Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@00:16:54 GMT

جزئیات و زمان واگذاری ۲ درصد سهام «شستا» در بورس

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۱۷۷

جزئیات و زمان واگذاری ۲ درصد سهام «شستا» در بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، محمود ملکوتی‌خواه با بیان اینکه می‌توانیم بورس را به دو بخش قبل و بعد از عرضه سهام شستا تقسیم کنیم، افزود: باور اینکه مشارکت مردم در اقتصاد و دور شدن از تصدی‌گری دولت با واگذاری شرکت‌های دولتی از طریق ابزارهای موجود در بازار سرمایه امکان‌پذیر است با ارائه موفقیت‌آمیز سهام شستا در بورس قوت گرفت که این امر موجب تحول واقعی در اقتصاد ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط‌عمومی شستا، ملکوتی‌خواه در ادامه گفت: از ۸ میلیارد سهم شستا که در بورس عرضه شد ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون سهم برای عموم و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفتیم که توسط سازمان بورس اختصاص داده شد، ضمن آنکه سازمان تامین‌اجتماعی باید ۲ درصد دیگر از سهام شستا را تا ۳ ماه بعد از عرضه اولیه در بورس عرضه کند.

وی درخصوص ارزش ذاتی شستا نیز گفت: ارزش ذاتی دارایی‌های شستا بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است و با توجه به اینکه معمولا شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمان عرضه اولیه ۶۰ تا ۷۰ درصد NAV (خالص ارزش دارایی‌ها) عرضه می‌شوند، قیمت سهام پس از عرضه اولیه در بازار سرمایه براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

ملکوتی‌خواه با تاکید بر اینکه عموم مردم می‌توانند گزارش ماهانه «فعالیت مدیریت» را در کدال مشاهده و تجزیه و تحلیل کنند و همچنین گزارش‌های شش ماهه و یکساله حسابرسی شده نیز در کدال برای اطلاع‌رسانی عموم وجود دارد، گفت: یکی از مواردی که در میان عموم مردم در زمان عرضه شستا مطرح شد این بود که این نقدینگی حاصل از عرضه شستا به حساب دولت واریز می‌شود، درحالی‌که چنین نیست و این نقدینگی به حساب سازمان تامین‌اجتماعی واریز می‌شود و در راستای توسعه و اجرای پروژه‌های موردنظر، سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو هیات‌مدیره شستا تصریح کرد: با توجه به اینکه مالکیت شستا برای بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی است، تمام سرمایه جذب شده از طریق عرضه اولیه مستقیما به حساب سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان متولی این شرکت واریز می‌شود و از آنجاکه از دارایی‌های سازمان تامین‌اجتماعی به‌عنوان دارایی‌های بین‌ نسلی یاد می‌شود، سازمان این نقدینگی را قاعدتا براساس بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان تامین‌اجتماعی در پروژه‌های جدید برای حفظ منافع کارگران و بیمه‌شدگان سرمایه‌گذاری می‌کند.

عضو هیات‌مدیره شستا تصریح کرد: آن‌چه این روزها مورد سوال جدی است این است که سود و مزیت بورسی شدن شستا برای کارگران و بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی چیست؟ یکی از مزیت‌های بورسی شدن در ماده ۵۸ اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی تحت عنوان اندوخته‌ سرمایه‌ای، نهفته است. در ماده ۵۸ اساسنامه آمده است: سود خالص حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل می‌شود و اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت غیرقابل تقسیم است و سازمان تنها در شرایط خاص می‌تواند حداکثر تا ۲۰درصد از مبلغی در همان سال را به حساب اندوخته سرمایه‌ای بین صاحبان سرمایه تقسیم کند. این امر الزام دارد در صورت درآمد خالص حاصل از فروش دارایی‌ها باید بخش اعظم آن در پروژه‌های سرمایه‌گذاری جدید به‌کار گرفته شود که موجب حفظ سرمایه‌های بین‌ نسلی خواهد شد.

۷ هزار میلیارد تومان واگذاری سهام شستا در بورس جواب داد کد خبر 505271 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان تامین اجتماعی سرمایه گذاری عرضه اولیه سهام شستا سرمایه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد

معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

طرفداری | معاون واگذاری سهام و دارایی ها سازمان خصوصی سازی با ارسال نامه ای به رییس فدراسیون از اطلاع رسانی عرضه سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال خبر داد.

محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی ها با ارسال نامه ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون عرضه سهام باشگاههای پرسپولیس و استقلال را اعلام کرد.

در این نامه آمده است:این سازمان به استناد قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، مصوبات هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه، نسبت به عرضه سهام شرکت ها با رعایت «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» از طریق فرابورس اقدام کرده است.

در این راستا آگهی عرضه عمومی سهام در پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.ipo.ir (بخش آگهی های عرضه (اصل 44)) درج و خلاصه آگهی نیز در تاریخ های 26 فروردین ماه (نوبت اول) و 27 فروردین ماه (نوبت دوم) در روزنامه های ایران و سازندگی منتشر می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال +تصویر
  • ارسال نامه سازمان خصوصی سازی به رئیس فدراسیون فوتبال
  • شرایط واگذاری سهام استقلال اعلام شد + عکس
  • شرایط واگذاری سهام پرسپولیس اعلام شد + عکس
  • پای فدراسیون فوتبال به خصوصی‌سازی رسمی استقلال و پرسپولیس باز شد
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟