Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی ناحیه امام هادی(ع)، در نامه‌ای خطاب وزیر جهاد کشاورزی اقدام زنده‌کشی میلیون‌ها قطعه جوجه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی ناحیه امام هادی(ع)، در نامه‌ای خطاب وزیر جهاد کشاورزی اقدام زنده‌کشی میلیون‌ها قطعه جوجه را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نامه آمده است: اخیراً تصاویر و اخباری دردناک در فضای مجازی در خصوص زنده‌کًشی و معدوم سازی غیر انسانی میلیون‌ها قطعه از جوجه‌های یک روزه منتشر شده که شدیداً موجب جریحه‌دار شدن عواطف و احساسات مردمی شده و متاسفانه اظهارات معاون امور تولیدات دام و مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور آن وزارت‌خانه مبنی بر رایج بودن این عمل در کشورهای دیگر و همچنین معدوم سازی ماهانه سه میلیون جوجه خروس در کشور، نه تنها عذر بدتر از گناه و موجب جراحت مضاعف افکار عمومی است،  بلکه خود دقیقا مبین بی‌تدبیری و حاکمیت تفکر اقتصادی لیبرال در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی و اصالت دادن به اقتصاد ، سودمداری و غلبه آن بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی است.

در ادامه این نامه آورده شده است: اگر آقایان ادعای رواج این امر در خارج از کشور را دارند باید علت را درتفکر لیبرالیستی حاکم بر آن جوامع  جویا شوند و هیچ دلیلی بر توجیه آن  در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های متعالی مکتبی و انسانی و نظامی که به تصریح مقدمه قانون اساسی اقتصاد را صرفاً وسیله می‌داند و نه هدف، این قبیل اقدامات نه تنها مغایر انسانیت، اخلاق و شرع مقدس است، بلکه جرم‌انگاری و مستوجب مجازات قانونی و جریحه‌دار شدن احساسات ملت شریف ایران و رو بنایی است بر زیربنای بی‌تدبیری و بی‌مسؤولیتی اقتصادی دولت و حسب مورد وزارتخانه تحت امر شما است.

در بخش دیگری از این نامه آورده شده است: مضافاً بر اینکه به جای انجام این قبیل اقدامات که غالباً محصول سیاست‌های غلط اقتصادی است ، آن وزارت خانه می‌بایست در راستای وظایف دولت در حمایت از اقشار مستضعف و نیازمند حمایت و آسیب‌دیده از و ضعیت رکود و تعطیلی مشاغل در ایام همه‌گیری کرونا ، جهت جلوگیری از زنده‌کًشی تعداد کثیری از جوجه‌های یک روزه، با پیش‌خرید تضمینی آن‌ها  از تولیدکنندگان ، ضمن  پذیرش تبعات تصمیمات نسنجیده دولت در خصوص وظیفه تنظیم بازار ، در راستای جهش تولید  از تولیدکنندگان متضرر حمایت و همچنان که در دولت‌های گذشته در برخی مقاطع در خصوص مازاد تولید سیب‌زمینی رخ داد، با  توزیع آن‌ها در میان اقشار مستضعف که در نقاط محروم کشور که حتی با  افت شدید قیمت گوشت مرغ هم نمی‌توانند این کالای اساسی را تهیه کنند و عملاً کمترین نقش و تاثیری در عرضه و تقاضای این محصول و تغییر قیمت آن را دارند ، نسبت به محرومیت زدایی و حمایت معیشتی اقدام کند.

در این نامه تصریح شده است: و یا با تامین مستمرّ نهاده‌های دامی با قیمتی مناسب و تشویق تولید کنندگان به پرورش آن‌ها، نسبت به صادرات گوشت مرغ و یا  انجماد و نگهداری در سردخانه  تا زمان تعدیل بازار اقدام کن ، اما عدم ثبات و خلق السّاعه بودن سیاست‌های صادراتی دولت و ابن الوقتی تصمیم‌گیران در خصوص این کالای استراتژیک، در سالیان اخیر منتج به از دست رفتن بازارهای خارجی و عدم امکان صادرات پایدار این محصول و نتیجتاً اسراف ، تبذیر  و اتلاف سرمایه‌های ملی شده است.

در این نامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی آورده شده است: مسؤولان ارشد آن وزارت‌خانه در موضع‌گیری‌های غیر قابل قبول اخیر، چیزی به جز فرار رو به جلو و عذری بدتر از گناه نیست اما حقایقی تلخ نیز در این موضع‌گیری‌های غیر مسؤولانه، به ویژه در خصوص اظهارات اکبر گلشاهی مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور وجود دارد که ضمن تایید اطلاع قبلی از این توحش و هماهنگی واحد های صنفی  با وزارتخانه در این خصوص، در  پاسخ به سوال خبرنگار که آیا  اقدام به زنده کًشی ، خلاف شرع و قانون نبوده، تصریح می‌کند  بالاخره وزارت جهاد کشاوزی مسؤول تامین امنیت غذایی و نیاز غذایی مردم است و همه اینها را برای پایداری تولید و ادامه‌دار کردن امنیت غذایی انجام می‌دهد. آیا  این مبین چیزی جز حاکم بودن تفکر تکنوکراسی  است؟! آیا وی و وزارتخانه متبوع خود اصلاً هیچ حد و مرز و چارچوبی برای تصمیمات و سیاست‌های خود قائل است ؟!

آیا زنده‌کشی تنها راه تامین امنیت غذایی مردم است؟

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: آیا  ارزش‌های انسانی ، اخلاقی و مذهبی یک نظام مکتبی که ارزش والایی در خصوص حقوق حیوانات قائل است را می‌توان به همراه آن جوجه‌های یک روزه دفن کرد و به مسلخ مصالح فرضی اقتصادی غالباً ناشی از بی‌تدبیری برد و  فدای سودمداری صنفی خاص کرد و این چنین صحنه‌های دردناک و منزجر کننده‌ای خلق کرد؟

در پایان این نامه ذکر شده است: با توجه به جمیع موارد مذکور، شورای تبیین مواضع بسیح دانشجویی حوزه امام هادی (ع) از جنابعالی مستدعی است  ضمن توبیخ و اخطار به مسؤولان ما دون خود مبنی بر دقت در اظهار نظرات در موضع‌گیری‌های رسانه‌ای، بیان موضع صریح تان راجع به این فجایج و زمینه‌های ایجاد آن، صدور و انتشار بخشنامه‌ای رسمی به تمام  واحدهای صنفی تولیدی مبنی بر ممنوعیت معدوم‌سازی جوجه‌های زنده ، اتخاذ تدابیر مناسب جهت خرید تضمینی مازاد تولید و  توزیع آن در جهت تحقق عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار مستضعف و یا اتخاذ سایر تدابیر مناسب  جهت مدیریت محصولات تولیدی مازاد و جلوگیری از اسراف ، تبذیر و اتلاف  سرمایه‌های ملی ، پاسخگویی شفاف به پرسش‌های فوق و معرفی متخلفین به مراجع قضائی ، قصورات و تقصیرات صورت گرفته منتج به این حوادث ناگوار را با جدیت پیگیری و با شفافیت در اسرع وقت ، شخصا برای افکار عمومی تبیین کنید.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی جوجه بسیج دانشجویی زنده کشی جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی‌ها (فیلم)
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟