Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، حتی اگر در اینستاگرام فعالیت نداشته باشید و همین اخبار روزانه را دنبال کنید احتمالا اسم آرات حسینی به گوش‌تان خورده است. پسربچه مو بلندی که تنها ۶ سال سن دارد اما با انجام حرکات محیرالعقول که بزرگسالان به سختی انجامش می‌دهند، مشهور شده و کلی طرفدار به‌دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربی شخصی آرات پدرش است. محمد حسینی از پیش از سن یک سالگی پسرش آن‌طور که خودش می‌گوید استعداد آرات را کشف کرده و از همان زمان تلاش دارد تا او را تبدیل به یک ورزشکار حرفه‌ای کند. اما زندگی و فعالیت‌های ورزشی آرات در چند وقت اخیر حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است.

آرات حسینی کیست؟

آرات متولد ۸ مهر ۱۳۹۲ در شهرستان بابل است. پدرش می‌گوید از سن ۳ ماهگی متوجه قدرت زیاد دست‌های این بچه و انعطاف‌پذیری عجیبش شده است. طبق گفته‌های پدر آرات او در ۷ ماهگی از میله‌ها آویزان می‌شده و در۱۳ ماهگی حرکات آکروباتیک انجام می‌داده است. نقطه عطف زندگی این کودک راه‌اندازی پیجی در اینستاگرام توسط پدرش به نام arart.gym در سال ۱۳۹۴ بود. این پیج هم‌اکنون بیش از سه و نیم میلیون فالوور دارد. از همان زمان بود که ویدیوهای مربوط به فعالیت‌های ورزشی آرات در فضای مجازی دست به دست شد و او را تبدیل به چهره‌ای بین‌المللی کرد. این حرکات ابتدا حرکاتی شبیه به ژیمناستیک بود اما رفته رفته فیلد تمرین‌ها عوض شد و به حرکات قدرتی و سپس فوتبال رسید. در همان زمان شبکه خبر آرات و پدرش را به تلویزیون دعوت کرد و او را نابغه
۲ ساله نامید. پدرش در آن برنامه گفت آرات می‌تواند بیش از ۳۰ حرکت شنا را انجام دهد و یک‌بار که از خانه برگشته تا دستان پسرش را گرفته متوجه شده آرات خودش را از زمین بلند کرده است. حین این گفت‌وگو تصاویری ویدیویی از حرکات آکروباتیک آرات در تلویزیون پخش شد.

نابغه ژیمناستیک

همان برنامه و وایرال شدن تصاویر آرات باعث شد وزیر ورزش وقت به جعفر درویش‌زاده رییس وقت فدراسیون ژیمناستیک دستور بدهد که این بچه را مورد حمایت قرار دهد. این در حالی است که پدر آرات در اولین مصاحبه‌های خودش در مورد آینده کودک گفته بود: «یکی از آرزوهایی که برای آرات دارم این است که رکوردی را که در رشته شنا توسط یک شناگر ۱۴ ساله زده شد، توسط او شکسته شود.» با پیگیری‌های رییس فدراسیون ژیمناستیک و مربی تیم ملی مجید موسوی، آرات تحت‌نظر قرار گرفت و با اینکه اکثر کارشناسان معتقد بودند نمی‌توان در مورد نابغه بودن این کودک در این رشته اظهارنظر کرد اما در بابل باشگاهی برای تمرینات آرات اختصاص داده شد.

تحسین‌های جهانی و مهاجرت

همزمان با رشد آرات تحسین‌های جهانی باتوجه به پرمخاطب‌تر شدن صفحه اینستاگرام arart.gym بیشتر و بیشتر شد. همچنین این کودک که در ابتدا گفته می‌شد نابغه ژیمناستیک است به ورزش فوتبال و بدنسازی روی آورد. تصویر آرات در حالی که لباسش را بالا زده و سیکس پک‌هایش را نشان می‌دهد خیلی زود تمام جهان را درنوردید. خیلی از سلبریتی‌های دنیا از جمله بازیگران و فوتبالیست‌های مشهور دنیا نظیر ویل اسمیت و مارسلو به آرات توجه نشان دادند و در بیشتر دیده شدن ویدیوهای او نقش اساسی بازی کردند. یک‌بار هم در سال ۱۳۹۵ آرات به همراه خانواده‌اش به دعوت کشور چین راهی آنجا شد تا در برنامه اعجوبه‌های دنیا شرکت کند. البته پدر آرات می‌گوید آن زمان خیلی از کشورها بودند که علاقه داشتند آرات را دعوت کنند و حتی به او اقامت بدهند. او می‌گوید: «پس از انتشار اخبار او، کشورهای زیادی پیشنهاد کردند که امریکا و آلمان و کشورهای آسیایی و حتی اقلیم کردستان هم از علاقه‌مندان به خرید آرات بودند.» درنهایت سال ۱۳۹۸ آرات به همراه پدرش با ویزای تحصیلی دانش‌آموزی راهی کشور انگلستان شد. آن زمان خیلی از رسانه‌ها مهاجرت آرات را به نوعی فرار مغزها عنوان کردند.

شروع انتقادات

زندگی اینستاگرامی آرات اما تنها تشویق و تحسین برای او و پدرش به همراه نداشت. با بیشتر شدن فعالیت این کودک در فضای مجازی به‌طور همزمان انتقادات از پدر آرات و شیوه تمرینات او همچنین از بین بردن حریم خصوصی کودکش آغاز شد. ویدیویی که در آن آرات مشغول دراز نشست رفتن است و حین تمرین درد زیادی را تحمل و گریه می‌کند در افزایش انتقادات تاثیر بسزایی گذاشت. بسیاری از کارشناسان ورزشی، پزشکی و روانشناسی نگرانی‌های خود را نسبت به سلامت آرات در آینده ابراز کردند و برخی از آنها باتوجه به بدن تکه‌تکه شده و پرموی این کودک احتمال استفاده پدر آرات از داروهای مکمل نظیر استرویید برای پسرش را مطرح ساختند که البته با تکذیب آقای حسینی همراه بود. از دیگر انتقاداتی که بر پدر آرات وارد شده این است که او پسرش را تبدیل به محل درآمد خود کرده و برای درآمد بیشتر پسرش را به کارهای عجیب‌تر وادار می‌کند تا مخاطب بیشتری داشته باشد. برخی خبرنگاران می‌گویند پیج آرات در اینستاگرام بابت هر استوری تبلیغاتی رقمی معادل ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کند. در طرف مقابل بسیاری از طرفداران آرات منتقدان او را افرادی حسود معرفی کردند که چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارند.

قرنطینه، لایو و کامنت مسی

اما با وجود گذشت بیش از ۳ سال از شروع فعالیت آرات و مشهور شدنش، او هیچ‌گاه به اندازه حال حاضر در مرکز توجهات نبوده است. دلیل این امر را می‌توان شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم و روی آوردن آنها به لایوهای اینستاگرامی دانست. صفحه اینستاگرام آرات از ۲ ماه پیش میزبان و مهمان بسیاری از چهره‌های سرشناس و بعضا جنجالی فضای مجازی بوده است؛ از تتلو گرفته تا حسن آقامیری و داگلاس کاستا بازیکن یوونتوس. لایوهایی که با مدیریت پدر آرات ترتیب داده می‌شود. آرات در این مدت علاوه بر همان برنامه‌های همیشگی‌اش چالش‌های زیادی را نیز انجام داده و با انتشار ویدیوها از بازیکنان محبوب خود نظیر کریس رونالدو و مسی و علی کریمی نام برده است. این دعوت‌های پیاپی و نام بردن‌ها باعث شد بالاخره لیونل مسی بهترین بازیکن حال حاضر جهان پای یکی از پست‌های آرات که در آن این کودک پیراهن بارسا بر تن دارد و با توپ کارهای جالبی می‌کند کامنت بگذارد. مسی برای آرات نوشت: «متشکرم، کلاس بالایی در حرکاتت می‌بینم و تحت تاثیر قرار گرفتم، در آغوش می‌کشمت.» بعد از آن اکانت رسمی باشگاه بارسلونا نیز برای آرات کامنت گذاشت و همان ویدیو را در صفحه رسمی خودش بازنشر داد.

درگیری با جادوگر

یکی از بزرگ‌ترین جنجال‌های پیرامون نام آرات دعوای پدرش با علی کریمی بوده است. ماجرا از آنجا آغاز شد که یک روز پدر آرات بلاک شدنش توسط علی کریمی را استوری کرد و این سرآغاز یک جنگ بزرگ مجازی بود. از طرف دیگر تتلو خواننده زیرزمینی که در این مدت خودش را خیلی به آرات نزدیک کرده است آتش بیار معرکه شد و با فحاشی به علی کریمی از طرفدارانش خواست به او حمله کنند. هیچ‌گاه دلیل بلاک شدن پیج آرات توسط کریمی به‌طور واضح مشخص نشد و خود علی کریمی هم نشان داد تحت هیچ شرایطی حاضر نیست در این بازی رسانه‌های حاضر شود. اما به گمان برخی افراد محل ندادن کریمی به آرات و رد دعوت پدر آرات برای لایو رفتن مشترک دلیل همه این درگیری‌ها بوده است. به گفته این افراد داستان از این قرار بوده است که تتلو بعد از رد دعوت آرات توسط کریمی در پستی به او می‌تازد و چون پدر آرات به این فحاشی واکنشی نشان نمی‌دهد، کریمی آنها را بلاک می‌کند. پدر آرات نیز بعد از این جنجال‌ها چندین استوری علیه کریمی منتشر کرد و گرچه بارها اعلام می‌کند که او بت زندگی‌اش بوده اما این بت حالا شکسته است. آقای حسینی همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن آرات رو به دوربین نشسته و از دو طرف دعوا می‌خواهد که آتش‌بس اعلام کنند. آرات می‌گوید: «تتلو اگه تو ناراحت باشی من ناراحت میشم. علی کریمی هم اگه ناراحت بشه من ناراحت میشم. اصلا تمام فحش‌ها برای بابای من.»

آکادمی لیورپول

یکی از بزرگ‌ترین بحث‌هایی که در مورد فعالیت آرات به گوش می‌خورد حضور او در آکادمی باشگاه لیورپول است. آقای حسینی در مصاحبه‌های متعدد تاکید کرده است که پدرش در آکادمی لیورپول عضو است و زیرنظر بهترین مربیان دنیا تمرین می‌کند. البته او در آخرین گفت‌وگویش که با یکی از شبکه‌های خارجی انجام شد، نتوانست دقیقا تبیین کند که آرات چگونه به این باشگاه رسیده است و صرفا به گفتن این نکته که یک نفر بازی آرات را در پارک دیده و او را به لیورپول برده، اکتفا کرد. این در حالی است که عضویت در آکادمی یک باشگاه مسیری نسبتا سخت دارد و کودکان باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارند تا پذیرش شوند. بعد از این ادعا یکی از خبرنگاران از باشگاه لیورپول در مورد حضور آرات در آکادمی این باشگاه سوال می‌پرسد و باشگاه لیورپول این‌چنین پاسخ می‌دهد: «هرگونه ادعا یا گزارشی مبنی بر اینکه باشگاه لیورپول با بازیکنی که نام برده‌اید، قرارداد بسته یا تلاشی برای حصول توافق انجام داده، غلط و غیرصادقانه است. این کاملا نادرست و اشتباه است که گفته شود لیورپول هرگونه قراردادی را به امضا رسانده یا توافقنامه‌ای را پذیرفته باشد. یا حتی فرآیندی را برای قرارداد با بازیکنی که اشاره کرده‌اید، آغاز کرده باشد. طبق مقررات، باشگاه مجاز به قرارداد یا تلاش برای توافق با هیچ بازیکنی در این رده سنی نیست.» پدر آرات در واکنش به این سوال و جواب گفت: «ما که خودمون گفتیم قراردادی در کار نیست.» البته آقای حسینی در رابطه با اینکه بالاخره حضور آرات در آکادمی لیورپول براساس چه پروسه‌ای بوده است پاسخی نداد.

کد خبر 504988 برچسب‌ها موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا اینترنت - اینستاگرام ورزش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اینترنت اینستاگرام ورزش باشگاه لیورپول آقای حسینی علی کریمی پدر آرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده اند و هر حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی یکسان سازی شده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ارجاع بیماران به بخش خصوصی کاهش یافته و لیست انتظار بیماران کم شده است.

 معاون درمان وزارت بهداشت  ادامه داد: اکنون ۳۰ درصد از ظرفیت درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دانشگاهی برای بیماران ارجاع شده از سطح اول در نظر گرفته شده است.

کریمی تاکید کرد: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه‌ای تدوین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار‌ها ۴۱ ارگان حیاتی با اورژانس هوایی جهت انجام عمل جراحی پیوند منتقل شده است.

کریمی ادامه داد: رویکرد وزارت بهداشت تسهیل سرمایه گذاری بخش  خصوصی در پروژه‌های بهداشتی و درمانی در کنار تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: صدور مجوز‌ها برای مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی مراکز درمانی و کلینیک‌ها نسبت به گذشته تسهیل پیدا کرده است و تمام موانع غیر ضرور با مصوبه شورای عالی درمان برای بخش خصوصی حذف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سوال هفدهم/ در آیه ۴۱ سوره حج حکومت دست کیست؟
  • شعرخوانی محمود کریمی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • عکس | علی کریمی به مونیخ آلمان رفت
  • پاکتراشی عرصه جنگلی نور مورد توافق هیچ سازمانی نیست
  • ترکیب تیم ملی ایران برای مصاف با ترکمنستان
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد
  • آخرین جزئیات از سیل کالپوش+ فیلم
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی