Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جاناتا سوان در «Axios» نوشت: اظهارات رئیس جمهور ترامپ در مورد هدف قرار دادن و نابود کردن قایق‌های ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا حکایت از رویکردی سرسختانه‌تر در سال جاری دارد.

چرا این دستور اهمیت دارد: اکنون برخلاف روز‌هایی که جیمز متیس وزارت دفاع را اداره می‌کرد و غالباً برای عدم اجرای دستورات رئیس جمهور آن‌ها را به عنوان دستورات غیررسمی تلقی می‌کرد، تیم امنیت ملی جدید هیچ گونه مخالفت و مقاومتی از خود در برابر تصمیمات ترامپ نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بین خطوط: همزمان با شیوع کرونا ویروس در جهان خطر رویارویی با ایران نیز افزایش یافته است.بیشتر بخوانید: ایران و آمریکا چگونه از هم انتقام خواهند گرفت؟/ احتمال درگیری هست؟ترامپ اغلب در هنگام بحران به دنبال پرت کردن حواس‌ها است و بار‌ها این روش را استفاده کرده است. اما صرف نظر از انگیزه‌های او برای این تهدید، میل او به هدف قرار دادن قایق‌های ایرانی سابقه‌ای طولانی دارد.

پس از هشدار توییتری روز چهارشنبه ترامپ در مورد «آزار و اذیت» کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس، خبرنگاران از مقامات عالی پنتاگون در مورد چند و، چون این فرمان پرسیدند و اینکه چه زمانی مجاز به هدف قرار دادن قایق‌های ایرانی هستند.

ژنرال جان هیتن، معاون رئیس ستاد مشترک، با تایید توییت ترامپ گفت: هیچ کس نباید تردید کند که فرماندهان در حال حاضر برای پاسخ به هرگونه اقدام یا قصد خصمانه اختیار واکنش دارند.

عبارت قصد خصمانه به عنوان شرط احتمالی پاسخ نظامی، پیامی روشن در نظر مخاطب ایجاد می‌کند. هفته گذشته، ارتش آمریکا گفت که ۱۱ قایق از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به طرز خطرناکی به کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس نزدیک شده‌اند..

ایران روز چهارشنبه، ماهواره نظامی در مدار قرار داد و به نوعی اینگونه به تهدید ترامپ پاسخ داد.

یک کارشناس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: اگر تهران این خط قرمز جدید را آزمایش کند و اگر آمریکا از تهدید خود عقب نشینی کند، بازدارندگی ضربه بزرگی می‌بیند.

در پشت صحنه ترامپ همواره نگران این است که ایران نیرو‌های آمریکایی را گروگان بگیرد. مشاوران فعلی و پیشین می‌گویند، او به هر قیمتی می‌خواهد از به وجود آمدن صحنه‌هایی که نشان از ضعف و تحقیر آمریکا در صحنه‌های جهانی دارد، جلوگیری کند.

او اقدامات ایران به ویژه در دریا را از این جهت بررسی می‌کند.

عامل دیگر: ترامپ موضوع قایق‌های ایران را در کنار بسیاری از کار‌های دیگر ناشی از عملکرد اوباما می‌داند. او به دستیاران خود گفت که هرگز اجازه نخواهد داد که ایران بار دیگر ملوانان آمریکایی را به زانو درآورد و از آن‌ها فیلم بگیرد.

بازگشت به گذشته: همانطور که در ژانویه سال ۲۰۱۹ گزارش کردیم، در بین همه اختلاف نظر‌هایی که ترامپ و ماتیس را از هم جدا می‌کرد، یکی از جدی‌ترین آن‌ها مربوط به هدف قرار دادن قایق‌های ایران بود.

براساس گفته دو منبع که مستقیماً درخواست‌های ترامپ را شنیده بودند و سه مقام ارشد سابق دیگر، ترامپ در همان اولین سال ریاست‌جمهوری‌اش بار‌ها و بار‌ها از تیم امنیت ملی خود خواسته برنامه‌هایی را برای هدف قرار دادن قایق‌های تندرو ایرانی در خلیج فارس ارائه دهند.

متیس از انجام این کار خودداری کرد. وی هرگز برنامه‌ها را تهیه نکرد و به گفته سه مقام سابق حاضر در جلسه، درخواست‌های مشاور سابق امنیت ملی مک مستر را هم نادیده گرفت.

در اینجا دلایلی برای تهدید جدی رئیس جمهور در حال حاضر وجود دارد:

چهار منبع که با وی در این مورد صحبت کرده‌اند اشاره می‌کنند که ترامپ شور و شوق بسیاری در این زمینه دارد.

وی با صدور دستور ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی، برخی از دستیاران خود را شوکه کرد.

براساس گفته منابع آگاه، بر خلاف نکات قبلی در دولت وی، وقتی تیم امنیت ملی وی در برابر او مقاومت کرد، اکنون رهبری پنتاگون، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی عمدتاً با این موضوع همسو هستند.

طرف دیگر: در چندین نوبت مهم از جمله زمانی که ایران به یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در آب‌های بین المللی شلیک کرد، ترامپ علی رغم درخواست‌های مشاوران خود از جمله جان بولتون از هر گونه اقدامی تلافی جویانه علیه تهران پرهیز کرد.

خط آخر: فرماندهان نیروی دریایی حداکثر انعطاف پذیری در مقابل ترامپ به عنوان فرمانده کل قوا را دارند. ترامپ اکنون اعلام کرده که اگر آن‌ها تصمیم بگیرند به هر دلیلی این دستور را اجرایی نکنند، مورد توبیخ قرار نمی‌گیرند. منبع: انتخاب لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ رابطه ایران و آمریکا هدف قرار دادن قایق دادن قایق های ایران امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه معتضدیان افزود: وسواس مجموعه‌ای از افکار و یا تکانه‌های ناخواسته، مزاحم و تکراری است و مبتلایان به وسواس اضطراب‌های شدیدی را تجربه می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه در بیشتر بیماری‌های مربوط به روان ردپای ژنتیک دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: علامت‌های ابتلاء به وسواس در نوجوانی و یا اوایل دهه ۲۰ آغاز می‌شود.

وی، شیوع وسواس در بین زنان و مردان را یکسان عنوان کرد و گفت: زمانی که وسواس را ریشه یابی می‌کنیم در بیشتر موارد حداقل یکی از اعضای خانواده به این بیماری و یا بیماری‌های مرتبط مبتلا هستند.

معتضدیان ادامه داد: بدیهی است چنانچه ژن پیش زمینه در خانواده وجود داشته باشد، در اثر محیط و یا عوامل دیگر ممکن است این بیماری بیشتر و یا حاد تر بروز پیدا کند.

وی، آغاز ابتلاء به وسواس در میانسالی را تقریباً منتفی دانست و اضافه کرد: بروز رفتارهای وسواس گونه در سنین بالا می‌تواند متخصصان را به بیماری‌های ارگانیک و یا فیزیکی بیمار مشکوک کند.

این روانپزشک یادآور شد: تقریباً این انتظار را نداریم که یک زن یا مرد ۵۰ ساله به طور ناگهانی به وسواس مبتلا شود.

وی با اشاره به شایع‌ترین نشانه‌های وسواس عنوان کرد: افکار تکراری یا مزاحم مثل چک کردن‌های مدام یا وسواس شست‌وشو از بارزترین نشانه‌های رایج ابتلاء به واسوس هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: وسواس می‌تواند با نشانه‌های مختلفی بروز کند، برخی بیماران ممکن است فقط مبتلا به وسواس فکری مبتلا باشند به طور مثال فرد مدام با خود کلنجار می‌رود که مبادا دیگران از رفتار و یا حرف‌های من آزرده شده باشند البته نکته اینجاست که این موارد باید تفکیک شود و مشغله‌های روزمره با نشانه‌های ابتلاء به وسواس فکری اشتباه گرفته نشود. اگر استرس‌های ناشی از نگاه و قضاوت دیگران از حد متعارف خارج شود و برای فرد اضطراب ایجاد کند می‌تواند از نشانه‌های رفتارهای وسواس گونه باشد.

وی یادآوری کرد: شایع‌ترین نشانه‌های ابتلاء به وسواس، وسواس چک کرد ن و شست و شو است همچنین نگرانی مدام از احتمال ابتلاء به صدمه زدن به دیگران و افکار مزاحم، خطرناک و نگران کننده می‌تواند از نشانه های ابتلاء به وسواس باشد.

معتضدیان گفت: ترس بیش از حد ابتلاء به بیماری، چک کردن مدام وسایل، ترس از آسیب رساندن به خود یا دیگران، و وسواس نظم و یا تقارن اشیا از شایع‌ترین نشانه‌های اختلال وسواس است.

وی با بیان اینکه وسواس علاوه بر اینکه بیماری مربوط به روان است می‌تواند به جسم فرد مبتلا نیز صدمه وارد کند، ادامه داد: به طور مثال در مواردی دیده می‌شود که که پوست فرد در اثر شست و شوی زیاد دچار آسیب می‌شود یا افرادی که به دلیل ابتلاء به وسواس نظم و ترتیب و جابجایی وسایل دچار کمردرد و آسیب به ستون فقرات خود شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به درمان‌های متداول مبتلایان به وسواس اشاره کرد و گفت: درمان مبتلایان به وسواس معمولاً درمان‌های توأمان دارویی و روان درمانی است، ولی باید به این نکته توجه داشت که درمان این بیماری زمانبر و نیاز به صبوری دارد.

وی، تأثیر محیط بر اختلال وسواس را مورد توجه قرار داد و گفت: وسواس می‌تواند در خانواده‌هایی که رفتارهای وسواس گونه به صورت ژنتیکی وجود دارد، در کودک نیز از طریق یادگیری در محیط تشدید شود، ولی زمینه‌های ژنتیکی در این بیماری بسیار مهم است چون اگر فقط تأثیرات محیطی مد نظر باشد بعد از بهتر شدن شرایط این رفتارها از بین می‌رود.

معتضدیان در خاتمه با بیان این موضوع که وسواس بیماری سمج روانپزشکی است، توضیح داد: این بیماری برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است. باید برای درمان صبور بود ولی قطعاً زندگی کردن با وسواس زندگی زجرآوری است، بنابراین باید با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

کد خبر 6080659 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • چرا دچار وسواس می شویم/ بارزترین نشانه‌های وسواس
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند
  • جیمز وب منتشر کرد: دو نما از کهکشان مسیه 82 (+تصاویر)
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • ویدئوی دیدنی «لبران جیمز» که همه را شگفت‌زده کرد + ویدئو