Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@20:34:01 GMT

صدور بیانیه مشترک پوتین و ترامپ در سالگرد البه

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۰۶۹

صدور بیانیه مشترک پوتین و ترامپ در سالگرد البه

 

به گزارش تابناک به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین روز شنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» به مناسبت هفتادو پنجمین سالروز پیوستن نیروهای نظامی آمریکا و شوروی سابق در کنار رودخانه البه در کشور آلمان (در جریان جنگ دوم جهانی) یک بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: «۲۵ آوریل ۲۰۲۰ هفتاد و پنجمین سالروز پیوستن تاریخی نظامیان شوروی سابق و آمریکا است که بر روی پلی ویران بر فراز رودخانه البه با یکدیگر دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واقعه از شکست قاطع رژیم نازی خبر می داد».

طبق متن این بیانیه، «روح همبستگی البه» نمونه‌ای از کنار گذاردن اختلافات دو کشور، اعتمادسازی و همکاری برای پیگیری یک هدف بزرگ‌تر بود.

گفتنی است که نخستین مواجهه نیروهای نظامی آمریکا و شوروی روز ۲۵ آوریل ۱۹۴۵ به وقوع پیوست؛ زمانی که گشت ارتش آمریکا از پلی در نزدیکی شهر «تورگاو» عبور کرده و با نظامیان تحت فرماندهی سرهنگ دوم «الکساندر گوردیف» روسی برخورد کرد.

در نتیجه این اتحاد نیروهای ائتلاف، ارتش آلمان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. از آن پس، روز البه به عنوان نماد دوستی روسیه و آمریکا، صرف‌نظر از دستورکار سیاسی دو کشور تعیین شد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ابراهیم امینی قطعنامه 2231 ماهواره نور ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز دوم رمضان پوتین ترامپ البه بیانیه مشترک ویروس کرونا ابراهیم امینی قطعنامه 2231 ماهواره نور ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز دوم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!

به گزارش "ورزش سه"، میلاد فاندر، مدیر رسانه‌ای و سخنگوی باشگاه هوادار در نشست خبری پیش از بازی با پیکان در مورد اعلام جرایم سنگین برای دادن بیانیه گفت: صدور بیانیه را غیر مجاز تلقی کردند و جریمه گذاشتند. یک‌سری همکاران‌مان در باشگاه‌ها متاسفانه با صدور بیانه های پوچ این مسئله را لوث کردند. روزی که می‌برند خودشان را بازنده جلوه می‌دهند و این اتفاق باعث می‌شود که حق مطلب رعایت نمی‌شود. به غیر از مسئله بیانیه‌ها باید از صحبت‌ها و فکت‌های بی دلیل قبل از مسابقه‌ها جلوگیری شود. قبل از بازی از داور تعریف می‌کنند و بعد از بازی تخریب‌های شدید.

فاندر در مورد عصبانیت سرمربی گل گهر پس از بازی هوادار عنوان کرد: هفته گذشته مربی خوب گل گهر آقای اوزونیدیس یک صحبت‌های عجیبی را با یک ادبیات بد مطرح کردند. ما هرچه صحنه‌ها را دیدیم هیچ مسئله خاصی ندیدیم‌. این تحت فشار گذاشتن‌ها باعث می‌شود مربی با اخلاقی مثل ایشان هم بخواهد صحبت‌هایی را مطرح کند.

او در مورد مشکل مدیران رسانه نیز گفت: ما قبل از فصل هم گفتیم مشکل استفاده مدیران رسانه‌ای از گوشی روی نیمکت را حل کنید. اگر مدیر رسانه روی نیمکت این کار را انجام ندهد چه خاصیت دیگری می‌تواند داشته باشد؟ خوش اخلاق ترین آدم‌های این حوزه هم هر فصل پنج تا ده تا کارت می‌گیرند‌.

او در خصوص انتقاد و بیانیه‌ها اضافه کرد: در بالاترین سطح کشور هم از هیات رئیسه‌ها انتقاد می‌شود ولی تا از هیات رئیسه فدراسیون انتقاد می‌کنیم فرد احضار می‌شویم. اگر بیانیه هم به صورت رسمی مطرح نشود در فضای غیر رسمی و غیر عقلانی شدیدتر مطرح می‌شود.

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • واکنش چین و عمان به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • سخنرانی دردناک محمدرضا شاه درباره اشغال ایران
  • هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!