Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۹ هزار معتاد متجاهر در کشور شناسایی شده که با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا باید ساماندهی شوند.

به گزارش برنا از اراک، دکتر فرید براتی‌سده  در اولین نشست کمیته استانی هماهنگی ساماندهی معتادان متجاهر مرکز ماده ۱۶ در اراک افزود: ساماندهی این تعداد معتاد متجاهر نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد که برای این مهم اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر باید با توجه به دستورالعمل تعیین شده و استانداردهایی که توسط کمیته درمان مستقر در وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مصوب و ابلاغ شده و با توجه به ملاحظات استانی از  هفته جاری در استان‌های مختلف به تدریج و با توجه به شرایط بیماری کووید - ۱۹ آغاز ‌شود.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر با شرایط قبل از کرونا متفاوت شده است و امکان بازگشایی کمپ‌های ترک ممکن نیست زیرا نیازمند الزاماتی است که رعایت آنها کار را دشوار کرده است.

دکتر براتی‌سده افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر به سه زیرساخت شامل قرنطینه، مرکزی برای معتادان مبتلا به کووید - ۱۹ مثبت و ملزومات ماده ۱۶ شامل واحد ایزوله نیاز است.

وی اظهار داشت: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر باید زیرساختها فراهم شود در غیر این صورت طرح جمع آوری ناقص اجرا خواهد شد و نتایج مطلوب به دست نمی‌آید.

 معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا برای ساماندهی معتادان متجاهر، سازمان بهزیستی به عنوان مسئول کمیته هماهنگی ماده ۱۶ مصوباتی داشته که قرار شد مصوبات در استان‌ها مطرح شود.

دکتر براتی سده‌افزود: قرار شد با توجه به مصوبات کشوری طرح ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر و هدایت آنان به مرکز مربوطه در استان‌ها اجرایی شود.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: جمع آوری معتادان متجاهر باید خوشه‌ای و مرحله‌ای صورت گیرد و دانشگاه علوم پزشکی باید بیمارستان یا مرکز درمانی با امکاناتی که برای سایر افراد عادی مبتلا به ویروس کرونا دارد، را فراهم کند.

دکتر براتی‌سده افزود: استان مرکزی؛ مرکز ماده ۱۶ با امکانات و تجهیزات خوبی داشته و بعد از فعالیت جمع شده است که اگر منابعی برای تجهیز این مرکز در استان مرکزی وجود دارد باید تجهیز شود.

وی اظهار داشت: باید هرچه سریعتر مرکز ماده ۱۶ استان مرکزی تجهیز و راه اندازی شود زیرا این حق استان است که آن را مجدد فعال کند زیرا سلیقه‌ای تعطیل شده است.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال باید ۱۹ مرکز غربالگری بهزیستی کشور به سامانه تشخیص عنبیه چشم مجهز شود و ثبت انگشت دیگر وجود ندارد.

 دکتر براتی‌سده افزود: با استفاده از این سامانه تعداد حضور افراد معتاد به مرکز مورد پایش قرار می‌گیرد و برای بررسی به کارشناسان ارجاع می‌شود. وی اظهار داشت: شرکت مربوط اعلام داشته که دستگاه‌ها از خارج تهیه شده و تا پایان اردیبهشت ماه این سیستم در واحدهای غربالگری نصب خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معتادان خیابانی جمع آوری معتادان متجاهر معتادان متجاهر ساماندهی معتاد ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود