Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در دیدار تشکلات کارگری و کارفرمایی به مناسبت هفته کارگر  با اشاره به جایگاه کارگران در دین اسلام، کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: این دیدگاه‌ها اوج ارزش‌گذاری اسلام و جایگاه اسلامی را به قشر کارگر و دسترنج آنان نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌های کشور در عرصه‌های گوناگون، موفقیت‎ها و دستاوردها در بحث پرتاب ماهواره، در زمینه پزشکی و درمان و در عرصه اقتصاد نشان از این توانمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اگرچه در ابتدا کشور در مواجهه با گسترش ویروس کرونا با مشکلاتی نظیر کمبود ماسک مواجه بود اما اکنون در سایه جهش توانمندی‌های درمانی و تولید تجهیزات پزشکی در کنترل این ویروس به جایگاهی رضایت بخش رسیده‌ایم و قادر هستیم در صورت نیاز به کشورهای دیگر هم کمک کنیم.

  سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شد

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در در راستای حمایت از اشتغالزایی برای کارگران و جوانان تاکنون سه هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح اشتغال پایدار روستایی، به متقاضیان پرداخت شده است.

برهان صلواتی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب چهار هزار و ۷۲۳ طرح برای اشتغالزایی هفت هزار و ۵۲۳ نفر پرداخت شده است است اظهار داشت: همچنین سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در قالب ۵۹۲ طرح و ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر نیز در قالب ۲۳۳ طرح و اشتغالزایی ۱۳۷۰ نفر پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: حمایت‌های قاطع مجموعه دولت در استان و پیگیری‌های شبانه روزی دبیرخانه کارگروه اشتغال موجب شد تا سال گذشته برای اولین بار همه تسهیلات اختصاص یافته برای اشتغال در استان جذب شود.

سید شاکر ابراهیمی رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کردستان نیز گفت: جامعه کارگری انتظار دارد دولت سطح دستمزد تعیین شده برای کارگران را با توجه به مشکلات اقتصادی بیشتر مورد توجه قرار دهد.

 رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کردستان هم در این دیدار اظهار داشت: کارگران ساختمانی بعنوان بزرگترین تشکل صنفی استان، مشکلات خاصی از لحاظ دستمزدها و امنیت شغلی، دارند که انتظار می رود در سطح کشوری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

میکائیل صدیقی گفت: از مجموعه شهرداری هم انتظار داریم در خصوص ساماندهی کارگران ساختمانی در میادین شهرها اقدام عملی داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ هزار دوره آموزشی توسط اداره کل کار استان برای ارتقاء وضعیت ایمنی کارگران، اظهار داشت: این آموزش‌ها، حوادث کاری در میان کارگران ساختمانی را به شدت کاهش داده است.

آرام فاتحی رییس کانون کارفرمایان کردستان و عضو سازمان بین المللی کار شایسته نیز با اشاره به مزین شدن امسال با عنوان جهش تولید گفت: نباید نگاه شعاری به این نامگذاری داشته باشیم بلکه هم دولت و هم جامعه کارگری و کارفرمایی باید با هم پای کار باشند تا این اهداف تحقق یابد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها کردستان کارگر نماینده ولی فقیه کردستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان کارگر نماینده ولی فقیه کردستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان کارگر نماینده ولی فقیه کردستان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی میلیارد ریال تسهیلات کارگران ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در دیدار با سرپرست و پرسنل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از جامعه کارگری شهرستان دیلم با تبریک هفته کار و کارگر گفت: همه کارگران زحمتکش امروز به عنوان سربازان عرصه اقتصادی در بخش تولید و خدمات نقش بسزایی دارند.

فرماندار دیلم افزود: چرخه اقتصادی و تولید کشور وابسته به قشر کارگر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم اظهار داشت: زحمات دستان پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد امورات جامعه نیز پیشرفت نخواهد کرد و پاسداشت خدمات کارگران یک امر مهم است.

کارگران حاضر در این نشست به بیان نظرات خود پرداختند و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با فرماندار مطرح نمودند.

در پایان فرماندار دیلم به پاس زحمات این قشر زحمتکش و خدوم از آنها قدردانی کرد.

کد خبر 6088496

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار