Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از افتتاح بزرگترین گلخانه شهر کرمانشاه تا دو ماه دیگر خبر داد.

فرامرز رحمتی زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خرید هرساله گُل و گیاه جهت کاشت در بلوارها و فضاهای سبز شهری گفت: سالانه در فصول بهار و پاییز خرید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه جهت کاشت در فضاهای سبز شهری انجام می‌شود که هزینه های زیادی برای شهرداری کرمانشاه به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بطور میانگین در هر فصل حدود 800 تا 900 میلیون تومان خرید گل و گیاه انجام می شود که در این شرایط و با اوضاع اقتصادی فعلی هزینه سنگینی برای شهرداری محسوب می‌شود.

رحمتی زاده تصریح کرد: در همین راستا با پیگیری ها و حمایت های شهردار و نیز معاونت خدمات شهری فعال شدن گلخانه پارک شرقی تاق بستان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این گلخانه به مساحت پنج هزار متر مربع سالیان سال است بلااستفاده رها شده و با تاکیدی که شهردار و معاون خدمات شهری شهرداری داشتند قرار شد این گلخانه دوباره فعال شده و کار تولید انواع گل و گیاه شهری در آن صورت گیرد.

رحمتی زاده اعتبار لازم برای راه اندازی دوباره این گلخانه را 500 میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: شهردار قول 100 درصدی تامین این اعتبار را داده و پیش بینی ما این است نهایتا این گلخانه ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: با راه اندازی گلخانه تا دو ماه دیگر، اولین کاشت محصولات این گلخانه در فضاهای سبز شهر کرمانشاه پاییز امسال خواهد بود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار راه اندازی گلخانه، تلاش داریم تا این گلخانه را به نمایشگاه فروش گل و گیاه نیز تبدیل کنیم و بتوانیم انواع گل و گیاه آپارتمانی را در آن عرضه کنیم.

کرمانشاه در تولید گُل و گیاه شهری خودکفا می‌شود

رحمتی زاده در ادامه به دیگر اقدامات شهرداری جهت افزایش تولید گل و گیاه شهری اشاره کرد وافزود: در کنار گلخانه پارک شرقی، پنج هزار متر مربع زمین قرار دارد که کار تسطیح و شخم زدن آن برای کاشت انواع نشاء و درختچه در حال انجام است.

وی افزود: در کنار اینها تمام گلخانه های مناطق شهری را نیز فعال کردیم تا تولید نشاء و درختچه و انواع گل و گیاه را داشته باشند.

رحمتی خاطرنشان کرد: با این اقدامات و راه اندازی گلخانه، شهر کرمانشاه در تولید گل و گیاه شهری خودکفا می‌شود و به نظر می رسد حجم  تولیدات به حدی باشد که  نیاز شهرهای اطراف را نیز تامین کند.

وی افزود: همچنین با این اقدامات صرفه جویی حداقل 1.8 میلیارد تومانی در هزینه‌های شهرداری جهت خرید گل و گیاه خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در پایان از حمایت های شهردار و معاونت خدمات شهری شهرداری کرمانشاه قدردانی کرد وافزود: بدون حمایت مسئولان بالادستی قطعا پیشبرد چنین ایده هایی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه گلخانه شهرداري شهرداری کرمانشاه انواع گل و گیاه گیاه شهری راه اندازی رحمتی زاده سبز شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالی طلایی در انتظار شهرداری شیراز است

شهردار شیراز با تأکید بر افتتاح و بهره‌برداری بخش قابل‌توجهی از پروژه‌های در حال اجرا در سال پیش‌رو گفت: سال۱۴۰۳، سالی طلایی در تاریخ شهرداری شیراز از نظر افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمد اسدی در نخستین بازدید نوروزی از پروژه‌های عمرانی از پل دور گرد اردیبهشت، بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی، زیرگذر گویم بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ، پارک آبی، تقاطع قائم- رحمت-احمدی، تقاطع احمدبن‌موسی (ع) -نواب- کمربندی و فاز سوم ساختمان مرکزی و مرکز همایش‌های شهرداری شیراز به بررسی و رفع مسائل پروژه‌های بزرگ‌مقیاس در مکان هر پروژه به‌منظور پیشبرد سریع آن‌ها پرداخت.

وی افزود: پروژه اردیبهشت که دومین پروژه دوربرگردان و نعلی شکل در بولوار شهید چمران و در راستای تکمیل دوربرگردان خبرنگار شهید عبدالرسول مصطفایی است، عملیات اجرایی آن به‌منظور ایمن‌سازی، روان‌سازی و ساماندهی ترافیک در محور شهید چمران فعال است.

شهردار شیراز با اشاره به بازدید از پروژه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی که محور جنوبی آن با حضور نماینده هیئت دولت در دهه فجر ۱۴۰۲ به افتتاح و بهره‌برداری رسید، اضافه کرد: محور شمالی این پروژه بزرگ‌مقیاس نیز با حساسیت بیشتری در حال انجام است.

اسدی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه بزرگ‌مقیاس زیرگذر گویم تصریح کرد: این پروژه مهم در محور شریانی در گلوگاه ورودی چند استان و تسهیلگر گره ترافیکی شمال و شمال غرب است که مسائل آن نظیر جابه‌جایی تأسیسات و موضوع مالکان در مجاورت این پروژه موردبررسی و مداقه قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به پروژه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ هم گفت: عوامل کارگاهی و ماشین‌آلات در این پروژه بزرگ‌مقیاس از همان روزهای نخست فروردین به‌صورت نوبتی در حال فعالیت هستند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز از تأکیدات لازم به پیمانکار پروژه نسبت به عملیات اجرایی پروژه پارک آبی که بزرگ‌ترین پارک آبی کشور محسوب می‌شود، خبر داد.

پروژه‌های قائم-رحمت-احمدی و تقاطع غیر هم‌سطح احمدبن‌موسی (ع) - نواب- کمربندی نیز مقاصد بعدی این بازدید مدیریت شهری بود که شهردار شیراز از روند روبه‌جلوی پروژه قائم-رحمت-احمدی خبر داد و در خصوص و تقاطع غیر هم‌سطح تقاطع احمدبن‌موسی (ع) - نواب- کمربندی که پل شماره ۳ آن در اسفند ۱۴۰۲ با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسیده بود، خاطر نشان کرد: ۱۴۸ هزار مترمربع ملک برای اجرای تقاطع غیر همسطح در مناطق ۵ و ۹ تملک شده است و اکنون پل یک در حال اجراست.

اسدی همچنین با تأکید بر این موضوع که هیچ پروژه نیمه‌تعطیلی در شیراز وجود ندارد، بر افتتاح و بهره‌برداری بخش قابل‌توجهی از پروژه‌ها در سال پیش رو تاکید و اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سالی طلایی در تاریخ شهرداری شیراز ازنظر افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر همراهی شورای اسلامی شهر با شهرداری تصریح کرد: کماکان پشتیبانی و همراهی شورای اسلامی شهر شیراز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای اجرای پروژه‌های لازم است.

شهرداری شیراز با روند اجرایی خوبی در تلاش است تا افق مناسبی را تا پایان سال رقم زند

رضا محمدیان رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید عمرانی اظهار کرد: عملیات پروژه‌های مختلف خصوصاً بزرگ‌مقیاس عمرانی نظیر محور شمالی آیت‌الله حائری شیرازی، زیرگذر گویم، ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ، خطوط مترو در نقاط مختلف از ابتدای سال پیش رو در حال اجرا و نیروهای شهرداری شیراز در چند نوبت مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: شهرداری شیراز در این راستا از همان ابتدای سال با روند اجرایی خوبی در تلاش است تا افق مناسبی را تا پایان سال رقم زند.

شهردار شیراز تصریح کرد: مدیریت شهری تلاش می‌کند تا پروژه‌های مختلف را در سال‌جاری به افتتاح و بهره‌برداری برساند و عملیات اجرایی پروژه‌های دیگری را نیز آغاز کند.

کد خبر 740196

دیگر خبرها

  • هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شیراز وجود ندارد
  • سالی طلایی در انتظار شهرداری شیراز است
  • اشعار شاعران کُرد زبان در فضای شهری کرمانشاه اکران می‌شود
  • روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود
  • شهرداری سنندج روندعمران شهری را با سرعت بیشتری ادامه دهد
  • روزانه ۱۵۰ تن زباله در آستارا تولید می‌شود
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟