Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@16:58:18 GMT

مروری بر کارنامه هنری ۳ نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۰۸۱

مروری بر کارنامه هنری ۳ نامزد چهره هنر انقلاب اسلامی

حسن روح‌الامین و صابر شیخ رضائی دو هنرمند عرصه هنرهای تجسمی و غلامرضا صنعتگر خواننده و آهنگساز، ۳ نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۳۹۸ اند. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی 15 نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب سال 98 در رشته‌های مختلف، امکان مشارکت مخاطبان در انتخاب چهره مورد نظر خود را در ششمین نوبت برگزاری فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویداد شاخص هنر انقلاب در دوره ششم نیز از میان چهار اتفاق: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی ترامپیسم، ملکه، پهپاد و... توسط سید مسعود شجاعی طباطبایی، تولید و پخش برنامه تلویزیونی «اقیانوس آرام»، مجموعه فعالیت‌های جهادی و خیرخواهانه سردار مکی یازغ و حبیب احمدزاده و پروژه عکس خلاقانه «این قهرمان، واقعی است» در پیاده‌روی خیابان انقلاب، انتخاب خواهد شد.

در این گزارش مروری بر سوابق و کارنامه کاری دو نماینده رشته تجسمی و یک نماینده حوزه موسیقی حاضر در فهرست نامزدهای چهره هنر انقلاب در سال 1398 صورت گرفته است که در ادامه می‌خوانید:

برپایی نمایشگاه‌هایی به وسعت جهان

حسن روح‌الامین  متولد 1364در  تهران نقاش ایرانی است که عمدتاً صحنه‌های عاشورا را تصویر کرده‌ است.

وی تاکنون عناوین و جوایزی از جمله: جایزه دوم جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، منتخب مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی، جایزه نخست رشته تصویرسازی جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان، جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان و... را کسب کرده است.

مهم‌ترین آثار او با عناوینی چون «یا ساقی العطاشا»، «لا فتی الا علی»، «قاهرالعدو»، «آخرین سرباز لشکر»، «علی‌اکبر (ع)»، «شیرین تر از عسل»، «علقمه»، «آتش پرستارم شد»، «آیا تو برادر منی«،«بهانه خلقت» و... خلق شده و در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

تصویرسازی مجموعه داستان میرزا کوچک‌خان، کمیک استریپ زندگی سید مجتبی نواب صفوی، واقعه مسجد گوهرشاد، خلق آثاری با موضوع حاج احمد متوسلیان و شهید محسن حججی از دیگر کارهای وی به شمار می‌رود.

آثار وی در کشورهای مختلفی چون: فرانسه، آلمان و عراق به نمایش درآمده است. روح‌الامین به دلیل خلق آثار نقاشی در واکنش به اتفاقات روز اعم از شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهدای لشکر فاطمیون، خلق تابلوی شهدای مرزبان و برپایی نمایشگاه‌های مختلف با مضامین دینی و تاریخی در شهرهایی چون: پاریس، بروکسل و برلین به عنوان نامزد چهره هنر انقلاب در سال 1398 معرفی شده است. 

واکنش به‌هنگام تجسمی به رویدادهای اجتماعی

محمدصابر شیخ‌رضائی متولد 1364 تهران است. وی دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنر دانشگاه شاهد و طراح گرافیک، تصویرساز و عکاس است.

کسب عناوین برتر در بیش از 40 رقابت هنری ملی و بین‌المللی نظیر: جشنواره هنرهای معاصر اسلامی، جشن تصویر سال، دوسالانه بین المللی گرافیک جهان اسلام، دوسالانه جهانی پوستر تهران، مسابقه جهانی هنر،ورزش،المپیک، جشنواره پوستر پایداری، سوگواره هنرعاشورایی، جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان و... حضور در بیش از 150 نمایشگاه رقابتی، کسب عنوان جوان موفق استان تهران در شاخه هنر و...  ازجمله توفیقات این هنرمند است.

طراحی گرافیک و مدیریت هنری ده‌ها کمپین و پروژه تبلیغات فرهنگی، همکاری با ناشران و رسانه‌های مطبوعاتی چاپی و الکترونیکی، تدریس هنر در دانشگاه صدا و سیما و مرکز آموزش هنر اسلامی، اداره کارگاه‌های آموزشی طراحی پوستر و تصویرسازی و داوری رقابت‌های طراحی پوستر از دیگر فعالیت‌های او است.

شیخ رضائی به دلیل طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های ضداستکباری و طراحی گورستان نمادین سربازان آمریکایی در لانه جاسوسی، طراحی و نشر اولین پوستر و طرح‌های مرتبط با شهادت حاج قاسم سلیمانی و واکنش به رویدادهای اجتماعی، نامزد کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال 1398 شده است.

قطعه‌ای که شنیده و توسط مردم خوانده شد

غلامرضا صنعتگر متولد 10 آذر 1354 در بندرعباس است. وی در رشته ادبیات و علوم انسانی تحصیل کرده است و در نواختن سازهای پیانو، گیتار و سازه‌های پوستی مهارت دارد.

 این خواننده و آهنگساز که با قطعه «ضامن آهو» نزد مردم بیش از پیش شناخته شد، به عنوان یکی از نامزدهای کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال 1398 توسط جمعی از نخبگان و کارشناسان فرهنگی و هنری معرفی شده است.

خوانندگی قطعه پرمخاطب «قاسم هنوز زنده است» برای شهادت حاج قاسم سلیمانی و «آهای ایران» با مضمون میهن‌دوستی به عنوان معیارهای انتخاب این هنرمند عرصه موسیقی برای کسب عنوان چهره هنر انقلاب طی سال گذشته عنوان شده است.

ششمین هفته هنر انقلاب اسلامی به همت معاونت هنری حوزه هنری با همکاری سپهر سوره هنر در فضای مجازی در حال برگزاری است. آئین معرفی چهره و رویداد شاخص هنر انقلاب پس از بهبود شرایط اجتماعی و بعد از پایان زمان درگیری با کرونا برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عدد 1 به شماره 50002077 و نصب اپلیکیشن حوزه هنری نامزد مورد نظر خود را از میان 15 چهره مطرح شده انتخاب کنند.

«گرافیست‌نماها» معضل کنونی هنر گرافیک‌اند!/هنرمند نباید دغدغه معاش و بیمه داشته باشد

انتهای پیام/

 

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط هنرهای تجسمی هفته هنر انقلاب اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هفته هنر انقلاب اسلامی هنرهای تجسمی هفته هنر انقلاب اسلامی کسب عنوان چهره هنر انقلاب چهره هنر انقلاب در سال 1398 هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!

تارا مهدویان: سالی که گذشت؛ گرچه بدون اتفاقات شیرین سپری نشد اما اتفاقات تلخ آن نیز کم نبود، مهمترین آن را باید وضعیت سخت معیشتی مردم در پی تورم و گرانی های بی رویه دانست.

در سیاست داخلی نیز سال ۱۴۰۲، بسترساز انتخابات همزمان مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس ششم خبرگان رهبری بود. انتخاباتی که فراز و نشیب هایی زیادی داشت و با تکرار ردصلاحیت هایی مشابه آنچه در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ رخ داد، در نهایت با مشارکت پایین (۴۱ درصدی) نسبت به دوره های پیشین به پایان رسید.

اما بهترین و بدترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۲ چه بود؟ کدام سیاستمداران موفق ظاهر شدند و کدامیک ناموفق؟ نمره دولت و مجلس در سال ۱۴۰۲ چند است؟ برخی از چهره های سیاسی در گپ و گفت با خبرگزاری خبرآنلاین، به این سوالات پاسخ داده اند.

زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!

در این میان، شخصیت هایی چون رسول منتجب نیا، غلامعلی رجایی و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی انتخابات مجلس دوازدهم و رد صلاحیت های گسترده را بدترین اتفاق سال دانسته اند.

رجایی، وقوع زلزله را بهتر از این انتخابات دانسته و گفته است: « اگر جایی زلزله می آمد به مراتب بهتر بود. چون آن زلزله قابل جبران هست و بازسازی می شود و شاید عده ای هم از دنیا می روند که طبیعی است، اما اینکه یک نظام اعتبار سیاسی و اجتماعی خود را در نزد مردم از دست دهد، به مراتب آسیب ها و تبعات منفی بیشتری دارد، به خصوص در چانه زنی خارج از کشور دستش را خالی می کند».

وی همچنین ادامه داد: «در انتخابات اخیر به کلی جمهوریت رأی نیاورد و روی کار آمدن برخی افراطی هایی که تفکرشان تفکر مطرود بود، به ویژه بحث هایی که امثال رسایی در صدا و سیما مطرح کردند، یا حرف هایی که امثال ثابتی زد و با سعید جلیلی دستورالعمل آینده کارشان را مشخص کردند، به نظر من حضور خوبی را در مجلس آینده نداریم.»

جعفرزاده زاده ایمن آبادی نیز رد صلاحیت افراد اثرگذار در انتخابات را بدترین اتفاق سال ذکر کرده است.

در این میان مصطفی هاشمی طبا عدم توجه به مسائل محیط زیستی و آینده ایران را بدترین اتفاق می داند و می گوید: «کشور ما از لحاظ مسائل آب و انرژی و نشست زمین در حال پس روی است و هیچ فکر اساسی برای آنها نمی کنند.»

چهره هایی چون حمیدرضا ترقی و محمد هاشمی و سلیمی نمین نیز در این گپ و گفت تلخ ترین اتفاق را معرفی کردند.

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ از نگاه چپ و راست

اما بهترین اتفاق سیاسی سال ۱۴۰۲ چه بود؟ چهره هایی چون مصطفی هاشمی طبا و جعفرزاده ایمن آبادی معتقدند که اتفاق خوبی در سال گذشته رخ نداده است . اما برخی سیاسیون همچون سلیمی نمین و حمیدرضا ترقی، پرتاب ماهواره به مدار زمین را از جمله اتفاقات خوب در سال ۱۴۰۲ برشمرده اند و غلامعلی رجایی اهدای جایزه به نرگس محمدی را نقطه عطف خوانده است.

هم صادق لاریجانی ناکام ماند هم حدادعادل

«کدام شخصیت های سیاسی،موفق یا ناموفق ظاهر شدند؟ سوال دیگری بود که از این چهره های سیاسی پرسیدیم که نظرات متفاوتی بیان شد.

منتجب نیا و حسین کنعانی مقدم دو چهره سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا هم نظر هستند و سیاستمدارانی که در سال اخیر، از صحنه سیاسی کناره گیری کرده و فعالیتی به خصوص در انتخابات ۱۱ اسفند ماه نداشته اند را موفق می دانند.

همچنین غلامعلی رجایی، از حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی به عنوان چهره موفق سال نام برده و گفته است:« آقای خاتمی با عدم حضور در انتخابات، این پیام را داد که هر حضوری می تواند مفید نباشد و برخی عدم حضورها پیامش موثرتر از حضور است.»

در این میان جعفرزاده ایمن آبادی از حسن روحانی به عنوان فرد موفق سال یاد کرده است: « سال ۱۴۰۲ برای آقای روحانی خیلی خوب بود. چون خیلی از سیاه نمایی ها درباره ایشان با عملکرد بسیار ضعیف آقای رئیسی نتیجه معکوس داد و مردم متوجه شدند که سیاه نمایی و در حقش جفا شده است.»

صادق لاریجانی به علت اینکه نتوانست در انتخابات مجلس ششم خبرگان از حوزه انتخابیه مازندران رأی آورد، به عنوان چهره سیاسی ناکام از نگاه غلامعلی رجایی و رسول منتجب نیا انتخاب شده است.

کنعانی مقدم نیز غلامعلی حدادعادل را به عنوان چهره ناکام سیاسی در سال ۱۴۰۲ معرفی کرده است.

نمره تجدیدی در کارنامه دولتِ رئیسی و مجلسِ قالیباف

نمره ها به دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نیز چنگی به دل نمی زند. برخی چهره های سیاسی به عملکرد مجلس و دولت سیزدهم در سال گذشته نمره تجدیدی (یعنی زیر ۱۰) داده اند. به طوریکه محمد هاشمی معتقد است مجلس یازدهم با ارفاق شاید نمره ۴ یا ۵ بگیرد.

در این میان، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تنها کسانی بودند که به عملکرد دولت سیزدهم نمره ای بالای ۱۷ داده اند. در این باره ترقی گفته است :« دولت سیزدهم در سال گذشته بسیاری از مشکلات و بدهی های گذشته دولت را توانست تامین کرده و بدهی های خارجی را به حداقل رساند. همچنین در جهت رونق تولید تواسنت گام های خوبی را بردارد. در بحث سیاست خارجی نیز از نظر بستن قراردادهای مهم با قدرت های جهان توفقیات خوبی داشت.»

درباره مجلس یازدهم هم بیان کرده است:« مجلس یازدهم گام های خوبی را در زمینه کسب و کار، حل مشکلات مربوط به فرهنگیان و بازنشستگان و اصلاح نظام بودجه در کشور و مسائلی چون خنثی کردن تحریم های آمریکا برداشته است.»

* در جدول زیر نظر چهره های سیاسی درباره بدترین ها و بهترین های سال ۱۴۰۲ را می خوانید؛

ردیف

اسامی/ سمت

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲

بدترین اتفاق سال ۱۴۰۲

موفق ترین سیاستمدار سال ۱۴۰۲

ناکام ترین سیاستمدار سال ۱۴۰۲

نمره به دولت در سال ۱۴۰۲

نمره به مجلس در سال ۱۴۰۲

۱

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی/ نماینده ادوار مجلس

* برای مردم اتفاق خوبی رخ نداد .

*رد صلاحیت افراد اثرگذار در انتخابات

* حسن روحانی

*ابراهیم رئیسی

* محمدباقر قالیباف

*زیر ۷

*زیر ۱۰

۲

حسین کنعانی مقدم/ فعال سیاسی اصولگرا

*انتخابات مجلس دوازدهم

*کاهش ارزش پول ملی

*کسانی که از سیاست کناره گیری کردند.

* غلامعلی حدادعادل

*نمره ۱۲

*زیر ۱۰

۳

سیدمصطفی هاشمی طبا/ فعال سیاسی اصلاح طلب

*بهترین اتفاقی نداشتیم.

*عدم توجه به مسائل محیط زیستی و آینده ایران

*هیچ کس

*هیچکدام شان موفق نبودند که بخواهم ناکام ترین را نام ببرم.

*هیچ نمره ای نمی گیرند.

*هیچ نمره ای نمی گیرند.

۴

حمیدرضا ترقی/ عضو حزب مؤتلفه اسلامی

*رشد مشارکت سیاسی مردم در صحنه های مختلف کشور

*پرتاپ ماهواره برای چندمین بار

*حادثه تروریستی کرمان و شاهچراغ شیراز

*مقام معظم رهبری

*مصطفی تاج زاده

*بین ۱۷ و ۱۸ است

*بین ۱۷ و ۱۸ است

۵

غلامعلی رجایی / فعال سیاسی اعتدال گرا

* اعطای جایزه به نرگس محمدی

* انتخابات اخیر

* سیدمحمد خاتمی

*مهدی کروبی

* میرحسین موسوی

*صادق لاریجانی

*نمره قابل قبول نمی دهم.

*نمره ۱۲

۶

عباس سلیمی نمین/ فعال سیاسی اصولگرا

* فرستادن ماهواره به مدار زمین

*موفقیت های علمی

*جنایت غزه

*محمد اسلامی رئیس انرژی اتمی

* محمدحسین حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور

*باید ارزیابی شود، نمی توانم به راحتی نمره دهم.

*باید ارزیابی شود، نمی توانم به راحتی نمره دهم

۷

رسول منتجب نیا/ دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی

* عدم حضور مردم در انتخابات که نوعی مبارزه مدنی مردم در انتخابات ۱۴۰۲ بود.

*انتخابات مجلس دوازدهم

* آنهایی که چهره مثبت و موفق هستند آنهایی هستند در صحنه سیاسی حضور نداشتند مثل آقایان خاتمی، کروبی و موسوی

*صادق لاریجانی

*زیر ۱۰

*ضعیف ترین مجلس تاریخ انقلاب اسلامی

*نمره بسیار پایینی می گیرد

۸

محمد هاشمی/ رئیس اسبق صداوسیما

*اتفاقات را رصد نکردم.

*حادثه تروریستی کرمان

*ارزیابی دقیق ندارم

*نظری ندارم

*نمره ۱۰

*بین ۴ تا ۵

۹

حسین سبحانی نیا/ نماینده ادوار مجلس

*مشارکت مردم در انتخابات

* حضور ۴۱ درصدی مردم تثبیت موضع قبلی جمهوری اسلامی بود که انشاءالله ما مواضع اصولی و ارزشی و اساسی انقلاب را تثبیت کنیم.

* حادثه تروریستی کرمان

* جنایت غزه

* تلاش هایی که از ناحیه مسئولین حدمتگزار در سطوح مختلف کشور انجام گرفته چه در دولت و چه در مجلس و بخش های مختلف خصوصی، آنهایی که در چارچوب وظیفه محوله خوب عمل کردند و رضایت مردم را در پی داشتند، چهره های موفق انقلاب اسلامی بودند.

*چهره هایی که به وظایفشان عمل نکردند و موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده اند، اگرچه در ظاهر آدم موجهی باشند، ولی چهره موفقی نیستند.

* بین ۱۴ تا ۱۵

* بین ۱۲ و ۱۳ و حداکثر ۱۴

۱۰

محمود عباس زاده مشکینی/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

*شکستن هیمنه رژیم صهیونیستی و عملیات طوفان الاقصی

*نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در یک رویکرد کاملا مقتدرانه مقر تروریست ها را که در خاک برخی کشورهای همسایه سکنی گزیده بودند را با اقتدار مورد برخورد نظامی قرار دادند.

*عملیات تروریستی در شاهچراغ، سیستان و بلوچستان و علیه مردم بی گناه کشورمان به ویژه زنان و کودکان.

*حسین امیرعبداللهیان

* با توجه به ظرفیت های بسیار زیاد کشور و استحقاق مردم و آرمان بسیار بلند نظام و انقلاب اسلامی و انتظارات مقام رهبری از مدیران و چهره های سیاسی، در مقایسه با این طراز مدیریت به نظر من همه ما مدیران و فعالان سیاسی در مقابل این انتظارات و این استحقاق خدماتمان بسیار کم است و آن را ناکافی می دانم و کارهای بزرگی هم که شده است در استحقاق ملت ایران نمی دانم.

* بالای ۱۷-۱۸

* از ۲۰ ماده درسی، در ۱۷-۱۸ مورد نمره خوبی گرفت اما در یکی دو سه مواد نمره خوبی نمی گیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884349

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • مروری بر کارنامه ورزش قم در تابستان ۱۴۰۲
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • دوسالانه‌های تجسمی با چه چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند؟
  • مروری بر مهم‌ترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آبان ماه» سال گذشته
  • ناکامی آملی لاریجانی و قالیباف در سال ۱۴۰۲ /دولتِ رئیسی «نمره تجدیدی» گرفت /زلزله یا انتخابات ۱۱ اسفند؟!
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • از مشق متفاوت ۲ هنرمند تا نقاشی که از نقش پدرانه‌اش مایه گذاشت