Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروهدانشگاهایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فریبرز ثمینی ازاجرای طرح کشوری رتبه بندی آموزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت : در راستای سیاست های علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری، ساماندهی نظام های ارزیابی، اعتبارسنجی و رتبه بندی در حوزه های علم و فناوری به عنوان یکی از سیاست های علمی کشور و دانشگاه های علوم پزشکی در اولویت حوزه های ذیربط قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: رصد ساختارمند نظام آموزش علوم پزشکی در دانشگاه ها یکی از اجزای لازم برای ارتقای مداوم کیفیت آموزش و زمینه ساز پویایی و تحرک پایدار نظام آموزشی و ایجاد فضایی رقابتی برای پیشرفت و تحول است، که در این راستا نظام رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی (راد) یکی از ابزارهای دستیابی به این هدف به شمار می رود.

وی افزود: «طرح راد» با هدف شناسایی نقاط ضعف، تلاش منسجم و هماهنگ ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها برای رفع موانع و مشکلات آموزشی، هدایت دانشگاه‌ها به سمت اهداف کلان سنجش آموزش‌عالی کشور و افزایش روحیه همکاری در فضایی سالم و رقابتی برای سرعت بخشیدن به بالندگی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بخش آموزش، اجرایی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ارتقای دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد از رتبه ۷ به ۶ در نوبت دوم طرح رتبه بندی آموزشی، گفت: در این دوره بعد از ترکیب امتیازات دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در پنج حیطه توسعه آموزش، حاکمیت آموزشی، مدیریت آموزشی، توسعه کمی و کیفی آموزش و حرکت در راستای برنامه های علمی کلان کشور رتبه دانشگاه ها اعلام می شود.

ثمینی خاطر نشان کرد : در نوبت سوم این طرح که مستند سازی آن از بهمن ماه ۹۸ آغاز شده است، با عملی سازی جدی این برنامه برآنیم تا با بررسی چالش ها و کاستی ها، رویکردهای اولویت دار مبتنی بر فرآیندهای نظام آموزشی را مورد توجه قرار داده و سطح دانشگاه را در رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی بالا ببریم.

وی از اهم رویکردهای رتبه بندی آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی در دوره جدید را تاکید بیشتر بر دستاوردهای حوزه آموزش، نگاه ویژه به برنامه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی، توجه به رتبه بندی های بین المللی و استفاده از داده های اعتباربخشی ذکر کرد و اظهار کرد: اجرای طرح راد در دانشگاه موجب نمود زوایای پنهان اما تاثیر گذار شاخص های کمی و کیفی آموزشی شده و می تواند به عنوان راهگشا ویک نقشه جامع برای رفع موانع و مشکلات فرایندهای آموزشی باشد.

شاخص های رتبه بندی آموزشی در پنج حوزه الف: مبانی حاکمیتی آموزش (شامل برنامه عملیاتی و گزارش عملکرد شورای دانشگاه، شورای آموزشی، جلسات معاون آموزشی، توزیع بودجه، ثبات مدیریتی و مدیریت جذب هیات علمی) ، ب: توسعه آموزش (شامل حذف رشته، رشته های موجود و راه اندازی رشته)، ج: مدیریت آموزشی (شامل قبولی در مقاطع بالاتر، وب سایت معاونت آموزشی و نمرات دانشجویان)، د: توسعه کیفی (شامل آموزش مداوم، مرکز مطالعات، نقطه نظرات مدیران وزارت بهداشت، فعالیت های ویژه و جشنواره شهید مطهری) و ه: توجه به اهداف نقشه جامع علمی کشور (شامل برنامه ریزی و اجرای اهداف کلان نقشه و توجه به اخلاق حرفه ای ) تحت عنوان طرح راد بررسی می شود.

در اجرای طرح راد، معاونت آموزشی از همکاری و همفکری، معاونت های دانشجویی- فرهنگی، پژوهش و فناوری و دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و طب ایرانی و مکمل بهره مند می شود.

انتهای پیام/

31 / 320 رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح راد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح راد دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه های علوم پزشکی رتبه بندی آموزشی آموزشی دانشگاه دانشگاه ها اجرای طرح طرح راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد ام البنین حق بین، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.   دکتر ابراهیم خالقی افزود: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.   مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.   خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.   واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • تحلیل جایگاه دانشگاه تهران در حوزه‌های علوم‌ مختلف
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»