارسال فیلم ۲۰ ثانیه‌ای از خود در حالیکه متن ذیل را می‌خوانند: « سلام. من یکی از اعضای کانال صراط هستم. با توجه به شیوع ویروس کرونا ماه رمضان امسال را در خانه می‌مانیم و برنامه‌های آموزشی قرآن را از طریق کانال صراط پیگیری می‌کنیم» در جشنواره شرکت کنند.

مدیر تبلیغ و ترویج دارالقرآن بسیج کشور درخصوص برنامه‌های رده سنی ۱۲ تا ۱۹ سال گفت: دلنوشته، شعر و انشاء با موضوعات کرونا، مأمور الهی، کریم اهل بیت (ع)، کمک مؤمنانه و بلا و همدلی از جمله موضوعات این رده سنی است. همچنین حفظ سوره‌های منتخب، ضبط فیلم از تلاوت سه سوره متوالی از ۶ سوره درسنامه صراط شامل فجر، بلد، شمس، لیل، ضحی و شرح به صورت حفظ و مدت زمان حداکثر ۳ دقیقه دیگر بخش این رده سنی است.

 

فضائلی درخصوص رده سنی ۱۹ سال به بالا گفت: آموزش تفسیر و مفاهیم قرآن کریم براساس درسنامه صراط برنامه طرح برای این رده سنی است.

ضمناً هر روز فایل تلاوت جزءخوانی روزانه ماه مبارک رمضان به همراه فایل متنی آن و همچنین فایل تفسیر کوتاه جزء به همراه چندین مسابقه جذاب و هدایای ویژه روزانه در کانال‌های طرح صراط بارگذاری می‌شود.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به کانال @quran_salehin در پیام رسان‌های ایتا و آیگپ و @quran.salehin در پیام رسان سروش مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن ماه مبارک رمضان جشنواره تفسیر ماه مبارک رمضان دارالقرآن بسیج برگزار می شود رده سنی قرآنی صراط ویژه ماه ۱۹ سال ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای تلاش قرآنی در ماه رمضان این بود که تصویر کشورمان در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم قدردانی از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور طی سخنانی به گستردگی برنامه‌های تولید شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی تمام دستگاه‌ها نقش داشتند و شاید سازمان تبلیغات اسلامی کمترین نقش را داشته است. همچنین شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش هماهنگی را به خوبی بر عهده گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در این ایام زحمت بسیاری کشیدند. همچنین همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز زحمات بسیاری  متقبل شدند.

او به برگزاری نمایشگاه قرآن در استان‌ها اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد امسال برای اولین بار در تمامی استان‌ها نمایشگاه قرآن برگزار شد و نمایشگاه اصلی هم در مصلی امام خمینی(ره) در تهران دایر بود. بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مهم‌تر از همه بخش مردمی در این نمایشگاه‌ها بسیار فعال بودند.

قمی به برنامه‌های قرآنی در سازمان صدا و سیما اشاره کرد و اظهار داشت: یک همگرایی در ماه مبارک رمضان حول محور قرآن شکل گرفت. نقطه تجلی همه این برنامه‌ها در رسانه ملی بود که این نقش را به خوبی ایفا کرد.

 

ضرورت تبیین تعامل قرآن و علم از سوی دانشمندان و اساتید

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از درخشش برنامه محفل در روستای چارک یاد کرد و گفت: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به مجموعه اقدامات متعددی که در روستاها شکل گرفت، توجه کند. به عنوان مثال اتفاقی که روستای چارک افتاد و برنامه محفل در آنجا درخشش داشت، اتفاق مبارکی بود که همین نکته نشان‌دهنده ظرفیت ایمان مردم است.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تلاش تولیدکنندگان و دست‌اندرکاران برنامه‌های سحر و افطار به تقویت حس قرآن دوستی مردم اشاره کرد و اظهار داشت: یک افکارسنجی انجام دادیم که نتایج آن قابل توجه است. در این افکارسنجی بسیاری به سؤالات پاسخ دادند. 75 درصد کسانی که پاسخ داده بودند از اینکه که قرآن را حفظ نکرده‌اند احساس خسارت کرده‌اند.

او ادامه داد: گام‌های بعدی در ترویج فرهنگ قرآنی را باید کیفی‌تر و مؤثرتر برداریم. یکی از دستاوردهای اتفاقات ماه رمضان این بود که تصویر ایران در فضای بین‌المللی به خصوص در جهان اسلام درباره اهتمام ایران به قرآن قدری تغییر کرده و اصلاح شد که این موضوع دستاورد مهمی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • ‍ ثبت نام بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در پنجمین جشنواره قرآنی آیه‌های مهربانی/ تخصیص جایزه یک میلیون تومانی به تمام حافظان سوره واقعه
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا