Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

بر این اساس، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علارغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: طرح واشنگتن بخشی از راهبرد دولت ترامپ برای فشار به شورای امنیت برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی این شورا علیه ایران است.

با این حال، نگارنده این گزارش معتقد است هر گونه تلاش آمریکا برای تمدید محدودیت‌های صادرات تسلیحات به ایران با مخالفت چین و روسیه همراه خواهد بود. روسیه پیشتر به مقامات اروپایی گفته است که مشتاقانه منتظر پایان محدودیت‌های شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران است.

این گزارش می‌افزاید: آمریکا تلاش می‌کند با ارائه این طرح، خود را بخشی از برجام معرفی کرده و از مکانیسم ماشه استفاده کند. با این حال، کشور‌های اروپایی با اقدام آمریکا مخالف هستند.

پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل این توافق در شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه خرید تسلیحات تهاجمی از سوی ایران را تا اکتبر ۲۰۲۰ محدود کرد. با رفع محدودیت‌های شورای امنیت، ایران می‌تواند از کشور‌های جهان تسلیحات خریداری کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای امنیت توافق هسته ای ایران صادرات تسلیحات به ایران شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

دستیار وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن در کنار مردم فلسطین ایستاده است.

به گزارش مشرق، خواچونینگ سخنگوی و دستیار وزیر امورخارجه چین در شبکه اجتماعی ایکس امروز (جمعه ۳۱ فروردین) با بیان اینکه ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در این سازمان، برای بشریت غم‌انگیز بود، تصریح کرد: پکن و اکثریت کشورها در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.

وی به نقل از وانگ یی رئیس دیپلماسی چین، اظهار داشت: آمریکا باید خود برتری را کنار بگذارد و به صدای جامعه جهانی توجه کند.

وانگ با بیان اینکه کشورها در سازمان ملل با یکدیگر برابرند، تصریح کرد:هیچ کشور عضو این سازمان از جمله آمریکا نباید در رعایت قوانین بین‌المللی از جمله قطعنامه های شورای امنیت سازمان مستثنی یا از هیچ امتیازی برخوردار باشد.

لین جیان سخنگی وزارت امور خارجه چین هم امروز اظهار داشت: تشکیل یک کشور مستقل آرزوی دیرینه مردم فلسطین بوده و پیوستن رسمی به سازمان ملل گامی کلیدی در این روند تاریخی است.

وی با بیان اینکه فلسطین در اوایل سال۲۰۱۱ درخواست عضویت در سازمان ارائه داد که با مخالفت واشنگتن متوقف شد، افزود: وتوی آمریکا بار دیگر تاریخ و مردم جهان شاهد این رفتار بودند

لین با تاکید بر اینکه پکن همیشه در کنار صلح، عدالت و وجدان در مورد مساله فلسطین ایستاده است، اذعان کرد: ما قاطعانه از تبدیل وضعیت فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل متحد حمایت می‌کنیم و به همکاری با طرف‌های مربوطه برای آتش‌بس در نوار غزه، تسهیل وضعیت بشردوستانه و ترویج اجرای طرح راه‌حل ۲دولتی ادامه خواهیم داد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • قطعنامه عضویت کامل فلسطین دوباره به رای گذاشته می شود
  • چین: در کنار مردم فلسطین هستیم
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • چرا ساخت تسلیحات نظامی از خرید آن مهم‌تر است؟ + فیلم
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است