Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان چای کشور آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته آینده را مورد تأکید قرار داد و گفت: تاکنون ۱۰۰ کارخانه چایسازی در شمال برای خرید برگ سبز چای اعلام آمادگی کردند. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از اعلام آمادگی و عقد قرارداد حدود 100 کارخانه چایسازی با سازمان چای کشور برای خرید برگ سبز چای چایکاران و کشاورزان خبر داد و اظهار داشت: برداشت برگ سبز چای از هفته آینده و پس از مناسب شدن شرایط جوی در دو استان گیلان و مازندران آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از باغ‌های شمال کشور هر سال از پنجم اردیبهشت آغاز می‌شد و امسال به علت بارش شدید باران و سرمای هوا یک هفته به تاخیر افتاده است عنوان کرد: سرمازدگی بهاره برگ سبز از جمله مخاطراتی است که همواره در این فصل از سال باغ‌های چای را تهدید می‌کند. 

جهانساز سرمازدگی و خسارت حجم زیادی از باغ‌های چای گیلان در سال‌های گذشته را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه دولت همواره برای حمایت از چایکاران آماده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم چایکاران گیلان و مازندران امسال از 25 هزار هکتار باغ چای بیش از 130 هزار تن برگ سبز برداشت کنند.

گیلان| قیمت خرید برگ سبز چای افزایش یافت«جهش تولید» در صنعت چای؛ 400 هکتار از باغات رهاشده گیلان به چرخه تولید بازگشتآغاز خرید برگ سبز چای از اردیبهشت ماه / 30 درصد چای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود

وی فعالیت 180کارخانه چایسازی در شمال کشور و عقد قرارداد صاحبان 100کارخانه چای برای خرید برگ سبز چایکاران با سازمان چای را متذکر شد و ابراز داشت: شرایط لازم برای افزایش تولید برگ سبز چای و برداشت محصول باکیفیت فراهم است و امیدواریم امسال نسبت به سنوات قبل شاهد عملکرد بهتری باشیم.

رئیس سازمان چای کشور افزایش 27 درصدی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه نرخ هر دو بخش چای درجه یک و دو تغییر کرده است افزود: امسال هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک 46 هزار ریال و درجه 2 با 50 درصد افزایش 33 هزار ریال خریداری می‌شود.

جهانساز حمایت از تولیدکنندگان برگ سبز چای و تولید چای خشک باکیفیت و مرغوب را از جمعه اولویت‌های مهم سازمان چای کشور دانست و ابراز داشت:‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان می‌شود از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور استقبال مصرف‌کنندگان داخلی و گرایش آن‌ها نسبت به مصرف چای ایرانی را در سال مزین به شعار رونق تولید مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با حمایت‌هایی که دولت به‌ویژه در چند ساله اخیر از صنعت چای داخلی داشته انگیزه کشاورزان چایکار برای ورود به باغاتشان و احیاء آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز از ماه‌ها قبل در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برداشت برگ سبز چای رئیس سازمان چای کشور گیلان و مازندران خرید برگ سبز چای برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در دیدار با حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی با تاکید بر نقش رسانه ملی در تحقق اهداف تعیین شده شعار سال گفت: با توجه به جاذبه‌های طبیعی، مزایای مناطق آزاد، تسهیلات تعیین شده برای سرمایه گذاران و معافیت‌های مالیاتی می‌توان برنامه‌های متعددی به ویژه در حوزه تحقق شعار سال و با هدف معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد برای جذب گردشگر تولید و پخش کرد.

وی با تشریح ظرفیت‌های گردشگری کیش به مشکلات مناطق آزاد همچون موازی کاری‌های قانون گذاری، اجرای نشدن قوانین مناطق آزاد و مشکلات سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکلات موجب شده تا سرمایه گذاران کشور جذب کشور‌های همسایه به ویژه عمان، امارات و ترکیه شوند و باید برای معرفی و رفع این مشکلات فکری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به نقش تاثیر گذار رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در تبیین این مشکلات و کمک برای حل آنها افزود: نبود ثبات مدیریتی در مناطق آزاد، قوانین محدود کننده، بی توجهی به مشوق‌ها و ابهام در قوانین، موجب کندی رشد و توسعه مناطق آزاد و کاهش درصد تحقق اهداف تعیین شده برای آنها شده است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای انعکاس توانمندی‌های استان‌ها در رسانه ملی، اعلام کرد: ده ساعت در روز برای تولید برنامه مراکز استان‌ها و پخش در شبکه‌های سراسری ایجاد شده که کمک زیادی به انعکاس ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور می‌کند.

حسن عابدینی با اشاره به قابلیت‌های مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش، توجه به هویت محوری و عدالت گستری را دو موضوع مورد تاکید در برنامه سازی شبکه‌های استانی برشمرد و افزود: با کمک سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر ارگان‌ها در کیش می توان برنامه های مختلفی تولید کرد تا قابلیت‌های کیش دیده شود و مشکلات آن برای تصمیم گیران کشور به درستی تبیین شود.

وی تاکید کرد: در کنار بخش‌های دولتی و تعاونی ها، توجه به شکل گیری بخش خصوصی واقعی در قانون اساسی کشور تاکید شده است و این موضوع می‌تواند زمینه ساز بهبود وضع سرمایه گذاری و در نتیجه رونق تولید در کشور شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تاکید کرد: صدا و سیما آمادگی دارد با توجه به ظرفیت‌های مناطق آزاد و کیش به تغییر رویکرد‌ها به کیش و جذب سرمایه گذار و رونق تولید در این منطقه کمک کند.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • برداشت گندم از مزارع ایلام آغاز شد